FruOvervejelse

Vende døgnrytme

18 indlæg i dette emne

Jeg har brug for hjælp/gode råd:

A har fået vendt rundt på sin døgnrytme ift mad; han spiser rigtig meget om natten og ingenting om dagen. Det skal vendes tilbage, så han ikke er sulten hver anden time om natten og kan gå i 6 timer uden mad om dagen.

Men hvordan?

Jeg prøver at give ham rigtig meget mælk om dagen, men han vil ikke have det - for han er jo ikke sulten.

Jeg holder lidt igen med fast føde, fordi han jo ikke får så meget mælk. Men er det mon dumt?

Åh, jeg mangler en smiley, der river sig selv i håret!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom det er hårdt og svært, så ville jeg virkelig prøve at strække den om natten. Da han spiser hans "forbrug" der og derfor hverken har brug for fast føde eller mælk i løbet af dagen.

Ida gjorde det samme i sin tid, der sagde min Sp at jeg skulle trække det så længe som muligt om natten og give mere fast føde om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det er hårdt og svært, så ville jeg virkelig prøve at strække den om natten. Da han spiser hans "forbrug" der og derfor hverken har brug for fast føde eller mælk i løbet af dagen.

Ida gjorde det samme i sin tid, der sagde min Sp at jeg skulle trække det så længe som muligt om natten og give mere fast føde om dagen.

Jeg synes bare ikke, det gør nogen forskel :chin:

Hjalp det for dig? Hvor længe tog det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare ikke, det gør nogen forskel :chin:

Hjalp det for dig? Hvor længe tog det?

Det hjalp, om natten tog Rasmus meget over og tilbud vand hver gang hun gjorde tegn til at hun ville have babs. Det tog en uges tid cirka.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjalp, om natten tog Rasmus meget over og tilbud vand hver gang hun gjorde tegn til at hun ville have babs. Det tog en uges tid cirka.

Ok. Jeg må prøve det igen, tror jeg.

Hvor meget rigtig mad tilbød I hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Monstro det hjælper hvis du giver mad om dagen i et mørkt lokale? Eller i hvert fald et uden for mange stimuli?

W var sådan at jeg skulle ligge og amme og der måtte ikke være det mindste uro omkring ham = ingen andre mennesker, ingen tv, ingen radio, ingen legetøj, ingen dyr, ingen ting! Og gerne med dæmpet lys (om muligt).

W spiser stadig næsten intet når vi er ude. Kørte fx hele lørdagen på 1/4 bolle.

Måske han simpelthen har nemmere ved at spise om natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Jeg må prøve det igen, tror jeg.

Hvor meget rigtig mad tilbød I hende?

Orh det kan jeg ikke huske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Monstro det hjælper hvis du giver mad om dagen i et mørkt lokale? Eller i hvert fald et uden for mange stimuli?

W var sådan at jeg skulle ligge og amme og der måtte ikke være det mindste uro omkring ham = ingen andre mennesker, ingen tv, ingen radio, ingen legetøj, ingen dyr, ingen ting! Og gerne med dæmpet lys (om muligt).

W spiser stadig næsten intet når vi er ude. Kørte fx hele lørdagen på 1/4 bolle.

Måske han simpelthen har nemmere ved at spise om natten?

Nix, det hjælper ikke. Vi gør det jævnligt. Vi har vitterligt prøvet alt for at få ham til at spise om dagen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har samme problem.

Det hjælper lidt, hvis jeg giver mælk til måltiderne (altså min udmalkede mælk). Har du prøvet det?

Ellers har jeg ingen gode råd, da jeg endnu ikke har fundet en løsning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme problem.

Det hjælper lidt, hvis jeg giver mælk til måltiderne (altså min udmalkede mælk). Har du prøvet det?

Ellers har jeg ingen gode råd, da jeg endnu ikke har fundet en løsning :(

Ja, vi prøver ofte med mælk i kop, men han får bare stadig ikke nok :(

Jeg er ked af, du døjer med samme problem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi prøver ofte med mælk i kop, men han får bare stadig ikke nok :(

Jeg er ked af, du døjer med samme problem :kram2

Ja, det er rigtig øv.

Håber det vender for dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er rigtig øv.

Håber det vender for dig :kram2

I lige måde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide det kan i så ikke gå rundt og trøste ved den sidste opvågning på natten så måltidet ligger tidligt om morgenen i stedet for ? For så tænker jeg langsomt rytmen vil skubbes lidt hvis det giver mening ?

Ellers har jeg ingen gyldne råd...

Håber det snart vender for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laura hadede sin flaske! Det bedste tidspunkt var da vi begyndte på grød og mos. Flasken udfasede vi, så da hun var 8 måneder fik hun kun aften flaske, og da hun var 9 måneder, sluttede vi helt med flasken.

Jeg kompenserende ved at putte mme i grød og mos, så hun stadig fik sit daglige indtag.

Hun sprang 2 vægtkurver, da vi startede mad. Fra at være tynd, til at ligge super flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram V gjorde det samme i sin tid, tilsyneladende fordi der bare var for mange spændende ting om dagen til at man kunne koncentrere sig om at spise, selvom jeg gjorde mit bedste for at afskærme. Jeg kan faktisk ikke huske, hvad jeg gjorde, hvis overhovedet noget :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres inputs! :)

Jeg synes, det er svært. Jeg tror, vi lige ser det an, til vi har været hos ørelægen igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft samme problem. Majse ville være suber vågen til kl 4 om natten. Og tilgændgæld sov hun til efter frokost.

Det er der vendte det hele var at vi begyndte til babysvømning. Hun blev kørt så træt, at hun kunne sove fra kl 19/21 om aftenen. Og det hjælper at det er en gang om ugen, for så retter hun ind efter det hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER