Mrs-Rina

Lactocare Baby - hjælp!

19 indlæg i dette emne

Jeg har lige investeret i lactocare baby, da Benjamin har virket til at få ondt i maven af de forskellige D-dråber jeg efterhånden har prøvet.

Jeg har blandet den lille pose med pulver i olien, ligesom der står i vejledningen. Og nu ser jeg så at der på æsken står, at der er en tørpose der skal smides ud. Men den eneste pose der var med er den med pulveret. Har jeg ødelagt olien?? :unsure

Her er billeder af det hele.

b8NiNaT.jpg

og89qyB.jpg

FJt8BcX.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror du har ødelagt den.. Toppen af flasken skal skrues ned for at frigive pulveret - når det er blandet og rystet godt skal toppen skiftes ud med pipetten. Den pose der er vist sådan en fugt-dims tror jeg :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har blandt den tør pose (hvor der også står "do not eat") der skal smides ud i olien. Så ja den er ødelagt.

Det pulver som skal i olien, er i låget og kommes i olien ved at dreje låget, den forkerte vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Crap altså... <_< sådan forstod jeg slet ikke teksten... Ej men :numse og nøgler altså... Ammehjernen var totalt slået til :rolleyes men godt jeg lige fik tjekket! Må købe en ny i morgen så. Han overlever nok så længe imens ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej, undskyld, men det er virkelig sjovt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld mig, men det er da også mega dumt af fabrikanten at vedlægge en pose med noget, der ikke kan spises sammen med noget, der skal blandes op :huh

Du er da næppe den første, der har lavet fejlen (det står ikke engang på dansk på selve posen at den ikke må spises) og tænk, hvis du havde givet det til ham :unsure

Nå, det var et sidespor... :kram til dig, det er da irriterende for dig, at du nu skal afsted og have købt nyt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De oplyste mig på apoteket at jeg endelig ikke måtte komme posen der lå i æsken i..

Det havde de fået afvide af fabrikanten at de skulle så du er ikke den eneste der har lavet det nummer :/

Vi brugte selv 100 år om at finde ud af det første gang vi købte den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Crap altså... <_< sådan forstod jeg slet ikke teksten... Ej men :numse og nøgler altså... Ammehjernen var totalt slået til :rolleyes men godt jeg lige fik tjekket! Må købe en ny i morgen så. Han overlever nok så længe imens ;)

 

Jeg husker dem altså ikke altid hver dag :P Og en i min MG har fået kompensation for at lade være, da hendes baby fik ondt i maven af alle typer.. Så ro på :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja smid olien ud.. det der tørstof er noget giftigt stads. Godt du opdagede det :)

Men det giver nu ret god mening at putte posen i æsken, synes jeg..

Før den kom i, kunne man ikke få alt pulveret fra hætten ned i olien. Det sad ligesom fast, fordi det var fugtigt.

Nu falder alt pulveret ned i olien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du proevet D-pearls? 

 

De er jo paa olivenolie. Du kan prikke hul paa dem med en naal og presse indhold ud paa en lille ske eller direkte ned i munden :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld mig, men det er da også mega dumt af fabrikanten at vedlægge en pose med noget, der ikke kan spises sammen med noget, der skal blandes op :huh

Du er da næppe den første, der har lavet fejlen (det står ikke engang på dansk på selve posen at den ikke må spises) og tænk, hvis du havde givet det til ham :unsure

Nå, det var et sidespor... :kram til dig, det er da irriterende for dig, at du nu skal afsted og have købt nyt :kram

Min hjerne var vist ikke helt slået til da jeg gjorde det, men det er jo bare en pænt træls fejl når nu det skal være så dyrt <_< men ja, mega godt jeg ikke fik givet ham det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De oplyste mig på apoteket at jeg endelig ikke måtte komme posen der lå i æsken i..

Det havde de fået afvide af fabrikanten at de skulle så du er ikke den eneste der har lavet det nummer :/

Vi brugte selv 100 år om at finde ud af det første gang vi købte den..

Så er det da også skørt at jeg ikke fik det at vide - dårlig stil :prik og så var det endda på det store døgnapotek jeg købte det. Og jeg fik heller ikke noget at vide da jeg var nede og købe en ny pakke i aftes - det er faktisk ret dårligt :klap

Men glad for at høre jeg ikke er den eneste der synes den er lidt tricky at finde ud af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja smid olien ud.. det der tørstof er noget giftigt stads. Godt du opdagede det :)

Men det giver nu ret god mening at putte posen i æsken, synes jeg..

Før den kom i, kunne man ikke få alt pulveret fra hætten ned i olien. Det sad ligesom fast, fordi det var fugtigt.

Nu falder alt pulveret ned i olien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du proevet D-pearls?

De er jo paa olivenolie. Du kan prikke hul paa dem med en naal og presse indhold ud paa en lille ske eller direkte ned i munden :)

Nej, men det er faktisk en god ide! :super

Ville du så give indholdet af én kapsel hver dag? Nu ved jeg ikke lige hvor meget D-vitamin hver kapsel indeholder.. :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja smid olien ud.. det der tørstof er noget giftigt stads. Godt du opdagede det :)

Men det giver nu ret god mening at putte posen i æsken, synes jeg..

Før den kom i, kunne man ikke få alt pulveret fra hætten ned i olien. Det sad ligesom fast, fordi det var fugtigt.

Nu falder alt pulveret ned i olien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men det er faktisk en god ide! :super

Ville du så give indholdet af én kapsel hver dag? Nu ved jeg ikke lige hvor meget D-vitamin hver kapsel indeholder.. :chin:

Kapslerne er på 20 af det der ting hvor de kun skal have 10, men vi presser ud på en ske og giver hende. Det er ikke alt der kommer ud ad ampullen og der kan sidde en lille hinde tilbage på skeen, selvom hun er glad for at tage den.

Om det så også er det der har gjort hun bare åbner op og med glæde spiser sin flydende Panodil eller flydende penicillin ved jeg ikke. Men det er rart der ikke er kamp om det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men det er faktisk en god ide! :super

Ville du så give indholdet af én kapsel hver dag? Nu ved jeg ikke lige hvor meget D-vitamin hver kapsel indeholder.. :chin:

 

Ja, det ville jeg og det har jeg givet Noah(Nu er han 3 aar og tygger den)

 

Det er hvad der anbefales i Rebecca Perssons bog "Baby". Hun har styr paa det med kost og kosttilskud og det er hvad jeg og mange andre har gjort. I realiteten kommer hele indholdet ikke ud af kapslen, saa det er maaske 15 mg baby faar. 10 er mindsteanbefalingen, altsaa det, der kraeves for ikke at komme i direkte underskud :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så har jeg måske bare været heldig med min, at al pulveret kom ud :)

Bbm: jah, det er selvfølgelig rigtigt.. :)

Mht. D-vitamin: man kan roligt give d-pearls, selvom dosis er højere. Man skal op omkring 500x anbefalet daglig dosis, før det går hen og bliver et problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER