Guest

Hurtig flaske hjælp

15 indlæg i dette emne

vi er lige ved at finde ud af hvordan vi lettest laver flasker.

Og det der med at koge vand op og derefter køle ned er altså ret omfangsrigt med en lille sulten skrigende baby der bogstavelig talt tror hun dør af sult lige om lidt.

Så indtil videre har vi haft kogt afkølet vand i en kande i køleskabet og så kogt vand og blandet de 2 til rette temp.

Men så var det at jeg kom til at tænke på om det ikke var lige så let at have kogt vand i alle sutteflaskerne i køleskabet og så varme 25 sek i micro ovnen og så komme pulveret i?

Det vil unægtelig være hurtigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo :) det er lettest!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi koger, sætter på køl og varmer op i mikro efter behov

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en kande kogt vand i køleskabet som jeg hælder op fra, men har også tænkt tanken med at ha flaskerne i køleskabet så de bare skal smides i microen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også bare blande på forhånd også have flaskerne i køleskabet klar til at blive sat i mikroovn, sådan gjorde vi med Me. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kogt vand i sutteflaskerne klar i køleskabet, bom i mikro - pulver i - ryst færdig :) 

 

Det var kun når vi skulle nogen steder at jeg havde en termoflaske med kogende varmt vand og en med kogt koldt vand med til at blande til rette temperatur. 

 

Og hvis I ikke allerede har det, så få en sterilisator, enten til mikroovn eller stikkontakt, det gør det bare så meget lettere når man konstant til sterilisere ved udpumpning og flasker mv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kogt vand i sutteflaskerne klar i køleskabet, bom i mikro - pulver i - ryst færdig :) 

 

Det var kun når vi skulle nogen steder at jeg havde en termoflaske med kogende varmt vand og en med kogt koldt vand med til at blande til rette temperatur. 

 

Og hvis I ikke allerede har det, så få en sterilisator, enten til mikroovn eller stikkontakt, det gør det bare så meget lettere når man konstant til sterilisere ved udpumpning og flasker mv..

Ditto.

Vil bare nævne at hvis i bruger MAM flasker er en sterilisator ikke nødvendig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke kun flaskerne med bunden som kan skrues af, som kan "selv steriliseres" i micro'en?

Dem vil jeg for øvrigt ikke råde nogen til at købe, ikke hvis barnet er 100% flaskebarn! Der kan ikke være særlig meget i dem, og når først babyen bliver 5-6-7 mdr, så skal de have større mængde end der kan være i flaskerne :) så det er dobbelt udgift til flasker, når man skal ud og købe nogle der er større :)

A var på er tidspunkt oppe på at spise 270ml pr måltid, det kneb faktisk at det overhovedet kunne være i de store flasker :lol

Det er dem med anti kolik hvor bundene kan skrues. Vi har nu ikke haft problemer med størrelsen af flaskerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik aldrig svaret - tak allesammen.

Hun får udmalket MM herhjemme i dagtimerne så det er kun til nat og når vi er ude det er MME men det bliver mere og mere MME for har kun en håndpumpe.

J og D - vi havde MAM til Mie og har ikke oplevet problemer med mængden :chin:

Sterilisator kunne være NICE til pumpen men tror ikke det kan betale sig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger de der anti kolik flasker fra mam - og jeg er så glad for dem, fordi man kan sterilisere uden at sku investere i andet. Om natten har jeg kold kogt vand og vand i termo flaske og blander til rette temp. Og putter pulver i bagefter. Det gør jeg faktisk også stadig om dagen fordi det er hurtigere end at varme op i microen, men jeg tror måske jeg begynder så småt med at have flasker med kold kogt vand i køleren og så varmer op - og så putter pulver i..

Lige et spørgsmål, her i din tråd Maja: er det lige meget om det er blandet på forhånd og står i køleren - eller skal det helst i til sidst?

Held og lykke med det Maja! Brugte du egentlig ik mam flasker til Mie dengang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh kan se at du lige har skrevet det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi at de største MAM anti-kolik flasker kun kan rumme 160 ml - de små kan rumme 130 ml... De "normale" MAM flasker har vi heller intet problem med, de kan også rumme over 300 ml :)

Edit: jeg formulerede mig mega underligt :lolhit

Hvad jeg prøvede på at skrive var, at der jo er forskel på flaskestørrelsen! Og hvis man har et barn der spiser mere end 160 ml pr måltid - og det tror jeg altså at de fleste babyer gør efterhånden som de bliver større og mere sultne - så er det dyrt at investere i for små flasker...

ej, jeg tror jeg stopper mig selv nu, jeg kan ikke få mine fingre til at samarbejde med mine tanker :lol

Mine store anti-kolik flasker kan altså rumme 260? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine store mam anti colic flasker kan rumme 260 ml :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endda købt mine store mam flasker i netto :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endda købt mine store mam flasker i netto :lol

Jeg har købt 80% af mine i Rema :p det var billigere end online :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER