Solvej99

Slettes

16 indlæg i dette emne

Jeg var med W.

Jeg kan faktisk ikke huske hvor gammel han var, men det var ikke mange uger? Jeg skal også afsted med N.

Første gang var vi på hvidovre, jeg fik automatisk i indkaldelse - det sørgede Roskilde sygehus for (hvor han kom til verden). Det var bare sådan 5-10 minutters scan, hvor han lå først på den ene side og så på den anden. Han blev vældig sur, men der er ikke noget der gør ondt på dem.

De ser efter om hofteknoglerne sidder rigtigt sammen. Ellers har de vidst nok risiko for hofteskred.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 25/11/2015 at 2:27 PM, stephi-pigen said:

Jeg var med W.

Jeg kan faktisk ikke huske hvor gammel han var, men det var ikke mange uger? Jeg skal også afsted med N.

Første gang var vi på hvidovre, jeg fik automatisk i indkaldelse - det sørgede Roskilde sygehus for (hvor han kom til verden). Det var bare sådan 5-10 minutters scan, hvor han lå først på den ene side og så på den anden. Han blev vældig sur, men der er ikke noget der gør ondt på dem.

De ser efter om hofteknoglerne sidder rigtigt sammen. Ellers har de vidst nok risiko for hofteskred.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ultralyd, som når man er gravid?

Jeps! Jeg vil næsten vove pelsen og sige at det er præcis samme scanner type. Sådan en håndholdt en i hvert fald. Og man står lige ved siden af hvor babyen ligger.

Jeg vil dog lige skrive at det jeg skriver er med forbehold for ammehjerne ikke ;) Det er reeeeet længe siden efterhånden jo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ganske almindelig ultralyd for at sikre at hovedet af lårbensknoglen ligger inde i hofteskålen, netop for at udelukke hofteskred. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til barselsafsnittet på Herlev og forhøre mig om hvornår og hvor osv, det lå de helt sikkert kunne svare på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 25/11/2015 at 2:37 PM, stephi-pigen said:

Jeps! Jeg vil næsten vove pelsen og sige at det er præcis samme scanner type. Sådan en håndholdt en i hvert fald. Og man står lige ved siden af hvor babyen ligger.

Jeg vil dog lige skrive at det jeg skriver er med forbehold for ammehjerne ikke ;) Det er reeeeet længe siden efterhånden jo.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ganske almindelig ultralyd for at sikre at hovedet af lårbensknoglen ligger inde i hofteskålen, netop for at udelukke hofteskred. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til barselsafsnittet på Herlev og forhøre mig om hvornår og hvor osv, det lå de helt sikkert kunne svare på :)

Ja det kunne jeg selvfølgelig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har snakket med Herlev. Det er Hvidovre, der laver scanningen, og vi bliver indkaldt om nogle uger.

Ej det er lang tid at vente :(

Jm burde have tjekket hofterne efter fødslen, og hvis der ikke var noget der, skal du sikkert ikke være nervøs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 25/11/2015 at 3:42 PM, Fru.Mor said:

Jm burde have tjekket hofterne efter fødslen, og hvis der ikke var noget der, skal du sikkert ikke være nervøs :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde hun forresten også :) Det havde jeg helt glemt.

Blev bare lige lidt nervøs, da SP først var lidt i tvivl, om de var symmetriske :unsure

Bare husk at SP ikke er vældig trænet i at se efter det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 25/11/2015 at 4:21 PM, stephi-pigen said:

Bare husk at SP ikke er vældig trænet i at se efter det!

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var af sted på Gentofte, da baby var ca 3 uger. Meget hurtigt og nemt, og så er det vist obligatorisk for alle UK babyer - bare for en sikkerheds skyld :) Vi fik indkaldelse med posten får dage, efter vi var kommet hjem fra hospitalet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også afsted da vores pige var 3 uger og fik indkaldelsen i e-boks et par uger før :-)

Pøj pøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

On 25/11/2015 at 9:28 PM, Mackie89 said:

Vi var også afsted da vores pige var 3 uger og fik indkaldelsen i e-boks et par uger før :-)

Pøj pøj

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER