lhk

Erfaringer med at have børn med på restaurant?

12 indlæg i dette emne

Vi er sådan i tvivl...!! Så please hjælp og kom med jeres erfaringer...

Til foråret kommer lillesøster, og vi har en dreng på (til den tid) 2,5 år.

Hans barnedåb blev holdt hjemme med mad udefra, men det giiiider vi ikke rigtig igen. Altså, det kan godt lade sig gøre, men vi vil gerne holde det ude på en restaurant til lillesøsters barnedåb.

Fordelen ved at holde det hjemme er nok (som jeg ser det) hensynet til de lidt større børn der kommer med. De vil være 4 år + 3 år + 2,5 år + 15 mdr. + 13 mdr.

Jeg forestiller mig, at de bedre kan lege hjemme hos os, end de kan på en restaurant.

Men vi har absolut INGEN erfaringer med at have børn med på restaurant... Er det helt umuligt??? Det skal lige tilføjes, at restauranten ikke er børnevenlig som fx Jensens Bøfhus, men et lidt "pænere" sted med brunchbuffet.

Vil det være pissetræls for de respektive forældre at holde øje med børnene? For det vil jeg helst ikke byde dem (og os). Og hvad med børnenes middagslur? Restauranten ligger i en skov, men ved et ridecenter.

Det der taler for at vælge restauranten er, at jeg gerne vil betale mig fra besværet med opdækning, mad, oprydning mv.

Hmm, vi er meget i tvivl, så hvis nogle af jer har prøvet at være til barnedåb/fest/komsammen på en restaurant vs. hos værterne selv, så vil jeg gerne høre jeres meninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skriver du brunchbuffet og jeg gaar derfor ud fra, at I ikke forventer at familier med smaa boern skal sidde sig igennem 3 retter mad.

 

Noah er restaurantvant og I kan jo goere lidt ud af at soerge for farvekridt og nogle tegneark at give sig i kast med. Vi har altid tegneting med til Noah.

 

Men andre ord, jeg synes godt, I kan holde det paa en restaurant, men ikke alle boern er jo lige vant til "at vaere ude". 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ret, - jeg regner ikke med at det kommer til at tage så pokkers lang tid. Max to timer inkl. alt. Det er selvfølgelig også en lidt kort barnedåb, men så kan vi komme hjem og slappe af tidligt. Tænker ikke, at der skal være kage eller lign. herhjemme efterfølgende.

Vi kan helt sikkert godt tage noget tegne-/legeudstyr med, så er der lidt til de forskellige aldersklasser, så far og mor også kan få sig noget mad:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige holdt barnedåb idag på en restaurant ude i en skov. Men altså en restaurant hvor vi havde et lokale for os selv, ikke med andre gæster eller andre selskaber. Men med tjenere og uden børnemenuer.

Vi var 22 voksne og 13 børn i alderen 4,5 mdr, 1,5 år, 2 år, 3,5 år, 2 X 4 år, 5 år, 6, 2 X 7 år, 9 år og 2 X 13 år.

Det var CRAZY! :D Og jeg er mega balret i hovedet nu, og jeg tror muligvis at enkelte voksne fik liiiiidt stress af, at 5-6 af ungerne løb rundt i cirklerne omkring bordene. :D Men jeg tror også, at alle hyggede sig og havde en god dag og jeg syntes personligt, at det var mega hyggeligt og total livsbekræftende med børn drønende rundt. :D Og det blev i hvert fald ikke sværere af at det var på restaurant. :)

Jeg kan slet ikke forestille mig at holde dåb hjemme, men synes omvendt det er et must med eget lokale, når der er børn med. Ellers ville vores barnedåb i hvert fald blive præget af aaaaaalt for meget "nej" og "hold op" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert også foretrække et sted med eget lokale. Og så sørge for legetøj så de har noget at lave, mens forældrene spiser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker det afhænger rigtig meget af hvorvidt i har et seperat lokale eller sidder i selve hovedrestauranten sammen med alle andre.

Hvis i har jeres eget lokale har jeg prøvet det som gæst flere gange, og det har fungeret fint! Der var et bord med tegnegrej, nogle kasser legoklodser (evt noget et par af børnenes forældre kunne anmodes om at medbringe), måske lidt balloner. Så har der ikke været problemer.

Jeg har også prøvet som gæst hvor det var i selve restauranten, og det var ikke helt så succesfuldt. Jeg kun e ihvertfald se mere stressede forældre, og flere skæve blikke fra de øvrige gæster.

Rigtig god pointe, - eget lokale må være vejen frem! Jeg ved ikke helt om det kan lade sig gøre til en nogenlunde pris på restauranten, men det må jeg jo spørge om. Til bryllupper mv. tager de ca. 3000 kr. for lokaleleje, og det er da mega mærkeligt på en restaurant hvor man betaler +1000 pr. kuvert. Men jeg spørger dem ad:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god pointe, - eget lokale må være vejen frem! Jeg ved ikke helt om det kan lade sig gøre til en nogenlunde pris på restauranten, men det må jeg jo spørge om. Til bryllupper mv. tager de ca. 3000 kr. for lokaleleje, og det er da mega mærkeligt på en restaurant hvor man betaler +1000 pr. kuvert. Men jeg spørger dem ad:)

Vi havde eget lokale på den lokale kro med super lækker brunch til 225 pr person mener jeg. Tror ikke de tager lokaleleje til brunch. Bryllupper er bare generelt noget man skal betale dyrt for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er i selve restauranten, så tror jeg det kan blive en smule stressende for forældrene :unsure

Vi har lige været til fødselsdags brunch på fin restaurant med begge pigerne, og det gik super! Men der var ingen fætre/kusiner med, og for vores børn gør det en kæmpe forskel.

De kan fint sidde stille og tegne/læse bøger, men ikke hvis de lidt ældre fætre er med! Så er der lopper i rumpen på mine piger, og de kan knap nok sidde stille længe nok til at de kan få noget at spise.

Vi har prøvet at være til barnedåb både hjemme hos forældrene og på restauranter, men når det er blevet holdt på restaurant, så har det altid været i et andet lokale end selve restaurenten. For os har det slet ikke gjort nogen forskel hvor det blev holdt. Men hvis det skulle holdes inde i selve restauranten, med øvrige gæster, så kunne jeg nok godt få en smule sved på panden :unsure mest fordi jeg absolut ikke vil have at mine børn skal genere de øvrige gæster, som måske betaler mange penge for at gå et godt måltid i hyggelige omgivelser.

Hvis jeg var jer, så ville jeg klart holde ude! Men jeg ville vælge et sted, hvor vi kunne få et lokale for os selv :)

Tusind tak for svar og erfaringer! Jeg håååber vi kan få eget lokale, men vi bliver ikke et særligt stort selskab (max 20). Måske kan det komplicere det lidt. Øv, der er ikke så mange andre alternativer end dette sted, hvis vi altså skal holde os i relativt kort køreafstand og samtidig få lækker mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige holdt barnedåb idag på en restaurant ude i en skov. Men altså en restaurant hvor vi havde et lokale for os selv, ikke med andre gæster eller andre selskaber. Men med tjenere og uden børnemenuer.

Vi var 22 voksne og 13 børn i alderen 4,5 mdr, 1,5 år, 2 år, 3,5 år, 2 X 4 år, 5 år, 6, 2 X 7 år, 9 år og 2 X 13 år.

Det var CRAZY! :D Og jeg er mega balret i hovedet nu, og jeg tror muligvis at enkelte voksne fik liiiiidt stress af, at 5-6 af ungerne løb rundt i cirklerne omkring bordene. :D Men jeg tror også, at alle hyggede sig og havde en god dag og jeg syntes personligt, at det var mega hyggeligt og total livsbekræftende med børn drønende rundt. :D Og det blev i hvert fald ikke sværere af at det var på restaurant. :)

Jeg kan slet ikke forestille mig at holde dåb hjemme, men synes omvendt det er et must med eget lokale, når der er børn med. Ellers ville vores barnedåb i hvert fald blive præget af aaaaaalt for meget "nej" og "hold op" ;)

Åh, gisp det var også mange børn. De "ældre" af vores gæster ville dø af stress, men de er også lidt sarte. Jeg er mere robust, men ønsker virkelig at vores gæster med børn skal tænke "dejligt arrangement" og ikke "pisse besværligt sted":)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde eget lokale på den lokale kro med super lækker brunch til 225 pr person mener jeg. Tror ikke de tager lokaleleje til brunch. Bryllupper er bare generelt noget man skal betale dyrt for ;)

Jeg krydser fingre for eget lokale til en nogenlunde pris, for jeg kan godt høre, at det er vejen frem. De har bare desværre mega strikse krav til bryllupper/fester. Håber de er mere fleksible mht. barnedåber.

P.s. Hvor længe var I på kroen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt vores søns barnedåb på MASH (brunch-buffer) i Charlottenlund. Vi havde ikke seperat lokale og det gik bare så fint.

Nu venter vi lillesøster om en lille måned og vi holder dåben på præcis samme måde som sidst :) Min søn er 2 år og 5 mdr til den tid.

Dengang var der børn på 1 md, 8 mdr, 2 år, 3 år og så lidt større børn.

Forældrene synes ikke at være irriterede over forholdene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for eget lokale til en nogenlunde pris, for jeg kan godt høre, at det er vejen frem. De har bare desværre mega strikse krav til bryllupper/fester. Håber de er mere fleksible mht. barnedåber.

P.s. Hvor længe var I på kroen?

Jeg mener vi var der 2-3 timer. Det var en passende tid. Vi havde jo også lige brugt knap 2 timer i kirken ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER