Søs

Barsel

6 indlæg i dette emne

Hej de damer:)

Barsel - Hvordan afholder i den derhjemme og i hvor lang tid? Det eneste vi har afgjort, er at det er mig der skal afholde den ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand har 10 ugers barsel med fuld løn som vi udnytter og så holder jeg resten. Som situationen er lige pt. skal jeg alligevel på dagpenge efter endt barsel så jeg vil få det samme udbetalt om jeg er på barsel eller ej. Eneste forskel er at jeg jo så skal være aktivt jobsøgende, men det er vist lige til at overkomme ;)

Planen er at min mand tager de sidste 10 uger af vores delbare barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her holder min mand sine obligatoriske 2 uger fordelt med en hel uge i forbindelse med fødsel og 1 uge fordelt ud over de næste 3 uger (så kan bl.a. han stå for at hente/aflevere de 2 store det første stykke tid så mig og baby kan slappe af ovenpå kejsersnit)

Derudover har vi aftalt at han holder yderligt 2 uger i forbindelse med næste sommer.

Jeg selv holder barsel frem til midt september, hvor det er planen at baby starter i pasning og jeg kan starte arbejde op på deltid frem til januar 2017 (27 timer/uge) - dog afbrudt af lidt efterårsferie og juleferie :)

Vi havde ellers snakket om at min mand skulle tage 8-10 uger efter sommerferien - men det kan han ikke få lov til pga hans arbejde, så nu gør vi det sådan her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak for svar:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg gik på barsel sidste mandag :) Og så tager jeg alt det man kan og udvider også (med nedsatte dagpenge).

Jeg er hjemmegående ellers, og skal også det bagefter. Hvor W dog nok skal i børnehave, men lillebror skal blive hjemme ekstra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER