NSEllekilde

Smalltalk termin juli 2016

911 indlæg i dette emne

Her er jeg også rundet 25+0. Det er ikke til at forstå, at det lille menneske kan have sådan en fest i sin mors mave. Der er virkelig glade dage :D Vi har i dag købt barnevogn :yay Og elsker virkelig min mave :wub

Hvad med dig FruLR?

Det hyggeligt med fest :wub

Hvilken vogn har i købt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen det går rigtig fint! Jeg er 25+4 nu, og det er en meget aktiv lille trold jeg har mig derinde! :loveshower Mht. udstyr,

Værelse osv., så er vi sådan ca. stadig på 0... :rolleyes Altså vi har jo langt det meste, men vi er slet ikke i gang med at gøre klar endnu. Jeg går fra om 4 uger, så tænker at begynde at pusle rundt der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille Update herfra.

Er i dag 25+6.

Var til lægebesøg i går. Alt er fint.

Glæder mig til ikke længere at skulle være gravid, synes det er lidt bøvlet og er træt af ikke at kunne passe mit tøj ordentlig. Men altså hun må da godt lige blive derinde endnu for vi er slet ikke klar, er stadig i gang med stor ombygning af huset og det tager nogle uger endnu. Men tror det blir godt :)

Vi har fundet navn til lillesøster, men har ikke nået at fortælle alle familiemedlemmer det endnu så venter lige med st skrive det det her. Kan mærke det er et navn der skiller vandene lidt, men synes det passer så fint til Vigga så tror nok folk skal vænne sig til det. Husker også nogle synes vigga var et sjovt navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hyggeligt med fest :wub

Hvilken vogn har i købt?

 

Vildt hyggeligt - nyder det simpelthen så meget. Men ikke sikkert det bliver ved med, at være sjovt når pladsen bliver trængt.

Hvad angår barnevogn, så fik jeg ingen stemmeret :haha  Så manden har købt en Emmaljunga.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det går rigtig fint! Jeg er 25+4 nu, og det er en meget aktiv lille trold jeg har mig derinde! :loveshower Mht. udstyr,

Værelse osv., så er vi sådan ca. stadig på 0... :rolleyes Altså vi har jo langt det meste, men vi er slet ikke i gang med at gøre klar endnu. Jeg går fra om 4 uger, så tænker at begynde at pusle rundt der..

 

En skøn følelse :kuller

Jamen værelset render jo heller ingen steder. Så har du jo også fin tid at gøre med :)

Har du allerede barsel om 4 uger? Eller holder du noget ferie inden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille Update herfra.

Er i dag 25+6.

Var til lægebesøg i går. Alt er fint.

Glæder mig til ikke længere at skulle være gravid, synes det er lidt bøvlet og er træt af ikke at kunne passe mit tøj ordentlig. Men altså hun må da godt lige blive derinde endnu for vi er slet ikke klar, er stadig i gang med stor ombygning af huset og det tager nogle uger endnu. Men tror det blir godt :)

Vi har fundet navn til lillesøster, men har ikke nået at fortælle alle familiemedlemmer det endnu så venter lige med st skrive det det her. Kan mærke det er et navn der skiller vandene lidt, men synes det passer så fint til Vigga så tror nok folk skal vænne sig til det. Husker også nogle synes vigga var et sjovt navn

 

Godt at høre, at alt ser fint ud med lillesøster.

Puha, så er der langt igen, hvis du allerede glæder dig til ikke at være gravid :wacko  Det må da også blive skønt at komme på den anden side af ombygningen. Vi skal selv til at i gang indenfor de næste 14 dage og jeg glæder mig allerede til det er slut :shooter

Spændene med lillesøsters navn :yay  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er der tre måneder til termin!! 

 

Og der er lige lidt over to måneder til jeg går på barsel. 

 

Tredje trimester - here I come. Er det når man runder 30 uger eller hvornår er det egentlig? Jeg har det rigtigt godt lige nu, og er spændt på om det kan blive ved, eller om jeg begynder at få alle mulige gener snart... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jordens mindst aktive medlem, men jeg følger (lidt for) meget med fra sidelinjen  ;)

Jeg er 23+6 i dag og har mærket liv fra ca. uge 19. Først som små bobler og nu mere som regulere spark og vendinger. Man kan se det uden på  :wub og farmand mærker det også.

Til MD-scanningen fik vi at vide, at alt ser super fint ud og at det nok er en lille pige vi venter os.

 

Det er vores første barn, så der er jo en hel del ting, som skal indkøbes, oven i hatten er vi begge studerende og fir-dobler vores boligareal en månedstid inden termin - så der bliver kørt nogle ture med dankortet :shop  

Indtil videre har vi fået købt:

Barnevogn - en Odder "udstillingsmodel" fra 2015. Det viste sig så at de havde en sprit ny liggende ude bagved så vi sparede 1500 på en helt ny vogn :yay

Madras til barnevognen. Odders egen, vi fik 100 kr. rabat da vi fik en voucher til Babysam da vi købte vognen.

Lift - en brug Odder lift i (næsten) samme farve som vognen, inkl. madras til 300 kr! 

Bæresele fra Ergobaby da der var 25% rabat i Babysam i weekenden. 

En lille bitte uld/silke hue. Jeg ved ikke hvor nødvendigt det når det er et juli barn?, men kæresten havde læst at det var godt med hue - så sådan én måtte vi ha'.

Vi fået lovning på at familiens arve-tremmeseng går til os næste gang, så det skal vi ikke købe. Jeg skal dog ha' tjekket op på om der er madras med. (Den er sidst brugt i 2014, efter ca. 20 års hen-gemmen, så mon ikke den fik ny madras der?) 

Jeg købte sammen med min mor en voksen dyne i IKEA, som er blevet delt i to babydyner og en juniordyne. Det var rimelig meget et helvede at arbejde med, men det lykkedes. 

Og så har jeg købt i omegnen af en kilometer stof til dynebetræk, babytøj og ventetøj til mor her (og det bliver mere og mere tiltrængt). Ca. 2 meter ud af kilometeren er omdannet til en pusletakse :toot  

Jeg synes faktisk at vi er ret godt med. Vi mangler selvfølgelig en masse tøj og sådan, men tænker at finde en del i genbrug og så købe mere ind undervejs (lykken er at bo tæt på al ting). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En skøn følelse :kuller

Jamen værelset render jo heller ingen steder. Så har du jo også fin tid at gøre med :)

Har du allerede barsel om 4 uger? Eller holder du noget ferie inden?

Han skal slet ikke bruge værelser de første mange mdr., så gider ikke rigtig lave det endnu.. :rolleyes

Nej, min barsel starter 20. maj (8 uger inden termin), men har taget ferie fra den 1.. Så sidste arbejdsdag bliver 29. april, og jeg glæder mig!!! Synes det er tungt allerede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er der tre måneder til termin!! 

 

Og der er lige lidt over to måneder til jeg går på barsel. 

 

Tredje trimester - here I come. Er det når man runder 30 uger eller hvornår er det egentlig? Jeg har det rigtigt godt lige nu, og er spændt på om det kan blive ved, eller om jeg begynder at få alle mulige gener snart...

Min app siger at 3. trimester er fra 28+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt hyggeligt - nyder det simpelthen så meget. Men ikke sikkert det bliver ved med, at være sjovt når pladsen bliver trængt.

Hvad angår barnevogn, så fik jeg ingen stemmeret :haha  Så manden har købt en Emmaljunga.

Nej det kan godt være du har ret, men den tid den sorg :)

Hehe, her er det ca. mig der tager alle beslutningerne (spørger manden om hans mening indimellem) Men tror nu heller ikke en Emmaljunga er dårlig valgt af manden :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm hvad hedder den gennemsnitlige strømpe str. til en nyfødt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

100 dage til termin :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm hvad hedder den gennemsnitlige strømpe str. til en nyfødt?

Det har jeg også tænkt :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tredje trimester er fra 28+

Hej Frillen! Tillykke med graviditeten :) Sikke et held med barnevognen :yay

FruLR: Det lyder ikke så dårligt med mindre end 1 måned til barsel. Jeg har også taget 14 dages fri før min barsel ;) det er luksustid til mor :D

Ditte: lige nu nyder jeg også bare aktiviteterne i maven ;) Nej tror heller ikke det er et dumt valg. Alt andet kan jeg få lov at bestemme, men her vil han altså have sidste stemmeret :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også tænkt :chin:

Sig lige til hvis du finder ud af svaret :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, så længe han så tager nogle gode valg, så er det også ok at give ham noget stemmeret :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nyfødt strømper er det ikek 13-15 eller 15-17? Det mener jeg at huske. Men syntes strømper var umulige uanset i den alder - enten strammede de eller også faldt de af (mest det sidste) heeele tiden. Jeg var rigtigt glad for de bukser fra H&M med ben i, og generelt andre ting med ben i. Men nu var det jo et vinterbarn sidst kontra sommerbarn denne gang, så jeg kan ikke helt finde ud af det. Det er jo nemt at tage strømperne af hvis de får det lidt varmt... 

 

Hvis 3.trimester er fra 28+ så rammer jeg det jo liiiige om lidt - er 27+3 i dag! Det er dælme vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Storm havde abnormt store fødder da han var nyfødt, han var vist 17-19. Men vi kunne ikke bruge heldragter med fødder, fordi dem i hans str., var alt for små i fødderne! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, så længe han så tager nogle gode valg, så er det også ok at give ham noget stemmeret :D

Det tænker jeg også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt en jungle med de størrelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt en jungle med de størrelser :)

Det er møgsvært indtil de er her! :D Altså er de lange og smalle, eller sådan nogle små propper? Lang underkop og kort overkrop? Omvendt? Osv... Så lad være med at købe for meget, det kan alligevel ende ud i, at det sidder af h til! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil da lige vise resultatet af min mors og egne anstrengelser fra i søndags

post-6165-0-39154300-1460800201_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil da lige vise resultatet af min mors og egne anstrengelser fra i søndags

IMG_20160416_114404.jpg

Hvor er det flot! Ville ønske jeg kunne sy, men er simpelthen en dør til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det flot! Ville ønske jeg kunne sy, men er simpelthen en dør til det

Tak :) jeg er heller ikke super god til det, også derfor jeg havde allieret mig med min mor. Det drillede også en del og har lidt skønhedsfejl, men i det store hele er jeg meget godt tilfreds med resultatet - men jeg gør det heller ikke igen :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER