lpd

Madras til barnevogn

8 indlæg i dette emne

Vi har købt en Emmaljunga big star supreme, men vi mangler madras til den. Hvad skal vi gå efter? Meget gerne links! Jeg har svært ved at gennemskue om man overhovedet får mere for pengene, fordi man vælger en dyrere madras.

Ting som myggenet, regnslag osv, bør det være originalt eller passer billigere alternativer lige så fint?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Myggenet og regnslag behøver ikke være original.

Hvis det er en 2015/2016 model er der indbygget myggenet i vognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været meget glad for vores Dunlopillo madras. Jeg havde købt en billig til liften og den var elendig og lavede hulning efter hendes hoved, og hun kommer jo til at sove længe med den madras :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes et hav af madrasser til barnevogne. Madrasser er et sted, hvor jeg ikke går på kompromis (det gør jeg mange andre steder, men jeg har selv dårlig ryg,og det vil jeg ikke give videre :))

Vi har brugt latexmadras (den fra dunlopillo) fordi det mig bekendt er den bedste på markedet. Den tager ikke form, den samler ikke fugt på samme måde som konventionelle madrasser, og så kan den komme under bruseren, hvis man har haft et uheld. Den er virkelig lækker her efter 3 år.

Ellers er en helsemadras (med æggebakkeformede toppe på oversiden) også en rigtig fin madras, som ikke er lige så dyr.

Jeg ville gå uden om hørfibermadrasser eller billige madrasser med et lag skumgummi (det det luftige gullige noget, kan ikke huske hvad det hedder). De er simpelthen ikke pengene værd.

Da jeg arbejdede i babysam var der lige på madrasser en ret stor sammenhæng mellem priser og kvalitet. Ikea laver nogle gode madrasser til den halve pris, men de laver desværre ikke til barnevogne.

Myggenet og regnslag kan jeg ikke se nogen grund til at købe originalt. Jeg ville gå efter det billigste myggenet, de er ret ens. Med regnslag ville jeg dog være obs på om der var reflekser på, det er et plus i min bog i hvert fald. Man kan også få regnslag med myggenet i. Det er ret smart. Mit indtryk med regnslag og myggenet er, at det originale sjældent er bedre, fordi barnevognsfabrikkerne ikke fokuserer på at lave regnslag, men varnevogne, og derfor bliver det et lidt sekundært produkt, der ikke bliver prioriteret så højt som hos dem, der ikke laver andet end den slags. Derudover er de ofte ret dyre, fordi de ved de kan sælge dem til den pris. Altså hvis man giver flere 1000 for en barnevogn, så virker 400 kr måske som så lidt i forhold til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar. Jeg skal muligvis i Babysam i morgen, så må jeg lige lure hvad der er. Synes det er ok at give lidt mere for en madras, så længe jeg ved at jeg rent faktisk også får et bedre produkt ;) Jeg tænker at jeg alligevel skal have lavet noget med reflekser, vi bor på landet så vi skal gå langs landevejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ret meget op i sådan noget med økologi og har derfor valgt at købe en kapokmadras, som er 100% naturlig og øko. Den har jeg købt ved naturebaby.

Regnslag har vi et Sebra til vores barnevogn. Jeg ville hellere have haft et fra Katvig, men de var svære at få fat på den gang. Jeg ved ikke hvordan det er nu?

Myggenet bruger vi faktisk (stort set) ikke. Vi bor i alm villakvarter og har ikke synderligt mange myg eller andre insekter, så vi har ikke haft brugt det meget og min dreng er aldrig blevet stukket. Bor i ved en skov/vand er det måske en anden sag.

Både med myggenet og regnslag synes jeg at der er meget fornuft i at ikke bruge det for meget. Luften bliver låst inde i barnevognen og på varme dage, kan temperaturen stige betydeligt! Desværre har vi ikke overdækket der hvor barnevognen står, derfor er vi nødsaget til at bruge regnslag, men vi lader så myggenetåbningen være helt åben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ret meget op i sådan noget med økologi og har derfor valgt at købe en kapokmadras, som er 100% naturlig og øko. Den har jeg købt ved naturebaby.

Regnslag har vi et Sebra til vores barnevogn. Jeg ville hellere have haft et fra Katvig, men de var svære at få fat på den gang. Jeg ved ikke hvordan det er nu?

Myggenet bruger vi faktisk (stort set) ikke. Vi bor i alm villakvarter og har ikke synderligt mange myg eller andre insekter, så vi har ikke haft brugt det meget og min dreng er aldrig blevet stukket. Bor i ved en skov/vand er det måske en anden sag.

Både med myggenet og regnslag synes jeg at der er meget fornuft i at ikke bruge det for meget. Luften bliver låst inde i barnevognen og på varme dage, kan temperaturen stige betydeligt! Desværre har vi ikke overdækket der hvor barnevognen står, derfor er vi nødsaget til at bruge regnslag, men vi lader så myggenetåbningen være helt åben.

Vi har rigtig mange myg (og fluer, hestebremser og mitter), så det kommer vi nok til at bruge meget. Regnslaget kommer vi kun til at bruge på tur, vi har garage hvor han bare kan sove i dårligt vejr.

Hvad er den madras lavet af, og kan den vaskes osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt en Aerosleep madras i dag i Babysam, der var 20% på og den lød fancy :D

Jeg opdager så først nu hvad Kawon har skrevet om myggenet, sååå nu har vi et ekstra :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER