Guest

Vinterstøvler

43 indlæg i dette emne

Jeg skal have fundet vinterstøvler til Aksel på 2 (august 2013). Sidste år havde vi Superfit, som var fine men jeg gad godt prøve noget andet i år. Hans fødder er vist ganske standard, tror jeg. Har ihvertfald ikke bemærket at de skulle være hverken brede eller smalle.

Hvilke støvler har jeres børn? Gerne med billede eller link :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, den er godt nok lækker (og dyr). Kan den mon passe sådan en almindelig fod? Jeg kan aldrig holde styr på de forskellige mærker og hvordan pasformen er.

Jeg har lidt planer om at flotte mig i år og købe lidt dyrere end vi plejer, og de er ihvertfald et seriøst bud. Lige min stil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, den er godt nok lækker (og dyr). Kan den mon passe sådan en almindelig fod? Jeg kan aldrig holde styr på de forskellige mærker og hvordan pasformen er.

Jeg har lidt planer om at flotte mig i år og købe lidt dyrere end vi plejer, og de er ihvertfald et seriøst bud. Lige min stil

De er vidst lidt bredere end standarden. De passer i hvert fald på min drengs fod, som er lidt andefods agtig ;)

Han passer også fint Angulus, hvis du har prøvet sådanne på din dreng?

De er i hvert fald virkelig lækre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er vidst lidt bredere end standarden. De passer i hvert fald på min drengs fod, som er lidt andefods agtig ;)

Han passer også fint Angulus, hvis du har prøvet sådanne på din dreng?

De er i hvert fald virkelig lækre :)

Ha ha, har heller ikke prøvet Angulus. Er ret blank med mærker :D

Nå, man kunne jo altid forsøge og så sende retur, hvis de ikke passer. Vintersæsonen kom lige lidt bag på mig efter vores ferie, så jeg må hellere få købt her næste uge, tænker jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt kangaroos i år. Vi måtte købe ekstra sandaler sidst på sommeren og det blev også kangaroos, som sad godt på ham.

Jeg har i øvrigt købt dem i den blå avis til 200 kr. De har aldrig været brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt Ecco alle 3 vintre, og har været rigtig glade for det. Karla har brugt sandaler fra superfit de sidste 2 år, og de har vist samme pasform eller i hvert fald en der ligner. :) 

 

Vi har Snowride-modellen i år, og havde den vist også sidste år. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aar har jeg koebt samme RAP model som linket til oeverst, men den der navy-farve koster saa 100 kr mere end f.eks. graa, som faas hos Milkywalk.dk. 

Jeg har koebt den graa, selvom jeg gerne ville have haft roede til ham, dog var str 26 udsolgt, saa det blev graa. 

 

Ellers har vi de to foregaaende aar haft en lavere model med snoerrebaand og lynlaas i siden, ogsaa fra RAP. Dem var vi meget glade for og de var lette at rende rundt i i og med, at de var lave. 

 

RAP er taet paa oeko og det kan jeg godt lide, ligesom vi koeber RAP baade sommer og vinter paa grund af pasformen til Noahs foedder. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aar har jeg koebt samme RAP model som linket til oeverst, men den der navy-farve koster saa 100 kr mere end f.eks. graa, som faas hos Milkywalk.dk.

Jeg har koebt den graa, selvom jeg gerne ville have haft roede til ham, dog var str 26 udsolgt, saa det blev graa.

Ellers har vi de to foregaaende aar haft en lavere model med snoerrebaand og lynlaas i siden, ogsaa fra RAP. Dem var vi meget glade for og de var lette at rende rundt i i og med, at de var lave.

RAP er taet paa oeko og det kan jeg godt lide, ligesom vi koeber RAP baade sommer og vinter paa grund af pasformen til Noahs foedder.

Skriver du at jeg kunne spare 100kr ved at vælge en anden farve :O wauw jeg føler mig helt vildt snydt! Jeg synes den navy er så smuk, men ikke 100kr smukkere end andre farver :rolleyes

Nå jamen sådan er det jo.

Vi har også haft lav model med lynlås og snører sidste år, dem var jeg også meget glad for. Der gik W også bare bedre i den lave, han var der 1,9, men det kan ikke rigtig vurderes før man for dem prøvet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skriver du at jeg kunne spare 100kr ved at vælge en anden farve :o wauw jeg føler mig helt vildt snydt! Jeg synes den navy er så smuk, men ikke 100kr smukkere end andre farver :rolleyes

Nå jamen sådan er det jo.

Vi har også haft lav model med lynlås og snører sidste år, dem var jeg også meget glad for. Der gik W også bare bedre i den lave, han var der 1,9, men det kan ikke rigtig vurderes før man for dem prøvet :)

 

Ja, darling, det skriver jeg  :oops

 

Jeg havde nemlig ogsaa kig paa de der i navy hos Growingfeet, men saa blev jeg naerig, fordi modellerne koster 799 hos milkywalk. Men da de ikke har navy, saa koebte jeg som sagt graa, nu de ikke havde roed i str 26. Nu ser det ud til at der er godt en 1,2 cm(ikke mindre) tilbage paa den udtagelige saal, saa lurer paa, om de skal byttes til 27! Meeen, det er jo max til midt marts, de kan bruges hernede, saa taenker, om det mon gaar an?  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, darling, det skriver jeg :oops

Jeg havde nemlig ogsaa kig paa de der i navy hos Growingfeet, men saa blev jeg naerig, fordi modellerne koster 799 hos milkywalk. Men da de ikke har navy, saa koebte jeg som sagt graa, nu de ikke havde roed i str 26. Nu ser det ud til at der er godt en 1,2 cm(ikke mindre) tilbage paa den udtagelige saa, saa lurer paa, om de skal byttes til 27! Meeen, det er jo max til midt marts, de kan bruges hernede, saa taenker, om det mon gaar an?

Ej men dog. Din røver sådan at give mig den viden :P

Åh det er så svært med voksetillæg. For man kan jo virkelig ikke vide det!

Jeg har lige foræret Ws vinterstøvler fra sidste år, til veninde som var ligeglad med at de var gået til. Og der ser jeg at han havde størrelse 24 :O i rap! Og altså 27 i år! 3 størrelser på 1 år :O det er jo vildt at fødder kan vokse så meget! Men umuligt at forudse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men dog. Din røver sådan at give mig den viden :P

Åh det er så svært med voksetillæg. For man kan jo virkelig ikke vide det!

Jeg har lige foræret Ws vinterstøvler fra sidste år, til veninde som var ligeglad med at de var gået til. Og der ser jeg at han havde størrelse 24 :o i rap! Og altså 27 i år! 3 størrelser på 1 år :o det er jo vildt at fødder kan vokse så meget! Men umuligt at forudse.

 

Ha ha, ja, det er ikke paent af mig, kan jeg godt se :)

 

Jeg aner det jo heller ikke, men det har passet med to str hvert aar indtil nu, fra saeson til saeson(sommer til sommer, vinter til vinter). Og hvis han saa lige har taget et lille vokseskridt med de foedder, saa gaar der mig bekendt lidt, foer det naeste kommer. Det passer ret godt med de spring i skostr, han ellers har taget. De to sidste aar har det liiiige passet til det sidste og jeg synes det er synd med for store sko... Hmm, maaske jeg giver dem et kald imorgen og hoerer dem...

 

Jeg sagde det til M: Lad mig koebe str 26 paa udsalg, saa kan vi altid koebe str 27 paa udsalg, hvis han vokser ud af dem inden vinteren er omme. Men nej, nej, saa hellere fuld pris da... Jeg satser altsaa med sandalerne i aar! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har RAP vinterstøvler, den lave model. Hun kan stadig passe den fra sidste år, str 23. 2 år og 3 mdr :) hun har ikke skiftet størrelse i over et år. Til gengæld tog hun et kæmpe spring fra 19-22/23 da hun var 1 år. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg forstyrre tråden, men hvad vil i anbefale af vinterstøvler til en 1-årlig der lige har lært at gå og har fået sit første par sko. Jeg købte Bisgaard, sådan en almindelig sko, så vi mangler vinterstøvler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg forstyrre tråden, men hvad vil i anbefale af vinterstøvler til en 1-årlig der lige har lært at gå og har fået sit første par sko. Jeg købte Bisgaard, sådan en almindelig sko, så vi mangler vinterstøvler.

Jeg ville anbefale nogle der ikke er for høje, og som lukkes med snører (og evt lynlås) så de kan strammes ind og passe perfekt på foden!

Vi var SUPER glade for raps lave model med snørrebånd og lynlås. Men også andre mærker laver den løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg forstyrre tråden, men hvad vil i anbefale af vinterstøvler til en 1-årlig der lige har lært at gå og har fået sit første par sko. Jeg købte Bisgaard, sådan en almindelig sko, så vi mangler vinterstøvler.

Hehe, her indkøbte moderen og faderen hver et udvalg til at prøve derhjemme - og moderens fine Angulus o.l. tabte fælt til Skofus, der var smallere, vejede mindre og var mere fleksible :rolleyes

I må nok prøve lidt forskelligt, men jeg vil bestemt også anbefale noget med snørebånd, der bedre kan støtte end velcroløsningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har den her: 

 

http://www.milkywalk.dk/shop/bisgaard-vinterstoevle-35626p.html

 

Altså Bisgaard den lave model - vi er fan af Velcro herhjemme, og det er nærmest de eneste vi har fundet som både sidder godt på foden (almindelig/smal) og samtidig er nemme at få af og på (dem med lynlås i siden er umulige at få på ham). Jeg mener også vi havde dem sidste år, hvor han var 1-1½ (dog i en anden farve). I år har han også vintergummistøvler med for fra Bisgaard, dem er vi også meget glade for indtil videre.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vitus tog sine første skridt i september sidste år og til vinter købte vi primigi støvler med velcro, som sad godt på hans fod. Vi fik god hjælp hos skoringen (som også giver forbrugsforeningsrabat ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er raps støvler ikke tunge? Jeg fik også af vide i forretningen, at de skulle være med snørebånd for det gav den bedste pasform på de helt små. Jeg ville bare gerbe give mindre end 800-900 kr for vinterstøvler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt Skofus med velcro til Laura, de sidder super godt, og er nemme for dem i vuggestuen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt Skofus med velcro til Laura, de sidder super godt, og er nemme for dem i vuggestuen :)

Hun går hjemme sammen med mig, så det behøver ikke være nemt i vuggestuen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg forstyrre tråden, men hvad vil i anbefale af vinterstøvler til en 1-årlig der lige har lært at gå og har fået sit første par sko. Jeg købte Bisgaard, sådan en almindelig sko, så vi mangler vinterstøvler.

Vi havde også raps lave model. Med snørre og lynlås = rigtig god kvalitet og støtte. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at Raps lave model er tung, men kender ikke Angulus til sammenligning. 

 

Selv laegger jeg ogsaa vaegt paa naturmaterialer, saa der falder en del stoevler jo fra. Primigi laver nogle faa med uld indeni, som saa er kunststof for resten, men saa er der da uld inderst. Vi har kun haft et par hoeje Primigi vinterstoevler hjemme at vende, men de kunne ikke sidde ordentligt fast paa foden, muligvis pga velcro op om og ikke nede ved anklen. Tror da, at en lavere model med "skraa velcro ned over foden" vil vaere en udmaerket stoevle, men ved ikke hvor varme de er i dansk vimntervejr. Vi har ellers haft Primigi sandaler og sko, som vi har vaeret rigtig glade for, saa det.... Der er kromfrit laeder inderst alle deres laedersko og -sandaler, saa jeg er skam egentlig glad nok for Primigi, udover at jeg er mere glad for Rap ;) . 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Okay, nu har jeg gemt jeres bud, så manden og jeg kan kigge dem igennem. Det tyder på at RAP er foretrukne - de ser altså også lækre ud. 

 

Jeg er klart til noget uld inderst denne gang, tror jeg. Nu skal jeg bare lige afgøre med mig selv om jeg kan leve med prisen  :blush Sidste år købte vi Superfit til halv pris, så der er lidt langt op til RAP.

 

Jer der har købt fra Skofus. Har I link til støvlerne?

 

Og er der forhandlere af RAP, der har gratis retur? Altså ligesom Zalando? Jeg er sådan i tvivl om hvad der passer hans fod.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER