Cecilia A.

Ud med P-pillerne, og MASSER af spørgsmål

3 indlæg i dette emne

Så er de væk! Mig og min søde kæreste prøver og få børn (en dreng hvis det er op til mig, tihi). Tror jeg taler for et par stykker når jeg siger at jeg bare ikke kan vente til at blive gravid. 

Jeg er 20 og under uddannelse til Social og Sundheds Assisstent, er super glad for det. Og min kæreste er 28 og sælger (og faktisk ret god ;) ). Har læst meget herinde om jer der også er under uddannelse og faktisk klarer jer ret godt, så jeg tænker at der er intet at være nervøs for når det kommer til det. Har dog masser af spørgsmål som jeg håber nogen af jer kan svarer på.

 

Har sagt til min mor som bor i udlandet, at vi prøver. Fik det værste respons man kunne tænke sig når det nu er ens mor, så hende har jeg ikke rigtig taget kontakten til efter både hun og jeg flippede ud på hinanden. Så, sådan er det. Min holdning til det er at jeg ikke har tænkt mig at have folk med i det her super fede ''projekt'' som er så negativ omkring det. Men hun bliver vel mormor uanset hvad.. Hvad tænker i?

 

Meget enkelt. Hvor lang tid går der (sådan cirka) efter at have stoppet på de piller der :)?

 

Er det dumt og kigge/købe babyudstyr inden man overhovet er gravid?

 

Og så det sidste, har i nogen gode råd?

 

Rigtig god dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pøj pøj med projekt baby :)

Det er meget forskelligt hvor lang tid der går før p-pillerne er ude af kroppen. Nogen bliver jo gravide med det samme mens det for andre tager længere tid. Kan ikke huske hvad man normalt siger men umiddelbart mellem 3-6 mdr til ens cyklus er normal.

Angående køb ville jeg vente. Du ved ikke hvor lang tid der går før du bliver gravid. Forhåbentlig ikke så lang tid men min tanke er at umiddelbart vil det bare stå og fylde. Men jeg er måske ikke den bedste til at svare på det eftersom vi til sidst havde brug hjælp/behandling.

Med din mor håber jeg hun kommer efter det. Måske er hun bare lidt nervøs på dine vegne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med at planlægge graviditet under uddannelse er et spørgsmål om prioritering, du er jo så heldig at du får elev løn og mener du stiger til voksenelevløn når du får barn(kan dog ikke huske on det kun er enlige)

Jeg kan personligt ikke svare på hvor længe der går før pillerne er ude, som Little Miss også skrev. Men ved at min søster var i normal cyklus med det samme.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke købe nogen ting ind , for du ved ikke om du får tvillinger, hvor lang tid der går, eller om du skal i behandling. Jeg troede selv da vi startede op første gang at jeg ville blive gravid med det samme, for hey jeg er da ung osv. Men fik alligevel pcos diagnosen.

Omkring din mor, kunne jeg forestille mig at hun er nervøs, over at hendes pige nu vil være gravid, og at du kun er 20, så du jo skal opleve livet først osv. (Den smører jeg altid synes man får) derfor har jeg heller ikk selv fortalt min mor om det her, og det derfor kun min søster og nogle veninder der kender til pb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER