Susse

Skal slettes

44 indlæg i dette emne

Jeg holder på at det er hjertet der kender det svar!

Selvfølgelig er der noget praktisk der skal kunne hænge sammen, men man kan for det meste få det til at fungere.

Men har I plads i hjertet, kan i simpelthen ikke lade være, har i flere kram, flere kys, mere energi, mere overskud - så er det en 3er i skal have :biglove

Vi er 98% på en 3er herhjemme, det har vi altid tænkt. Det er kun hvis lillebror bliver født med nogle særlige udfordringer at vi vil droppe det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid troet at jeg skulle have tre børn, men er nu ret overbevist om at vi stopper her ved to.

Det føles bare rigtigt og vi er begge ret overbeviste om at vores familie er komplet, når lillebror er ude.

Ingen praktiske årsager eller noget... Det føles bare som det rigtige.

Ingen af os bliver dog steriliseret. Vi er ikke parate til at lukke den fuldstændig, men tror bestemt vi stopper ved de to selvom jeg bestemt ikke føler vi ikke har kærlighed og kys nok til flere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hele tiden været besluttet på, at skulle vi have et barn, så skulle vi også have to. En treer har til gengæld været noget hyggeligt at gå og joke lidt om, og jeg har været rørt over, at min mand - der har to store særbørn fra et kikset forhold - var så postivt over for tanken :) Nu havde vi så nogle leveringsvanskeligheder, så jeg må konstatere, at vi dels bliver for gamle, dels ikke orker hele showet med at forsøge at opnå endnu en graviditet. Så når lillesøster forhåbentlig kommer ud i løbet af de næste par dage, så takker vi vores lykkestjerne og stiller os tilfreds.

Jeg tænker mest af alt, at der er en god pointe i at sikre, at man i hvert fald har ressourcer (jeg mener ikke penge her, men personligt overskud) til de børn, man allerede har, inden man bestiller flere :) Resten handler alene om, hvad hjertet ønsker sig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bliver ved de 2 vi har. Selvom det godt kan krible i mig, så har vi som familie bare nogle ønsker for fremtiden, som vil blive sværre at realisere med 3 børn, både pga økonomi og den alder vores børn vil få.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu er vi kun ved at lave barn nr. 2 - men vi har længe haft debatten, om vi skulle stoppe ved to børn, eller om vi skulle have tre. Min mand har to store piger (14 og 18 pt) fra et tidligere forhold, og så har vi Alexander på 2 år sammen og håber på en snarlig lillebrøster.

Vi har altid været enige om, at vi skal have min. to børn - fordi Alexander ellers i princippet ville blive enebarn. Han er ekstremt meget i centrum - fordi der foruden hans mor og far også er to næsten voksne søstre i huset. Jeg tror ikke på, at det er sundt at være vant til at alting handler alt for meget om en selv hele tiden. Samtidigt mangler han en på sin egen alder (cirka) at vokse op med.

 

Inden for kort tid begynder "de store" at flytte hjemmefra - og så er der jo masser af plads til flere børn. Jeg føler, at vi har både økonomi, kærlighed og overskud til en stor familie - og jeg elsker at være mor. Min mand er nok mest på at stoppe ved de to. Sådan frit oversat af hans hustru, så begrunder han det med at man begynder lidt forfra med en baby, er meget bundet i begyndelsen - og derfor heller ikke kan foretage sig så meget med de større søskende. Samtidigt vil han heller ikke være en for gammel far (han er 40 - og jeg synes jo at han er i en fantastisk alder :loveshower )

 

Jeg trækker lidt i den anden retning. Jeg har altid ønsket mig nogle flere søskende end den ene jeg har - og det føles ikke i maven som om, jeg er klar til at det skulle være sidste gang, jeg var gravid næste gang. Jeg kan på nuværende tidspunkt få en hel klump i maven ved tanken om at skulle pakke babytøj og barnevogn væk.

Lige nu tror jeg, at det kommer til at afhænge forholdsvis meget af, om det bliver en dreng eller en pige næste gang. Vi lavede sådan lidt en "for sjov" aftale forleden. Hvis det bliver en dreng næste gang, så begynder jeg slet ikke på prævention næste gang - bliver det en pige, holder vi ved de to. Men det er ikke en aftale, der ligger 100% fast. Så går jeg i mit stille sind rundt og håber på tvillinger i mellemtiden :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har vi lige bestilt en 7 sæders bil med 4 x isofix.. I min verden er det også min mand, der åbner pænt meget op for, at vi måske skulle have nogle flere unger at putte i den :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid holdt på jeg vil have 3-4 børn, og sådan har jeg det faktisk stadigvæk. Vi har et barn på 11 måneder, og vil snart igang med at lave en søskende. Min mand har eller været med på de 3, lige indtil vi blev forældre, nu er han mest til 2. Jeg tænker vi må evaluerer igen når vi engang har nr. 2. 

Jeg er selv barn nr. 3 og synes det er fantastisk med flere søskende, men min mand mener selv han er ved at være gammel (34,5 så sådan noget pjat). Men nu må vi se. Som jeg siger til ham at så håber jeg det bliver en lillesøster næste gang, så jeg kan få ham med på at prøve om en 3'er kunne være en lillebror ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også den er svær, og her er nr 2 ikke engang kommet endnu. Jeg har altid været overbevist om, at jeg gerne ville have 3 børn, og både C og jeg er ud af en søskendeflok på 3.

Men nu snakker vi ret seriøst om at stoppe ved de 2. C har ikke lyst til flere, og vores situation passer bare bedre med 2. Fornuften siger 2. Men jeg har svært ved tanken om at denne gang bliver min sidste, og drømmen om 3 ligger stadig og spøger. Jeg er nok bange for, at når lillebror kommer, så går der et par år og så kommer skrukheden, men den dør er lukket. Jeg har ikke heeelt afskrevet ideen om en efternøler om mange år, men det er måske for at kunne holde drømmen lidt i skak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakker også en del frem og tilbage om en evt 3'er...

Vi har en søn der bliver 1 år om et par uger og en lillebror på vej til december...

Vi gør os mange tanker både økonomisk og omkring vores ønsker og drømme og ikke mindst hvordan hverdagen skal hænge sammen for os. Derudover er det for mig ikke nogen dans på roser at være gravid pga lang tids kvalme og opkast og dernæst at det er ret fysisk for min krop...men vi tager det som det kommer. Nu ser vi Hvordan nr 2 bliver og hvordan vores forhold har det. Så må vi mærke efter hvad vi brænder for...

Men vi lukker ihvertfald Ingen døre endnu før vi endeligt ved hvad vi vil :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før vi startede projekt baby var vi overbevist om at vi skulle have 3 børn, fordi vi selv begge er den yngste ud af 3. 

 

Så fik vi det svært ved at blive gravide og årene gik, og endelig fik vi vores søn, som nu er 2 år. Og vi er SÅ vilde med ham, men synes også det er hårdt og på nogle områder begrænsende med små børn. Vi troede vi havde et godt netværk til pasning osv, men det har vist sig at være meget begrænset. En periode syntes jeg det var så hårdt at jeg overvejede at stoppe med ham vi havde. Min mand har dog aldrig været klar på at stoppe her, og nu er jeg helt vildt skruk igen, men planen lige nu er helt klart 2 børn. Så tror jeg vores familie er komplet. Men vi mangler lige den der lillesøster eller lillebror. 

 

Men hvem ved? Lige nu er 2 drømmen - både praktisk (tænker især på hvor meget nemmere det er at rejse med to i forhold til tre børn), mulighed (svært ved at blive gravid, hvor meget orker man at kæmpe med behandling osv med to små børn), men også med hjertet (forestiller mig virkelig vores lille, perfekte familie på fire). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 30/10/2015 at 7:48 PM, Pumpkins said:

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 30/10/2015 at 11:21 AM, stephi-pigen said:

Jeg holder på at det er hjertet der kender det svar!

Selvfølgelig er der noget praktisk der skal kunne hænge sammen, men man kan for det meste få det til at fungere.

Men har I plads i hjertet, kan i simpelthen ikke lade være, har i flere kram, flere kys, mere energi, mere overskud - så er det en 3er i skal have :biglove

Vi er 98% på en 3er herhjemme, det har vi altid tænkt. Det er kun hvis lillebror bliver født med nogle særlige udfordringer at vi vil droppe det.

L

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har vi lige bestilt en 7 sæders bil med 4 x isofix.. I min verden er det også min mand, der åbner pænt meget op for, at vi måske skulle have nogle flere unger at putte i den :badgirl

Ha ha ja det må være hans måde at sige ja på ;)

Puha ja tanken om at sælge babyting og tøj er jeg slet ikke klar til selv om Olivia nærmer sig de 2 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid holdt på jeg vil have 3-4 børn, og sådan har jeg det faktisk stadigvæk. Vi har et barn på 11 måneder, og vil snart igang med at lave en søskende. Min mand har eller været med på de 3, lige indtil vi blev forældre, nu er han mest til 2. Jeg tænker vi må evaluerer igen når vi engang har nr. 2.

Jeg er selv barn nr. 3 og synes det er fantastisk med flere søskende, men min mand mener selv han er ved at være gammel (34,5 så sådan noget pjat). Men nu må vi se. Som jeg siger til ham at så håber jeg det bliver en lillesøster næste gang, så jeg kan få ham med på at prøve om en 3'er kunne være en lillebror ;)

Vi har 2 piger og min mand vil også rigtig gerne have en dreng. Så den del trækker lidt for ham. Jeg drømmer dog lidt om en pige til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid ønsket mig mindst 3 børn.

Min x ville kun have to, og i mange år affandt jeg mig med tanken om det. Da vi så blev skilt, tog jeg drømmen op til revurdering og kom frem til at jeg var glad nok for mine to, hvis det kom dertil.

Heldigvis mødte jeg så en fantastisk mand, som gerne ville have børn, og gerne mange :D

Så nu har vi snart 4 :) for han ser også de ældste som hans :biglove

Umiddelbart tror jeg at vi stopper efter nr 4, men der er også lige plads til dem i vores 7 personers bil. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid sagt 3... Min mand mener ikke vil har ork til mere end to...

Så pt. Tror jeg vil lader tiden arbejde.. Lader pigerne blive lidt større og så håber jeg på at vi kan blive enige om en 3'er om nogle år. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er svær. Jeg har altid sagt til min mand, at vi kun skulle have flere end 2 hvis han tog den sidste graviditet, så han har aldrig været i tvivl om, at 2 var det rigtige antal for mig, men han er selv vokset op alene (har dog 2 bonussøstre, som han har fået mere at gøre med som voksen), og han drømmer om mindst 3 og har meget svært ved, at jeg stadigvæk siger 2. Vi har dog pt kun én, så nu må vi se, men i forhold til, hvor hårdt det har været for min krop og mine rygproblemer taget i betragtning, så har jeg svært ved at forestille mig flere end 2, og det tror jeg også er det mest praktiske i forhold til vores økonomi og alder osv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har helt fra start af været enige om, at 3 børn ville være den mængde der passede os bedst. Under graviditeten med Aedan var der perioder hvor vi begge tog os selv i at tænke "hvis vi skal have en mere", istedet for "når", men nu her efter fødslen kan jeg simpelthen ikke bære tanken om, at det skulle være sidste gang jeg var gravid og sidste gang jeg fik lov at føde - og sidste gang jeg skulle møde en lille ny søn eller datter. Og min mand virker - heldigvis - til at være på samme side. "Når" er ihvertfald tilbage på bordet når vi taler om nr 3 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det ville helt sikkert være det mest fornuftige for os, hvis vi stoppede med vores (snart) 2 lækre piger! 

Men.

 

Det her føles ikke som min sidste graviditet. Jeg har SÅ svært ved at se, hvordan jeg skal kunne acceptere, at vi ikke skal have 3. Min mand har det heldigvis på samme måde om end nok i en mindre grad end mig. Hvis jeg sagde til ham, at jeg synes vi skulle holde ved 2, tror jeg, at han ville være bedre til blot at glæde sig over de to skønne børn, vi får og så blot parkere ideen om en 3'er.

Lige nu er aftalen, at vi ser på, hvordan det er at have 2. Og hvis vi så får lyst om nogle år til at lave en lækker 3er, gør vi det. Jeg nægter at ligge ved livets slutning og ærgre mig over det barn, vi ikke fik. Så hellere klemme os lidt sammen pladsmæssigt eller finde et andet alternativ. Hvis lysten er der, tror jeg, at man skal følge den. Og hvis den ikke er der, jamen så selvfølgelig lade være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har længe ønsket mig op til fem børn, men kompromiset med min mand lyder indtil videre på tre. Vi venter lige nu nummer et og taler på sin vis allerede om nummer to. Ikke fordi nummer to skal komme lige straks, men fordi vi havde svært ved at få nummer et, så vi synes det kunne være dejligt, hvis nummer to kom af sig selv uden hjælp. Vi er derfor villige til at prøve at få nummer to tidligere, end det oprindeligt var tanken. Vi har altid sagt, at der skulle være 3-4 år imellem børnene, men nu vil jeg have det fint, hvis der er 2-3 år imellem dem i stedet for :)

Nummer tre må så komme, når tiden er til det, men vi regner bestemt med at have nummer to i armene, inden min mand er færdiguddannet her om 5,5 år. Før da har vi ikke plads til en 3'er, da vi bare bor i en tre værelses. Drømmen er at bygge vores eget hus et sted, men der er en masse ting, der skal falde på plads, inden det bliver en realitet. 

Jeg synes at tre er et helt okay antal af børn. Det er forholdsvis "nemt", at få hus, bil osv. til en familie på fem, hvor alting straks bliver mere vanskeligt med fire eller fem børn. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv ud af en stor søskendeflok, vi er seks styks(dog er vi "kun" halv søskende ved at vi kun har en forældre til fælles) og manden er enebarn. Så for ham har det hele tiden været vigtigt at få to børn. Da han hader at være enebarn.

Altså jeg havde aldrig nogensinde regnet med at jeg skulle have børn. Havde altid kun troet at jeg skulle være den seje moster/faster. Men da jeg mødte manden i mit liv ændrede der sig. Lige nu har vi to børn og manden er godt tilfreds, hvor jeg kan mærke at jeg er lidt mere opsat på at vi om nogle år laver 2 efternølere. Jeg vil gerne have en ordenlig flok, men kommet jo også fra en stor familie.

Jeg kan sagtens se manden argument for at stoppe ved de to vi har nu. Vi har pr kun 3 værelser i huset(indtil vi får lavet overetagen). Vi kan være i en bil. Vi har mulighed for kærestetur. Vi har "let" ved at få passet børnene(nu det kun er to)

Men jeg føler mig bare ikke klar til at opgive drømmen om en stor familie endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige by har vi ti børn

Hva Maria, der er da vist et par stykker du har holdt hemmeligt :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva Maria, der er da vist et par stykker du har holdt hemmeligt :lolhit

Ja lige et par stykker. :lol. Det er rettet nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER