Maj 2014

Lege ting til 1-årig

6 indlæg i dette emne

Amilia bliver 1 år D. 15 så vi står og skal finde på en masse ønsker, julen kommer jo også om lidt. Hvad vil i anbefale til en 1-årlig? Vi får en rød træ dukkevogn, vi har fået en sansegynge og så ved jeg hun også får legekøkkenet fra IKEA. Det må meget gerne være noget hun kan bruge et godt stykke tid endnu, for der er jo lang tid til ny gavedag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Badebassin med masser af kugler. Det fik Aksel på hans 1 års dag og det er stadig et kæmpe hit her over et år senere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik Find Bamse-spillet fra Hasbro til Aron som er et kææææmpe hit - bortset fra at han er bange for funktionen med at Bamse kan sige noget :LOL men det er et spil som lærer børn at lege gemme :-)

Hvordan bruger I den uden lyden?

Freja kan nemlig heller ikke lide når Bamse pludselig snakker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm Ja, det er selvfølgelig noget nemmere når der er en ældre søskende til at hjælpe. Måske Mikkel lærer at lege med den så :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, Duplo og Brio er rigtig gode ting. 

 

Jeg ville ogsaa skrive Ostheimer bondegaardsdyr eller Schleich dyr paa. En bondegaard er naermest altid et hit. 

 

Klassisk trehjulet cykel med lad slaar aldrig fejl. Loebecykel ventede vi selv med til han blev 3, for det er noget med sanser og ikke at kunne bedoemme fart og bremse og saadan sikkerhedsnoget, der er i mig. Han fik scooteren af min foraeldre og den var ogsaa et hit. En hjelm! 

 

Legekoekken, noget solidt legemad, en kaffemaskine, roeremaskine... Men Noah legede ikke rigtig med det som et-to aarig. Der er rollespil ikke helt noget, de kan endnu. 

 

I Steiner/Waldorf bruger de meget "playsilks", altsaa stykker stof i regnbyens farver. Jeg har tilfaeldigvis mistet et orange silketoerklaede til Noahs store glaede for at eje det her orange torklaede. Han bruger det til ALT saa nu faar han "playsilks" til jul - og en boerneyogamaatte, men det er maaske en arbejdsskade ;) Anyway nemmere for ham at handle end min store.  

 

Farvekridt, fingermaling... 

 

Boeger - evt. specifikke. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER