Unknown

Bedste råd mod luft i maven

21 indlæg i dette emne

Mikas kæmper ret meget med maven. De første 48 timer kæmpede han med at få mælk ved mig, men fik bare slugt en masse luft og gumlet mig til blods:/ nu giver jeg mme nutramigen grundet allergi. Men han har så meget luft :( bøvser ham godt og cykler. Har også givet ham lidt sukkervand. Er der andet jeg kan gøre ?

Er Bio Gaia ikke først fra 14 dage (han er kun 3 dage :/)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hat Sigrid til at ligge på maven på min mave - det lader til at være både rart for hende og fremmende for hendes fordøjelse :chin:

Jeg har set henholdsvis kamille- og fennikelte anbefalet ofte - men vil lige pippe, at det ifølge min sundhedsplejerske er lige så no-go som honning af samme bakterie-årsager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav fennikelte med sukker i til at slå luftboblerne i stykker med, men det er 3 år siden, og jeg ved ikke om anbefalingerne har ændret sig siden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav bio-gaia fra start og der står nyfødt på flasken :) De hedder Semper dråber nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav Zoey fennikelthe da hun var lille. Mindes dog det krævede en del at få det i hende.

Pt giver vi sukkervand men han døjer så meget at selvom han er bøvset godt af vågner han efter 15-30min i kæmpe skrig. Så kan vi kæmpe og kæmpe hvor der kommer en masse små prutter og bøvser hvor vi så til sidst har gået så længe at det er 2-3 timer siden sidste måltid, og derfor giver en flaske. Og så starter det forfra :(

Hvor hurtigt virkede semper dråber og ved du hvor de kan købes ? Er simpelthen så desperat da vi alle holdes vågen hele natten og det er især hårdt for en 3,5 årig der lige er blevet storesøster :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at kør hans ben rundt med uret, så I får "mast" hans mave lidt med hans knæ (giver det mening?), og massere maven med uret rundt om navlen.

Bøvs ham et par minutter efter han er startet med at spise og igen, når han er færdig.

Bio Gaia burde virke hurtigt, de kan fås i Matas :kiss

Edith fik også fennikelte med sukker, men aner ikke om man ikke må det mere :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav Zoey fennikelthe da hun var lille. Mindes dog det krævede en del at få det i hende.

Pt giver vi sukkervand men han døjer så meget at selvom han er bøvset godt af vågner han efter 15-30min i kæmpe skrig. Så kan vi kæmpe og kæmpe hvor der kommer en masse små prutter og bøvser hvor vi så til sidst har gået så længe at det er 2-3 timer siden sidste måltid, og derfor giver en flaske. Og så starter det forfra :(

Hvor hurtigt virkede semper dråber og ved du hvor de kan købes ? Er simpelthen så desperat da vi alle holdes vågen hele natten og det er især hårdt for en 3,5 årig der lige er blevet storesøster :(

De kan fås i Matas. Tror også de virker ok hurtigt. Jeg har aldrig, ikke givet dem, så ved ik præcist..

Enig med FruSP, knæene op til maven og så højre rundt. Har du en vikle/bæredims af en art?

Den position de sidder i, var altid god for Anabella, kan jeg huske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående urteteen så var det den besked, jeg fik med junior, der er 2,5 år gammel. Men jeg mindes nu, at det var ganske udbredt at give det også den gang, så det kan ikke være noget, der advares vildt og voldsomt mod. Jeg syntes bare, at jeg ville nævne det. Hvem ved - måske er det noget min sundhedsplejerske har drømt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar. Nu er bio Gaia købt og givet første gang. Den lille stakkel kæmper så meget med maven. I nat kom der 4 bitte små hårde kugler afføring. De har været 24 timer under vejs. Så tænker zoneterapeaut skal have et kald i morgen. Jeg masserer og cykler alt jeg kan med ham. Og har øget sukkervandet. Har købt lactulose men ved ikk om jeg tør give det :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar. Nu er bio Gaia købt og givet første gang. Den lille stakkel kæmper så meget med maven. I nat kom der 4 bitte små hårde kugler afføring. De har været 24 timer under vejs. Så tænker zoneterapeaut skal have et kald i morgen. Jeg masserer og cykler alt jeg kan med ham. Og har øget sukkervandet. Har købt lactulose men ved ikk om jeg tør give det :/

Åh stakkels lille mand. Julius var kun 1 uge da vi startede op på lactulose, men da vi efter 2 uger og næsten 10 ml om dagen stadig ikke rigtig havde ændret karakter startede vi op på movicol og det virker... Nogen har har god effekt ved at bruge den gule alomin med mælkesyrebakterie eller nan sensilac...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh stakkels lille mand. Julius var kun 1 uge da vi startede op på lactulose, men da vi efter 2 uger og næsten 10 ml om dagen stadig ikke rigtig havde ændret karakter startede vi op på movicol og det virker... Nogen har har god effekt ved at bruge den gule alomin med mælkesyrebakterie eller nan sensilac...

Hvor meget movicol gav i og hvordan ? For Zoey fik også movicol da lactulose ikk virkede på hende så ville helst bruge det, men lægevagten ville ikk hjælpe og Zoey var noget ældre så aner ikk hvor meget, hvordan og hvor ofte jeg må give det :/

Han er på nutramigen som er mod allergi så må ikke bruge andre mærker mme til ham desværre :( har nemlig også hørt godt om at skifte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget movicol gav i og hvordan ? For Zoey fik også movicol da lactulose ikk virkede på hende så ville helst bruge det, men lægevagten ville ikk hjælpe og Zoey var noget ældre så aner ikk hvor meget, hvordan og hvor ofte jeg må give det :/

Han er på nutramigen som er mod allergi så må ikke bruge andre mærker mme til ham desværre :( har nemlig også hørt godt om at skifte.

Vi startede med at give 1/3 pose i morgenflasken, så da maven lige blev tynd nok, 1/4 pose hver morgen og derefter ned på 1/4 hver anden dag. Pt får han 1/4 hver dag, da grøden har gjort maven lidt hårdere igen. Og det er naturligvis junior han får, da det er smagsneutral...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med at give 1/3 pose i morgenflasken, så da maven lige blev tynd nok, 1/4 pose hver morgen og derefter ned på 1/4 hver anden dag. Pt får han 1/4 hver dag, da grøden har gjort maven lidt hårdere igen. Og det er naturligvis junior han får, da det er smagsneutral...

Åh mange tak ❤️ Vil prøve at komme 1/3 i den næste flaske. Er mere tryg ved movicol end lactulose. Mange mange tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh mange tak ❤️ Vil prøve at komme 1/3 i den næste flaske. Er mere tryg ved movicol end lactulose. Mange mange tak :-)

Velbekomme. Jeg blander det hele i en snapseglas og hælder det i suttehovedet, så er jeg sikker på han får det hele. Skruer hovedet på flasken og giver ham resten af sit mme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar. Nu er bio Gaia købt og givet første gang. Den lille stakkel kæmper så meget med maven. I nat kom der 4 bitte små hårde kugler afføring. De har været 24 timer under vejs. Så tænker zoneterapeaut skal have et kald i morgen. Jeg masserer og cykler alt jeg kan med ham. Og har øget sukkervandet. Har købt lactulose men ved ikk om jeg tør give det :/

Hmm, er det ikke noget med, at sukkervand kan give hård mave, hvis de får for meget - hvis han er forstoppet, så er det måske ikke liiiige... :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velbekomme. Jeg blander det hele i en snapseglas og hælder det i suttehovedet, så er jeg sikker på han får det hele. Skruer hovedet på flasken og giver ham resten af sit mme ;)[/quote

Uh det var smart. Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, er det ikke noget med, at sukkervand kan give hård mave, hvis de får for meget - hvis han er forstoppet, så er det måske ikke liiiige... :chin:

Hmm det sagde lægevagten ikke noget om. Er det sukkeret der skulle gøre det ? For tænker da væske kun kan være godt:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, er det ikke noget med, at sukkervand kan give hård mave, hvis de får for meget - hvis han er forstoppet, så er det måske ikke liiiige... :chin:

Nope

Sukker vandet burde også virke svagt af afførende når de er så små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope

Sukker vandet burde også virke svagt af afførende når de er så små.

Hmm, jeg fik besked på at holde igen, fordi det kunne dæmpe peristaltikken :unsure Det var sq nemmere, hvis de alle var enige :rolleyes

Du har sikkert ret - jeg har ingen særlig forstand eller erfaring med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg fik besked på at holde igen, fordi det kunne dæmpe peristaltikken :unsure Det var sq nemmere, hvis de alle var enige :rolleyes

Du har sikkert ret - jeg har ingen særlig forstand eller erfaring med det.

Ha ha ja det ville være nemmere hvis de var enig... ovenstående er fra min sp fordi tvillingerne jo døjede med forstoppelse og luft i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er netop det med forskellige holdninger fra fagfolk der er så svært :/ især når man står som træt forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER