Watson

Barsel..

4 indlæg i dette emne

Hej Piger :)

Hvordan deler i jeres barsel op? Hvor længe holder i? Og holder far noget?

Jeg kunne godt tænke mig at starte på uddannelse efter barsel. Det er sådan at uddannelsen har optagelse i august og i januar. Hvordan ville i planlægge batsel efter det? Ville i planlægge det så i startede i august samme år eller januar året efter?

Da jeg har et arbejde tænker jeg om der er nofen af jer der ved hvordan og hvorledes med at opsige sit arbejde under barsel? Må man det?

-syns der er virkelig mange regler og kan hverken finde hoved eller hale i dem :)

PLEASE hjælp mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi deler slet ikke - Jeg får det hele :) Min mand er studerende og afslutter sin HF her til sommer, hvorefter han ønsker at starte på Arkitektskolen. 

 

Jeg ved desværre ikke, hvordan reglerne er i forhold til opsigelse under barsel, men jeg forestiller mig, at de er de samme, som under arbejde?  :chin:

 

Hvis du ønsker at starte uddannelse, så må du vurdere, hvornår du er klar til at "forlade" dit barn og evt. lade far overtage. Hvis du starter i august, skal din man vel have resten af barsel, hvor hvis du starter i januar, kan du selv tage hele barslen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så får han resten af barslen :)

Ved han kommer til at syns det er hårdt men er slet ikke i tvivl om at han også ville elske det :)

Men indtil videre hedder planen at jeg først starter til Januar, ville bare helst i august da jeg på den måde kan undgå helt at komme tilbage på arbejde og state direkte i skole :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager hele barslen, min mand har 14 dage ved fødsel + et par ferieuger. Udover det vil han helst arbejde, og jeg vil helst gå hjemme:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER