Mor til fnug

Vejen ud af de dårlige vaner...

156 indlæg i dette emne

På Hillerød hospital regner vi efter 30 ml vand pr kg, og det står også i mine lærebøger.. Men det er da nogenlunde det samme? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det jeg fik googlet mig frem til, var 1/3 vægt i kilo = dl vand. Det er tilsyneladende også hvad aqualert regner med. :)

Men altså hvis jeg er obs, kommer jeg måske op på 2 liter, så det er nok bare med at drikke når jeg kan :P

Det er noget med at det er rigtig godt den beregning, men hvis man er lidt for tyk (sorry) så bliver det aaaaalt for meget! Altså jeg kan ikke drikke det jeg i så fald "burde" - og det burde er jo så også forkert, fordi FOR meget vand er ikke helt smart.

Men 2,6 er vidst ikke tåbeligt for fuldammende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget med at det er rigtig godt den beregning, men hvis man er lidt for tyk (sorry) så bliver det aaaaalt for meget! Altså jeg kan ikke drikke det jeg i så fald "burde" - og det burde er jo så også forkert, fordi FOR meget vand er ikke helt smart.

Men 2,6 er vidst ikke tåbeligt for fuldammende ;)

Haha jeg ER lidt for tyk :kiss Men nå ja, god pointe med amningen, det stjæler jo nok også noget vand :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg ER lidt for tyk :kiss Men nå ja, god pointe med amningen, det stjæler jo nok også noget vand :chin:

En hel del faktisk! Min læge siger jeg bør drikke 3 liter som gravid :O Altså, jeg synes i forvejen jeg løber pendulfart til toilettet :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På Hillerød hospital regner vi efter 30 ml vand pr kg, og det står også i mine lærebøger.. Men det er da nogenlunde det samme? :)

 

Det er ikke så langt fra hinanden :) 

 

Men kan godt se at hvis man vejer for meget bliver det virkelig meget vand  :wacko

 

Måske skal jeg ændre mit mål til 2 liter om dagen.. Det ser alligevel ikke ud til at være et problem for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Væske:   :first: -Har i gennemsnit drukket 2,2 liter om dagen. Efter vanddiskussionen for et par dage sidne har jeg besluttet at flytte mit mål op til 2 liter om dagen.. Det er indtil videre heller ikke et problem for mig :)


 


Træning: :second: - Jeg har cyklet 4 gage i den her uge og trænet 2 gange (Hatha yoga og TRX intro). Det var meningen at jeg ville løbe i weekenden, men lørdag var jeg stadig vildt øm efter TRX træning om torsdagen og i går var det ikke ligefrem vejr til at løbe en tur.. 


 


Kost:        :second: -Mandag kom jeg til at snacke rester fra  fredag i sidste uge 


 


Vægt:  -1,1 kg :blink :)


Talje:   -1,5 cm 


Lår:      -0,5 cm    


Knæ:     0 cm  


 


Wow, havde ikke lige troet jeg havde tabt over 1 kg :blink Men det er super fedt! Synes ugen er gået rigtig godt selvom den startede lidt dårligt ud med snacking om mandagen.. Lysten til træning er ved at komme tilbage og jeg skal afsted i aften igen :) Synes også jeg er begyndt at kunne mærke vægttabet på den måde mit tøj sider på :super På næste  mandag tror jeg at jeg vil sammenligne mål og vægt med mit udgangspunkt for at se mit samlede vægttab.. Tror det giver et mere reelt billede på målene da det er lidt svært at måle præcis samme sted hver gang.. Jeg regner med at jeg vil sammenligne med startvægt og mål en gang om måneden :) 


 


Heh, vækkede forreten manden i nat fordi jeg var i gang med at tage mavebøjninger i søvne!  :D Gad vide om jeg tænker for meget på træning  ;)  Derudover er der 3 vennepar der har annonceret graviditet i denne uge!  :blink :loveshower Tror nok lige jeg glæder mig endnu mere til at vi begynder :)      


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super godt gået!

 

Haha! Ligefrem i søvne? Jeg tror vist din motivation er helt i top ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, drømte jeg var til træning.. Manden vågnede fordi mine albuer ramte ham i hovedet! :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må have været et herligt syn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super flot!

Haha mavebøjninger i søvne :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så faldt jeg i  :wacko

 

Væske:         :first:   -Har i gennemsnit drukket 2,25 L om dagen

 

Træning:       :third:  - Har kun cyklet en gang i den her uge

                                   Anden træning: 2 gange (heat wave bodycontrol og heatwave hatha yoga)

 

Kost:            :klap - Har snacket 3 gange i den her uge

 

Vægt:  +700 gram

Talje:   +1 cm

Lår:     +0,5 cm

Knæ:   -0,5 cm

 

Ved ikke lige helt hvad der skete, men faldt tilbage i det gamle mønster i den her uge  :(  Ret irriterende når det nu gik så godt.. Og har fået jævnt ondt i maven af det  :wacko Nå, forsøger igen i næste uge :) Skal til træning i aften og manden har fikset min cykel så den kører godt igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update for november

 

Vægt:  -1,6 kg

Talje:  -1 cm

Lår:     -2 cm

Knæ:   -1,5 cm

 

Bortset fra den sidste uge synes jeg faktisk det er gået godt :) Det er ret nemt for mig at få drukket nok vand i hverdagene, i sær nu hvor jeg er begyndt at træne :) I weekenderne skal jeg tænke lidt mere over det og når ikke altid op på 2 liter... Er lidt spændt på hvordan december vil gå.. Men håber at holde en evt. vægtstigning på et minimum..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Du falder sikkert ikke ligeså meget i, i næste uge :)

Og udmærket resultat før hele november :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram :) Indtil videre går det hvert fald ok :) Er fint tilfreds med resultatet for november måned, men det ville have set pænere ud med -2 kg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis sådan har jeg det også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Væske:   :second:   - har i gennemsnit drukket 1,65 L vand om dagen  

 

 

Motion:  :second: / :third: -har cyklet 4 gange  og trænet 1 gang(HW Bodycontrol)

 

Kost:      :second: - har snacket 2 gange 

 

 

Vægt: -1,2 kg

Talje:  -1,5 cm

Lår:     -1cm

Knæ:   +1cm

 

Så kom der gang i vægttabet igen :) Hvis vi skal have alle de charmerende detaljer på bordet så tror jeg at noget af vægtøgningen i sidste uge skyldtes forstoppelse  :blush  Har haft en ret stressende uge så har snacket en del, men det har i det mindste været mindre mængder end i sidste uge og har kun nået at træne en gang  <_< Til gengæld har jeg cyklet meget i weekenden da jeg var på arbejde, så det hjælper lidt på det... Overvejer lidt om jeg skal dele motionen i to punkter da det af og til er lidt svært at bedømme hvilken smiley jeg skal have :chin: Fx har jeg i denne uge cyklet nok til 1. plads, men kun trænet til en 3. plads... Så måske deler jeg det i Transport og Træning i næste uge :) Ellers er der i denne uge sket det at manden og jeg er blevet enige om at starte PB til juni i stedet for til september!   :wee  Manden var faktisk klar på at starte allerede til marts, men det synes jeg passer lidt dårlig ift. at han formentlig skal til udlandet i forbindelse med sit special og jeg vil helst ikke risikere at være alene hjemme i 1. trimester da det lyder hårdt(altså ved godt det måske ikke går så hurtigt, men alligevel)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw, det går da rigtig godt for dig med vægttab og tab af cm :)

God idé med at dele træning og transport. Det er da lige til at blive demotiveset af en 3. Plads hvis man har cyklet nok til en 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er skønt :) kan så overveje hvorfor jeg ikke bare tog mig sammen før.. Synes nemlig også det er lidt demotiverende når jeg nu har cyklet nok.. Kommer lidt til at tænke det kan være lige meget så (lidt fjollet i know ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er en helt normal tankegang, jeg er også faldet i den virkelig mange gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Væske:         :first: - Har i gennemsnit drukket 2,07 L pr. dag

 

Træning:       :second: - Har trænet 2 gange i denne uge (Hatha yoga og HW bodycontrol)

 

Transport:    :third:  - Har kun cyklet 2 gange

 

Kost:             :second: - Har snacket 1 gang

 

Jeg har desværre været småsløj i midten af ugen så det er ikke blevet til så meget cykling i løbet af ugen. Til gengæld er det gået bedre med snackingen og væsken :) 

 

 

Vægt:  +400 g

Talje:   +0,5 cm

Lår:      0 cm

Knæ:   -1 cm

 

Jeg var til julefrokost i lørdags, som endte med en tur i byen, og har ikke cyklet så meget så havde forventet en vægtstigning. Er bare glad for at det ikke er mere end det :) Tror også det bliver svært at holde vægten resten af december. På lørdag tager vi på juleferie hos familien i ca. 10 dage. Så der får jeg ikke cyklet og vi plejer at få MEGET mad når vi er hjemme til jul.. Jeg regner med at tage mine løbesko med også kan jeg forhåbentligt få taget et par småture af og til :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en fornuftig prioritering. Lige december er nok den værste måned at skulle tabe sig i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rigtig svær måned at tabe sig i  :wacko Hvert fald hvis man ikke vil undvære julegodterne (og det vil jeg ikke ;)) Regner med at give den gas til januar :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lidt travlt i dag så der bliver bare en lille update :) vi tager på juleferie senere i dag så tænkte jeg lige ville en sidste gang på vægten.

Siden i mandags har jeg tabt 800 g :)

Så må vi se hvordan det går i ferien ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lidt travlt i dag så der bliver bare en lille update :) vi tager på juleferie senere i dag så tænkte jeg lige ville en sidste gang på vægten.

Siden i mandags har jeg tabt 800 g :)

Så må vi se hvordan det går i ferien ;)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lidt travlt i dag så der bliver bare en lille update :) vi tager på juleferie senere i dag så tænkte jeg lige ville en sidste gang på vægten.

Siden i mandags har jeg tabt 800 g :)

Så må vi se hvordan det går i ferien ;)

Det er da helt vildt sejt !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER