Solvej99

Slettes

48 indlæg i dette emne

Åh, jeg håber i mit stille sind at folks erfaringer siger at fødslerne er forskellige, så jeg læser lige med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to fødsler var MEGET forskellige!

Første fødsel var et marathon med 16 timers stride veer. Det hele gik så langsomt på trods af meget kraftige veer, og jeg endte med at have presseveer i 5 timer, hvor jeg ikke måtte presse fordi han ikk stod ordentligt på bækkenbunden. Det var en rigtig hård fødsel, som jeg brugte lang tid på at bearbejde. Jeg Black outede flere gange og en del af fødslen var jeg ikk mentalt til stede.

Jeg frygtede virkelig at det skulle blive samme forløb anden gang, men det blev stik modsat, og jeg havde en fantastisk fødsel!

Anden fødsel startede med milde veer kl 6 om morgenen, og de blev ved med at være milde til omkring kl 14.30. Så tog de pludselig til, og blev meget kraftige og hyppige. Vi ankom til fg 15.30 hvor jeg blev undersøgt, og her var jeg allerede 6 cm åben. Et sted mellem 15.45 og 16 fik jeg pressetrang og blev undersøgt, og der var jeg fuldt udvidet, og måtte begynde at presse. Hun er født kl 17.00 - endda som stjernekigger. Så anden fødsel tog 11 timer hvis man tæller fra første ve, men kun 3 timer hvor det for alvor gjorde ondt :) Anden fødsel var noget mere intens, og det var nogen voldsomme smerter, men det gik så hurtigt og det var virkelig rart at der var så god fremgang :)

Så jeg er i hvert fald et godt eksempel på, at selvom første fødsel var rigtig hård og lang, kan anden fødsel sagtens være hurtig og fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg håber i mit stille sind at folks erfaringer siger at fødslerne er forskellige, så jeg læser lige med

Ha ha også mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to fødsler var MEGET forskellige!

Første fødsel var et marathon med 16 timers stride veer. Det hele gik så langsomt på trods af meget kraftige veer, og jeg endte med at have presseveer i 5 timer, hvor jeg ikke måtte presse fordi han ikk stod ordentligt på bækkenbunden. Det var en rigtig hård fødsel, som jeg brugte lang tid på at bearbejde. Jeg Black outede flere gange og en del af fødslen var jeg ikk mentalt til stede.

Jeg frygtede virkelig at det skulle blive samme forløb anden gang, men det blev stik modsat, og jeg havde en fantastisk fødsel!

Anden fødsel startede med milde veer kl 6 om morgenen, og de blev ved med at være milde til omkring kl 14.30. Så tog de pludselig til, og blev meget kraftige og hyppige. Vi ankom til fg 15.30 hvor jeg blev undersøgt, og her var jeg allerede 6 cm åben. Et sted mellem 15.45 og 16 fik jeg pressetrang og blev undersøgt, og der var jeg fuldt udvidet, og måtte begynde at presse. Hun er født kl 17.00 - endda som stjernekigger. Så anden fødsel tog 11 timer hvis man tæller fra første ve, men kun 3 timer hvor det for alvor gjorde ondt :) Anden fødsel var noget mere intens, og det var nogen voldsomme smerter, men det gik så hurtigt og det var virkelig rart at der var så god fremgang :)

Så jeg er i hvert fald et godt eksempel på, at selvom første fødsel var rigtig hård og lang, kan anden fødsel sagtens være hurtig og fantastisk :)

Det er jo lige sådan noget jeg gerne vil læse :yay

Fedt altså :)

Andre historier er selvfølgelig stadig velkomne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to fødsler minder meget om hinanden.

Begge er startet med vestorm og er gået meget hurtigt fra første ve.

Ida tog 3 timer og 47 minutter fra start til slut

Eigil tog lidt længere det tog 5,5 timer. Men ved hans fødsel modarbejdede vandet at han kunne komme ud, drt skubbede ham op igen. Så fa vandet blev taget gik der 15 minutter før han var ude i mine arme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min to var forholdsvis identiske

1. Tegnblødning og hindeløsning 40+6, veer kl 10-11.

2. Vandafgang kl 3.45., vedrop kl 14.

1. Kl 14: cirka 3 cm åben(tjek på Fødegang)

2. Kl 14: cirka 3 cm åben (fik stue på fødegangen)

1. Kl 16: voldsomme veer.

2. Kl 16: voldsomme veer, bad og epidural. 4 cm åben.

1. 17.15: ankomst på Fødegang, fuldt åben.

2. Kl 17, epidural lagt, tjek 1705; fuldt åben epidural slukkes.

1. Født 17.44 - 3815, 52 cm

2. Født 17.31 - 3885, 53 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine fødsler minder lidt om hinanden og så ikke alligevel.

1. gang åbnede jeg mig 1 cm i timen lige efter bogen indtil 8 cm. Der gik 13 timer herefter før jeg fik kejsersnit...

2. gang gik det vildt langsomt. Jeg var nået til 4 cm kl 13 og det var jeg stadig kl. 22 :o kl. 22.20 var jeg 8 cm. Der gik 2 timer til kejsersnit herefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to fødsler har været ret forskellige. Med Clare havde jeg veer i knap 33 timer - med Aedan havde jeg veer i knap 6 timer. Jeg ser tilbage på Clares fødsel som en god oplevelse, selvom det var så hårdt, men ærligt kunne jeg ikke huske ret meget af den bagefter, og jeg var ret desorienteret da hun endelig kom ud.

Aedans kan jeg til gengæld huske helt ned i detaljer, der er jo heller ikke så meget at huske og det var her til morgen :p og det har simpelthen været en drømmefødsel uden lige. Det eneste minus var, at en køretur på 35 minutter er ufatteligt lang når man har veer med max 2 minutters interval :o Vi nåede faktisk stortset kun lige ind på stuen før jeg fik presseveer :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine fødsler minder lidt om hinanden og så ikke alligevel.

1. gang åbnede jeg mig 1 cm i timen lige efter bogen indtil 8 cm. Der gik 13 timer herefter før jeg fik kejsersnit...

2. gang gik det vildt langsomt. Jeg var nået til 4 cm kl 13 og det var jeg stadig kl. 22 :o kl. 22.20 var jeg 8 cm. Der gik 2 timer til kejsersnit herefter.

Øj 13 timer var længe at vente :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to fødsler har været ret forskellige. Med Clare havde jeg veer i knap 33 timer - med Aedan havde jeg veer i knap 6 timer. Jeg ser tilbage på Clares fødsel som en god oplevelse, selvom det var så hårdt, men ærligt kunne jeg ikke huske ret meget af den bagefter, og jeg var ret desorienteret da hun endelig kom ud.

Aedans kan jeg til gengæld huske helt ned i detaljer, der er jo heller ikke så meget at huske og det var her til morgen :p og det har simpelthen været en drømmefødsel uden lige. Det eneste minus var, at en køretur på 35 minutter er ufatteligt lang når man har veer med max 2 minutters interval :o Vi nåede faktisk stortset kun lige ind på stuen før jeg fik presseveer :o

:yay

Du virker også til at være sådan ret ovenpå i dine seneste indlæg? :)

Jeg var også ret desorienteret og forvirret efter min første fødsel. Jeg fik fx slet ikke ammet ham før dagen efter :blink

Håber at jeg kommer til at være mere mentalt tilstede denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første var hurtig, 9 timer fra aller første usmertefulde ve til hun lå på mig - udvidelsesveerne gik ret hurtigt fra 2/3-8/9 på ca 40 minutter, ca 12-15 minutter presseveer. De måtte tage vandet, og det var lidt svært at få hul. Det var en god oplevelse og jeg fik 3 sting, tror jeg..

Anden fødsel tog15 timer, jeg udvidede mig ret hurtigt til 6-7 cm og så stoppede det, min krop kunne ikke mere, selvom jeg havde gode veer. Sådan gik jeg i i hvert fald 5 timer..

Det vidste sig, at fosterhinden var så sej, at den stoppede for at A kunne trænge langt nok ned og hjælpe med udvidelsen, så de blev nødt til at tage vandet. Da de tog vandet var jeg knap 7 cm åben og udvidede mig de sidste 3 cm + A kom helt ned i bækkenet på ca 7 minutter (det gjorde SINDSSYGT ondt!) og totalt fra de tog vandet til han blev født gik der 23 minutter (inkl opkast, besvimelse og "langsom" pressefase på hele 15 minutter, pga det der greb de bruger på Herlev). Knap så god en oplevelse, som jeg faktisk stadig ikke er helt ovre, men nu ved jeg da at de bare skal tage vandet næste gang og så føder jeg med det samme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første var hurtig, 9 timer fra aller første usmertefulde ve til hun lå på mig - udvidelsesveerne gik ret hurtigt fra 2/3-8/9 på ca 40 minutter, ca 12-15 minutter presseveer. De måtte tage vandet, og det var lidt svært at få hul. Det var en god oplevelse og jeg fik 3 sting, tror jeg..

Anden fødsel tog15 timer, jeg udvidede mig ret hurtigt til 6-7 cm og så stoppede det, min krop kunne ikke mere, selvom jeg havde gode veer. Sådan gik jeg i i hvert fald 5 timer..

Det vidste sig, at fosterhinden var så sej, at den stoppede for at A kunne trænge langt nok ned og hjælpe med udvidelsen, så de blev nødt til at tage vandet. Da de tog vandet var jeg knap 7 cm åben og udvidede mig de sidste 3 cm + A kom helt ned i bækkenet på ca 7 minutter (det gjorde SINDSSYGT ondt!) og totalt fra de tog vandet til han blev født gik der 23 minutter (inkl opkast, besvimelse og "langsom" pressefase på hele 15 minutter, pga det der greb de bruger på Herlev). Knap så god en oplevelse, som jeg faktisk stadig ikke er helt ovre, men nu ved jeg da at de bare skal tage vandet næste gang og så føder jeg med det samme ;)

Hvad er det for et greb de bruger på Herlev? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

Du virker også til at være sådan ret ovenpå i dine seneste indlæg? :)

Jeg var også ret desorienteret og forvirret efter min første fødsel. Jeg fik fx slet ikke ammet ham før dagen efter :blink

Håber at jeg kommer til at være mere mentalt tilstede denne gang :)

Det er jeg også - både fysisk og psykisk :D Jeg er simpelthen fuldstændig i den syvende himmel over hvor perfekt det er gået <3

Jeg var egentlig også hurtigt ovenpå med Clare, fysisk. Utroligt nok. Og psykisk føler jeg mig egentlig ikke mærket at det på den lange bane, men denne fødsel har virkelig fået det til at gå op for mig at jeg var totalt i tåge indtil et par dage efter O_o Vi fik "gjort det vi skulle", men det er nu rart at føle at man også selv er med i det, som denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg også - både fysisk og psykisk :D Jeg er simpelthen fuldstændig i den syvende himmel over hvor perfekt det er gået <3

Jeg var egentlig også hurtigt ovenpå med Clare, fysisk. Utroligt nok. Og psykisk føler jeg mig egentlig ikke mærket at det på den lange bane, men denne fødsel har virkelig fået det til at gå op for mig at jeg var totalt i tåge indtil et par dage efter O_o Vi fik "gjort det vi skulle", men det er nu rart at føle at man også selv er med i det, som denne gang :)

Skønt altså :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for et greb de bruger på Herlev? :unsure

Hmm. Måske det hedder hope, det er noget med at de holder igen i mellemkødet/rundt om og man skal puste meget mere end aktivt presse :) Man skulle gå mindre i stykker af det gode har vist ret få slemme bristninger derude :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj 13 timer var længe at vente :unsure

Jep jeg hørte mange gange at både baby og jeg havde bedst af at han kom rigtig ud. Men 13 timer :huh Det var derfor jeg havde en fødselsplan denne gang, hvor der stod at hvis det går i stå, så er det gået i stå. Bom basta ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Måske det hedder hope, det er noget med at de holder igen i mellemkødet/rundt om og man skal puste meget mere end aktivt presse :) Man skulle gå mindre i stykker af det gode har vist ret få slemme bristninger derude :)

Nå men det lyder da egentlig okay :) Det har jeg slet ikke hørt om. Har i det hele taget slet ikke fået snakket fødsel med dem. Og min næste tid er 40+2 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep jeg hørte mange gange at både baby og jeg havde bedst af at han kom rigtig ud. Men 13 timer :huh Det var derfor jeg havde en fødselsplan denne gang, hvor der stod at hvis det går i stå, så er det gået i stå. Bom basta ;)

Oh my. Godt du satte foden ned anden gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tilsyneladende en hurtigføder. :)

Første gang gik der ca. 6 timer fra start (vandafgang) til han var ude. Anden gang knap 2 timer fra start (første ve) til hun var ude.

Førstfødte var 4630 og 55 cm, andenfødte var 4610 og 52 cm. Jeg fik en 3. grads bristning begge gange, men den første var værst (hed vist en C, mens anden gang var en A).

Begge gode fødsler, der gjorde psyko-naller, og hvor jeg blev bange for smerterne, men alligevel følte mig "med" og ikke overvejede smertestillende.

Uden at vide en dyt om, hvorvidt det er rigtigt, så synes jeg oftest jeg hører, at:

- Dem der har lange fødsler, bliver ved med at have lange fødsler

- Dem der har hurtige fødsler, bliver ved med at have hurtige fødsler

- Anden fødsel er hurtigere end den første, men tredje fødsel er ikke nødvendigvis hurtigere end den første

- Større børn for hver gang man er gravid, men mindre risiko for at briste

Elisabeth var lidt mindre end Valdemar, men hvis man tager højde for, at hun er en pige, og at piger generelt er mindre end drenge, så tror jeg, det svarer til, at hun var større. Giver det mening? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Måske det hedder hope, det er noget med at de holder igen i mellemkødet/rundt om og man skal puste meget mere end aktivt presse :) Man skulle gå mindre i stykker af det gode har vist ret få slemme bristninger derude :)

Det lyder lidt som det, de gjorde da Tulle kom ud også. Jeg skulle i hvert fald puste sindssygt meget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my. Godt du satte foden ned anden gang!

Ja det er helt åndssvagt. Blev så glad da min JM fortalte at hende fødselslægen ikke var der mere :D Hun valgte at slukke for alt undtaget epiduralen og bare lade mig ligge i 3 timer for at starte vedroppet igang igen. Måske det hjalp mig i min beslutning i at prøve varginalt igen, at jeg vidste, hun ikke var der. Havde den sødeste fødselslæge denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har vi ikke haft det her spørgsmål før...?

 

Nå men, mine to første fødsler forløb næsten ens. 

 

Vågnede med små-veer der var 2-3 min interval tidlig morgen, og havde født hhv 3t 15min og 2t 45min efter.

 

Første gang nåede jeg først på hospitalet da jeg var 10 cm åben og fødte 22 min senere.

 

Anden gang var jeg 4 cm åben ved ankomst og fødte ca 1½ time senere. Jeg fødte dog i 2-3 presseveer 2. gang.

 

Jeg har ofte læst/hørt at 2. fødsel går meget hurtigere end 1. men det behøver altså ikke gælde hvis man har født hurtigt første gang (pyha).

 

MIn 3. fødsel var lang tid om at gå i gang, med småveer hele dagen. Fra jeg var 4 cm (aktiv fødsel) til  hun var født gik  ca 1½ time. Hun blev født lige efter midnat.

 

Min 4. fødsel blev sat i gang, jeg fik taget vandet og fik veer indenfor ½ time og havde født efter yderligere 1½ time.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Måske det hedder hope, det er noget med at de holder igen i mellemkødet/rundt om og man skal puste meget mere end aktivt presse :) Man skulle gå mindre i stykker af det gode har vist ret få slemme bristninger derude :)

Det var helt sikkert også noget min JM praktiserede denne gang. Sofies hoved kom ligeså langsomt ud mellem to presseveer og det var slet ikke smertefuldt på samme sindssyge måde, som da jeg fødte Annas hoved over to presseveer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER