Frk. Borg

dagens rytme

8 indlæg i dette emne

Ja der var ikke rigtigt nogen sigende overskrift, men jeg er lidt interesseret i at høre, hvordan jeres rytme er med baby. Hvor længe er de vågne? Hvad laver i I den tid. Hvordan får i dem til at sove og evt hvor længe bruger i på det?

Lige pt har er vores datter 6 uger. Hun sover ok om natten de fleste nætter dog ved siden af mig i sengen så jeg sover ikke vanvittigt behageligt. Om dagen har hun flere kortere lure og for det meste en lang. Hun har SÅ svært ved at overgive sig til søvnen og vi går og vugger og synger og har lige for tiden en dårlig vane hvor hun kun sover hos os. Barnevognen vil hun kun ligge i hvis vi går og typisk ikke mere end de 45 minutter.., hun har dog ca dagligt en lang lur på 4 timer..

Lige nu synes det hele lidt uoverskueligt og jeg føler mig som en dårlig mor der ikke kan læse hende. Og jeg føler mig utroligt bundet.. Så havde bare behov for at høre hvordan det fungerer for jer andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores datter er også 6 uger og jeg synes ikke rigtig nogen rytme. Hun sover ok om natten og vågner hver 2.-3. Time, hvilket er fint da vi forsøger med lidt hyppigere og mindre måltider for at undgå opkast. Vi er begyndt at svøbe hende så hun kan sove i sin egen seng ved siden af os i stedet for mellem eller på os.

Om dagen tager hun for det meste sjat lure på 30 min, og hun sover helt klart bedst i en barnevogn i bevægelse, men kan nogle gange godt sove videre når vi kommer hjem. Jeg er begyndt at bruge strækvikle så hun også tager nogle lure deri mens jeg kan nå lidt praktisk, for hun sover helt klart også bedst ved en af os.

Så meget rytme har vi ikke endnu og jeg tager bare en dag ad gangen... Tror vist heller ikke man kan forvente mere på nuværende tidspunkt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng blev en måned i går. Hmm der er ikke så meget rytme her endnu.... Vi havde nogle dage hvor han ville sove om natten... nu vil han ikke. Så har han været meget vågen de sidste 2-3 dage hvor han næsten ikke ville sove hverken dag eller nat. Men nu har han så sovet det meste af dagen i dag. Han har hver dag haft en 5-6 timer hvor han er meget vågen og vil spise hele tiden.

 

Lader i jeres barn sove ved jer? De sagde på sygehuset at de ikke må sove ved os eller på os hvis vi sover. Det holder min mand meget fast i. Det gør bare at det er umuligt at få noget søvn da han tit kun vil sove på os.... Men lige nu har vi fundet ud af at hvis vi placerer ham på maven på bordet på et tykt tæppe, så vil han godt sove. Det gør at når han får ondt i maven så kan han lige bevæge sig lidt også kommer luften ud. Så det fungere bare godt lige nu. Men det er sådan at få vi noget der bare fungere så virker det i en kort periode også ændre det sig. Så er spændt på hvor længe det her virker. Når han er placeret på maven så holder vi selvfølgelig godt øje med ham. 

 

Men frk. Borg. Ingen tvivl om du ikke er en dårlig mor, og at det handler om det er svært at læse vores børn og selvom vi læser dem så ændres deres behov og hvad der virker hele tiden. Så hold ud og sørg for at sove når hun endelig gør så du har energi til hende.
kram herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun sover tit enten på brystet af mig eller manden mens vi selv småblunder og jeg har også ammet liggende hvor vi begge er faldet i søvn. Jeg prøver så vidt muligt at putte hende i sin egen seng. Men nogle gange er hun bare så urolig og så tror jeg på at det er bedre for alle på den måde. Jeg går ud fra at sygehuset siger dette fordi der er en potentiel risiko forbundet med det.

Og Frk Borg, jeg er enig med Hoptimisten vi må bare gøre vores bedste for at dække deres konstant ændrende behov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A bliver syv uger på mandag, og vi har egentlig fået en fin rytme efter vi er gået over på flaske, så han faktisk bliver mæt.

 

Om aftenen kommer han i seng omkring klokken otte. Jeg sætter mig ind med ham i det mørke soveværelse, synger første vers af Elefantens Vuggevise og lægger ham så i babynesten, som ligger i tremmesengen. Jeg siger godnat, at vi elsker ham og så går jeg ud. Tit skal han have sutten nogle gange, men han falder som regel relativt hurtigt i søvn.

Derefter vågner han omkring klokken tre og får ren ble og en flaske. Det tager ca. 40 minutter, og så sover han igen til mellem syv og halv otte.

 

I løbet af dagen får han som regel omkring tre lure, der er en to-tre timer ad gangen.

 

Når A er vågen sidder vi meget med ham eller prøver forskellige ting som legetæppet af. Vi træner nakke og synger for ham. Alt hvad der lige virker til at være et hit den dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A bliver syv uger på mandag, og vi har egentlig fået en fin rytme efter vi er gået over på flaske, så han faktisk bliver mæt.

Om aftenen kommer han i seng omkring klokken otte. Jeg sætter mig ind med ham i det mørke soveværelse, synger første vers af Elefantens Vuggevise og lægger ham så i babynesten, som ligger i tremmesengen. Jeg siger godnat, at vi elsker ham og så går jeg ud. Tit skal han have sutten nogle gange, men han falder som regel relativt hurtigt i søvn.

Derefter vågner han omkring klokken tre og får ren ble og en flaske. Det tager ca. 40 minutter, og så sover han igen til mellem syv og halv otte.

I løbet af dagen får han som regel omkring tre lure, der er en to-tre timer ad gangen.

Når A er vågen sidder vi meget med ham eller prøver forskellige ting som legetæppet af. Vi træner nakke og synger for ham. Alt hvad der lige virker til at være et hit den dag :)

Hold da fast, jeg får helt lyst til at gå over til flaske for at få sådan en god rytme. De sidste par dage har jeg ammet det meste af eftermiddagen og aftenen fordi hun hele tiden vil spise. Så ender det med at jeg går i seng og ammer hende liggende til hun endelig falder til ro. Vil faktisk snakke med sp på mandag, hvis det bliver ved for det her kan mine brystvorter sgu ikke holde til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været der med barn der kun Sov i bevægelse og kan virkelig kun råde til at tage kampen og lære dem at sove i stille tilstand også..

Her har vi 2. Gang bandlyst alt vuggen etc.

Vores dreng er 6 uger og sover 3 lure om dagen, ca samme tidspunkter og har så 1.5 time vågenhed ind i mellem, ca.

Han bliver puttet ca Kl 20 ammet lige inde. Jeg går i seng som en slags Dream meal igen Kl 3.30 ca og så igen næste morgen ved 7 tiden.

Jeg er lidt skeptisk overfor om børn reelt er sultne hver time, eller om der ikke er andet? Grunden tll de falder til ro ved brystet er jo ikle nødvendigvis fordi de så får mad, men tryghed etc. Og spiser de hele tiden kan de risikere aldrig at få den fede mælk gennem et "ordentlig" måltid men bare slukket tørsten gennem slatspiseri.. Og så er man i sådan en dum cyklus hvis i forstår?

Jeg siger det ikke for at løfte pegefinger og ved man bare vugger etc i nød fordi man så desperat vil have søvn., har som sagt været der og derfor taget et aktivt valg fra starten af denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victor Emil sover middagslur ca. Kl. 12-13 og sover så ca. 4 timer. Resten af dagen/aftenen små sover han , og Kl. 23.30-01 falder han i søvn, sover ca. 5 timer, får en flaske og sover så 2-3 timer. Så mega dejlig rytme vi er kommet ind i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER