Jessie

Åben vs. lukket profil på donor?

4 indlæg i dette emne

Hej BK- brugere :)

 

Jeg er ny her og emnet er sikkert taget op allerede, håber alligevel på lidt erfaringsdeling...

 

Jeg er 37 vintre og henvist til behandling på Skejby. Har jo mulighed for at vælge fra deres egen sædbank, med de få tilgængelige oplysninger der nu er, på donorerne.

 

Jeg er nu kommet i tvivl om jeg alligevel ønsker en åben profil, men kan ikke gennemskue om det betyder jeg kun kan behandles på private klinikker? 

 

Hvad er de øknomiske facts ved åben kontra lukket donor? 

 

Håber på noget insight, på forhånd tak og god weekend  :yay  

 

// Jessie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke noget om økonomien i det, men umiddelbart tror jeg ikke, det gør en forskel.

 

Min mand og jeg har valgt en lukket donor. Det var en lang og hård og svær beslutning, men vores søn har en far - min mand. Det kan godt være, han ikke har leveret "klatten", men det er ham, er FAR. Udover det - og jeg ved ikke om dt 

Måske havde jeg valgt anderledes, hvis jeg havde været enlig. Måske...

 

Oprindeligt var det sådan at de private klinikker tilbød åbne donorer mens det offentlige kun tilbød lukkede. Det blev lavet om for 2-3 år siden. I mit tilfælde mit i processen, så hvis jeg var blevet gravid i første forsøg i stedet for i andet, så havde jeg ikke haft valgmuligheden....

 

Du er velkommen til at spørge, hvis der er noget, du vil høre min erfaring/mening om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg forstår det, er en åben donor umiddelbart dyrere end en lukket. Ellers kender jeg ikke så meget til det. Dog er min helt personlige holdning, at det er en fordel med en åben donor, så beslutningen om barnet kan kende sit ophav alene er barnets beslutning og ingen andens. Men det er selvfølgelig blot min personlige holdning. :)

Rigtig meget held og lykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene :)

 

Nu hvor Skejby lukker, ved I så om man automatisk blir flyttet til Ågård's Klinik ? Skal til læge 1.12. og vil naturligvis spørge der, men er nysgerrig og utålmodig  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER