MamatilJ&M

Dehydrering?

12 indlæg i dette emne

Hvad skal man være obs på i forbindelse med dehydrering af sin baby? Synes hans ble var lige gul nok imorges, så jeg vil våge lidt over ham idag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er det ikke mere et spørgsmål om der ikke rigtig kommer nogle våde bleer? Det var ihvertfald det vi fik af vide i Thailand.

Lidt mere gule bleer efter natten tror jeg er meget normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærk efter på hans fontanelle. Hvis den er nedsunken, skal han have mere væske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal gerne have 5-6 tunge våde bleer i døgnet..

Og ja hold øje med fontanellen. Hvis den virker nedsunken skal der mere væske indenbords :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal gerne have 5-6 tunge våde bleer i døgnet..

Og ja hold øje med fontanellen. Hvis den virker nedsunken skal der mere væske indenbords :)

Tror vi er nede på 3...

Men han virker friskere, dog stadig træt og fik ham til at spise ca 120 ml mme her i formiddag, så er bestemt mere positiv end da jeg skrev indlægget. Men derfor skal han nu stadig holdes lidt øje med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er jo foedt ind i en hedeboelge og jeg holdt rigtig meget oeje med fontanellen, som sank nogle gange... Saa enmt er det jo ikke at faa nok vaeske i sig selv i de der 38 grader, saa i en baby?  ;) 

 

Anyway, hold da lidt oeje og saa skal det nok gaa :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm en tør ble. Det er godt 3 timer jeg sidst skiftede ham og der var kun bæ i....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske prøv med noget te/vand med sukker i, det virkede ved Albert da han var syg. Og så tilbyd noget væske rigtig ofte. Vi fik at vide sidst A var syg, at hvis han ikke ville drikke, så kunne vi tilbyde lidt sodavandsis, bare for at få noget i ham :chin: Men J er jo lige lidt yngre, så jeg ved ikke med det råd :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nåede lige at give ham lidt vand og nu sovet han igen. Han er godt nok træt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det ikke er bedre i morgen, ville jeg nok give vagtlægen et kald..

Lige nøjagtig med væskeindtag ville jeg ikke turde se det an ret længe. Man kan gå længe uden mad nok, men uden nok væske bliver der hurtigt problemer.

Er det egentlig også inputtet, der er mindsket eller er det kun outputtet? Hvis det er sidstnævnte ville jeg i hvert fald kalde vagtlægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har spist ca 160 ml her kl 19 og faldt i søvn efterfølgende. Men det er ved at være en 3 dage siden vi sidst har vlretvoppe på den mængde :) bleerne er våde men ikke meget. Men humøret har været ok her til aften. Han begynder at være sig selv igen... Så nu er det bare det forhåbentlig bare den pivning vi skal til livs. Jeg ved bare ikke hvordan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad fejler han? Det lyder til bedring, det er godt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER