MrsMom

Vågner næsten hver nat...

10 indlæg i dette emne

Vi har jo været heldig at Sigrid i mange måneder har sovet igennem hver nat, men nu er hun begyndt at vågne næsten hver nat.

Næsten samme tidspunkt hver nat, ved ca. 23 tiden - hun er helt ulykkelig og vil ikke sove igen - før 1-1½ time senere.

 

Hun får lidt banan eller andet mad, men græder hver gang vi lægger hende og holder ca. ikke op før vi går ind til hende igen.

Hun er ved at få tænder, men det virker ikke som om at det er det - hun har ikke reageret på de andre tænder hun har fået indtil nu - men det virker mere som hun er ulykkelig når vi går.

 

Nogen der har prøvet noget lignende og nogen gode råd?

Vi har lagt en madras på hendes værelse, som jeg har ligget på til hun er faldet i søvn.

 

Men for dælen hvor er det hårdt, når man har været så priviligeret at hun har sovet igennem hver nat siden hun var 6 mdr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som super gode råd, for når jeg lægger mig ved siden af går der ikke så længe før hun falder til ro.

Hun er knap 14 mdr nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også igang med sådan en periode med Aksel på 2,4. Jeg er ret sikker på at det er et øget tryghedsbehov, hvor han har ekstra meget brug for os. Det imødekommer vi ved at have madras på værelset og så skiftes vi til at sove inde ved ham for tiden. Det har virker rigtig godt. Nætterne er begyndt at blive bedre igen. Lige nu er han syg, så der ændrer vi ikke på noget, men så snart han er helt rask igen, forsøger vi at stoppe med at sove hos ham og ser om det er blevet bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun natlys på værelset?

kan ikke huske præcis alder på min datter dengang, men 1 år +/- nogle mdr, hvor hun virkede bange/utryg. Så fik hun happy lights og de hjalp helt vildt! Nu er hun 3,2 og sover stadig med dem tændt hver nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ingen lys, men hun har sådan en mariehøne der kan lave stjerner på loftet (ved ikke hvad de hedder ;) ) måske det kan hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Happy lights, er det de kugler på kæde med lys? Sådan en har hun også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Happy lights, er det de kugler på kæde med lys? Sådan en har hun også.

Lige præcis. De farver vi har er ok mørke og gode om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået tjekket ørene? Min dreng har når han har væske på ørene vågnet skrigende op efter nogle timers søvn og brugte 1,5-2 timer på at falde til ro og falde i søvn igen. Bare et indspark du kan have med i overvejelserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det kunne være en god ide at gå tjekket ørene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super med alle indspark... jeg tænker hvis der er noget med ørene, ville der så ikke også være andre symptomer.

I dag prøver vi at lade lysene være tændt. Allerede nu kan jeg høre at hun ikke falder så hurtigt i søvn som hun plejer, hun ligger og snakker en del. Men hun har også sovet hos mormor og morfar sidste nat.

Så vi må se hvad aftenen bringer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER