Mor til fnug

Vejen ud af de dårlige vaner...

156 indlæg i dette emne

Hvor er du sej med løb! Godt gået, at komme i gang i januar er vildt imponerende. Er det et introprogram du har fundet eller tager det dig hele vejen til halvmaraton?

 

Mange tak :) Er også lidt imponeret over at jeg fik taget mig sammen og kom ud i frostvejret ;) Tror det bliver nemmere fra nu af :) Det er et program der tager udgangspunkt i at man kan løbe 2-3 km uden at gå og er vant til at bevæge sig i hverdagen (fx. cykling, tager trapperne, anden træning).. Det tager så en derfra og til et halvmarathon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Update for januar


 


 


          Siden start      I januar


 


Vægt:  - 2,9 kg          +0,5 kg


Talje:   -3 cm             -1,5 cm


Lår:      -3,5 cm          +0,5 cm


Knæ:   -3 cm              -0,5 cm


 


Hmm, det er ikke så slemt som jeg troede, men det irriterer mig at januar er gået så "dårligt" når december gik så godt... Kæmper med en ret stor sukkertrang for tiden som jeg ikke er så god til at ignorere  :unsure Til gengæld er andre begyndt at kommentere på om jeg ikke har tabt mig, og det er jo lækkert nok :)


Kommer med en ugeupdate senere :)  


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

 

Jeg synes det ser ud til at være gået meget godt - især når du skriver, at du lider af sukkertrang. Selvfølgelig ville det være bedre om der ikke var røget ½ kg på, men så snupper du det ekstra i februar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du nok ret i :) Tror bare jeg var lidt dårligt humør i morges for har taget på igen i den her uge... Men når man ser på hele måneden er det jo ikke så slemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Væske:            :second:   -har i gennemsnit drukket 1,97 L vand om dagen 

 

Træning:       :first: -har trænet 5 gange(2x yoga og 3x løb(styrketrænede den ene dag før løb)

 

Transport:        Har arbejdet hjemmefra hele ugen

 

Kost:                :klap -har snacket 4 gange

 

Vægt:  +1,1 kg

Talje:  +1,5 cm

Lår:     +0,5 cm

Knæ:   -0,5 cm

 

Bah, en skidt uge vægt- og snackmæssigt  <_< Har som sagt fået den vildeste sukkertrang som jeg simpelthen skal have under kontrol igen! Ved ikke lige hvad der er gået galt for kunne jo sagtens styre det i december.. Håber det bliver bedre de næste par uger. Apropos december har vi endelig fået den sidste julefrokost overstået i weekenden  ;) Nu går der et stykke tid før vi skal hjem i weekenden igen så håber det hjælper lidt med at få vægten tilbage på rette spor :) Ellers må jeg bare give den gas når specialet er afleveret i slutningen af måneden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just saying, men specialeskrivning kan sagtens give trang til sukker :)

Jeg har en teori om at det er fordi hjernen lever på sukker, så når den kommer på arbejde, så kræver den sin ret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker helt klart det spiller ind! om ikke andet så for at trøstespise når det bliver for stressende ;) Men vil helst holde det på et minimum :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 Væske:     :first: -Har i gennemsnit drukket 2,55 liter om dagen

 

Træning:   :first: -Har trænet 3 gange (yoga og 2x løb)

 

Kost:          :klap -Har snacket 4 gange

 

Vægt:  +100 gram

Talje:   0 cm

Lår:     +1 cm

Knæ:   0 cm

 

Troede faktisk jeg ville have taget mere på for har desværre heller ikke været for god i denne uge.. Håber jeg snart får styr på den sukkertrang igen for det er virkelig irriterende. Ellers kører motionen stadig fint og synes det er virkelig rart at komme ud og få en pause fra skriveriet :) Derudover har jeg i går fået tilmeldt mig et halvmarathon i slutningen af juni   :) Hvis jeg bliver ved med at følge programmet skulle det være helt realistisk at blive klar til det :) Indtil videre har jeg ingen problemer med at komme afsted, men synes det er rart at have et bestemt mål at træne op til :) :8:       Synes selv det passer perfekt at løbet ligget lige før PB går i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super med vand og træning! :)

Surt med vægten, den der trang til at snacke kan virkelig være dødbringende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I det mindste var jeg positivt  overrasket over vægten selvom den var steget lidt :) Åh ja, hader snack trang  :shooter og den bliver bare ikke bedre af at man reagerer på det  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sig gerne til hvis du finder noget der virker mod snacktrangen. Jeg har altid hørt rådet med at man skal drikke et glas vand og så går trangen over i løbet af 5 min. men jeg synes ikke det virker, så jeg er på udkig efter en ny løsning ;)

Der er selvfølgelig også dem der siger, at man skal spise et æg i stedet. Det synes jeg faktisk virker - jeg har bare altid fået kvalme af æg :( Men måske det kan hjælpe dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker heller ikke med vand her.. Har ikke prøvet med æg, men det kan være jeg giver det et forsøg :) Ellers er der vist også noget at det skulle hjælpe med tyggegummi eller børste tænder når trangen kommer  :chin: Vi må prøve os lidt frem :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tyggegummi har jeg faktisk også prøvet. Det gør det bare værre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh no! Havde håbet det var den fantastiske løsning  :D  Nå, men i det mindste har vi ikke mere slik i huset så skal ud af lejligheden hvis jeg skal have noget  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da altid noget. Det kan sætte en stopper i, indtil næste dag i hvert fald ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Væske:     :first:   -Har i gennemsnit drukket 2,07 liter pr. dag

 

Træning:  :first: -Har trænet 5 gange (3x løb, yoga og sixpack attack/bodycontrol)

 

Kost:         :klap -Har snacket 4 gange

 

 

Vægt:  -400 gram

Talje:  +1 cm

Lår:     -0,5 cm

Knæ:    0 cm

 

Så går det endelig den rigtige vej igen :) Havde også håbet på et lille vægttab eller at gå i nul i den her uge :) Har lidt opgivet at få styr på min sukkertrang mens jeg skriver speciale for kan simpelthen ikke overskue at skulle kæmpe med det samtidig med at jeg er småstresset.. Overvejer at købe noget god mørk chokolade når jeg skal handle senere i dag som jeg så gerne må spise lidt af.. Plejer kun at kunne spise 1-2 stykker af gangen så det er da i det mindste bedre end det er nu :) Opgaven skal afleveres i næste uge så det er ikke så lang tid til at jeg forhåbentlig kan gøre noget ordentlig ved det igen :)   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da også umuligt mens man skriver speciale! Men det lyder som en god idé med mørk chokolade. Og så ville jeg bare lige sige at det godt kan hjælpe for mig at drikke en lækker kop the. Altså noget med lidt mere smag end det normale kedelige. Fx chai med mælk, så er det næsten er måltid i sig selv :D men ved ikke om du er til sådan noget? :) når det så er sagt så er det aldrig lykkedes mig at slippe min sukkerafhængighed, men det hjælper altså lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt umuligt, desværre  :wacko Drikker i forvejen en del the, men det kan være at jeg skal prøve chai med mælk  :chin: Det smager jo også ret godt :)

Er heller ikke sikker på at jeg kan komme helt af med sukkerafhængigheden, men vil altså gerne have lidt mere styr på den end der er nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes! For vægttab! :) super godt gået :)

Og rigtig god idé med den mørke chokolade :) jeg har hørt at 95% kakaoindhold skulle gøre at chokoladen faktisk er sund (i moderate mængder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det er virkelig rart efter at vægten er gået op et par uger :) Har også hørt at det skulle være sundt hvis det har højt kakaoindhold.. Der var kun 85% da jeg var nede at handle så nøjes med det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update for februar


 


 


          Siden start      I februar


 


Vægt:  - 2,2 kg          +0,7 kg


Talje:   -1,5 cm           +1,5 cm


Lår:     -2,5 cm           +1 cm


Knæ:   -2 cm              +1 cm


 


Bum bum, så går det op igen..... Det var altså lidt sjovere da det gik nedad i starten ;) Til gengæld måler vores vægt også fedt% og muskel%, ved godt det måske ikke er de mest præcise målinger, men kan se en klar tendens til at min muskel% stiger og min fedt% falder så vælger at tro at noget af vægtøgningen er muskler  :P Vi har også syndet en del i weekenden så regnede med at jeg havde taget på.. Men selvom jeg har taget på er jeg glad for at jeg er god til at holde fast i træningen.. Det er alligevel det vigtigste for mig :) 


Også må jeg lige komme ind i kampen med uge opdateringer igen ;)


  


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik sprunget sidste uge over så det må blive en samlet opdatering for de sidste to uger (gider ikke lige lave 2 ;) )

 

Væske:        :first:-Har i gennemsnit drukket 2,78 L vand om dagen

 

Træning:      :first:- har trænet 9 gange (7x løb, 1x styrketræning og 1x yoga) 

 

Kost:            ? - har ikke fået skrevet det ned for forrige uge, men i sidste uge snackede jeg to gange...

 

Vægt: +1 kg

Talje: +0,5 cm

Lår:    +0,5 cm

Knæ:  +1 cm

 

På trods af en lidt irriterende vægtøgning synes jeg faktisk det går fint :) Har virkelig fået min løbelyst tilbage og det er bare så skønt :)

Da jeg startede projektet lavede jeg et excelark der kører indtil PB start (regner med at slutte denne tråd der også måske lave en "min vej til graviditet"-tråd i stedet) og synes godt nok det er ved at komme tæt på nu  :blink  :loveyou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da rigtig godt at vægtøgningen skyldes muskler :)

Og dejligt at du er begyndt at løbe igen - jeg skal virkelig også snart i gang igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det hele er jo nok ikke muskler, men tænker det er plausibelt at noget af det er for har jo alligevel trænet fast en del uger efterhånden :)

Kender alt for godt det med at det er svært at komme i gang, men mon ikke du snart finder motivationen nu når det bliver lysere :kram2 :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vælger at være optimist på dine vegne ;) Jeg synes du er så god!

Jeg håber den viser sig, ellers må jeg søge efter en løbemakker, det virker i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER