henri87

Pludseligt opstået "problem" med mad og søvn

7 indlæg i dette emne

Årh bliver bare nødt til at høre om andre har haft samme problem som mig.

Oskar er blevet 5,5 måneder. For godt en måneds tid siden introducerede vi grød og mos.

For ca et par uger siden er der opstået følgende problemer som vi aldrig har oplevet før:

- han melder ikke selv sult

- han vil ikke rigtig spise/er MEGET ukoncentreret

- blevet enormt svær at putte til natten

Han har altid været så nem. Sovet igennem siden han var 2 måneder, spist op ved hvert måltid (vi har blevet nødt til at agere stopklods da han ikke selv kunne sige fra) og han kunne selv falde i søvn i egen seng på eget værelse. Og nu er vi kommet i den helt omvendte verden.

Selvom han ikke melder sult har jeg givet ham mad på de sædvanlige tidspunkter for at holde gang i rytmen. Spørgsmålet er om jeg skal stoppe med det?

Tidligere blev han lagt til natten ved 20-tiden men det har vi droppet nu. Han vil konsekvent ikke sove før ved 22-tiden hvilket jeg synes er alt for sent. Han vågner altid mellem 7.30-8.

Når han sover til formiddag og eftermiddag er der ingen problemer. Han falder i søvn selv i barnevognen og hver lur varer gerne et par timer.

Hjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min første tanke er tigerspringet der finder sted ved 22,5 uger fra termin.(cirka)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst at det er ved 19 og 26 uger? Det passede nemlig meget godt med 19 ugers springet. Så skulle han nemlig ikke være i spring nu... og det startede også for nogle siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst at det er ved 19 og 26 uger? Det passede nemlig meget godt med 19 ugers springet. Så skulle han nemlig ikke være i spring nu... og det startede også for nogle siden

Altså ifølge appen er der spring ved 22,5 uge, men ved ingen ting. 

Ifølge det jeg har læst op på i appen, så passer det nemlig meget godt med din beskrivelse. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige spring. Jeg husker tydeligt det spring der lå der. Puha det træk tænder ud. Alle i mødregruppen fik problemer med søvnen der. Det er fra ca. 23,5 uge til 26,5 uge fra termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et lortespring! Husker det godt og ja, der er det hele lidt uforudsigeligt og ikke til at regne med. Aj, undskyld men husker det ogsaa ret tydeligt. Min dreng, der jo hylede og skreg ved putning hver aften fra 3-6 maaneder pga overskudsenergi, var jo saa soed at stoppe hermed, da det spring var faerdigt :) 

 

Hold fast i rytmerne, maden og saa videre. Giv ekstra kaerlighed og soerg for tid til dig selv on the side. Hold ud! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver helt mening hvis det er et spring. Sidste tiger satte godt nok også sine spor! Havde bare først forventet at springet ville komme om nogle uger.

Tak piger. Så længe der er en forklaring så kan man overleve meget synes jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER