Mor til fnug

Vejen ud af de dårlige vaner...

156 indlæg i dette emne

Har overvejet i et stykke tid om jeg skulle lave denne tråd, men nu tror jeg at jeg springer ud i det :)

I oktober blev manden og jeg enige om at starte PB til næste efterår(EDIT: ændret til juli!)    :wee

Jeg har desværre fået nogle virkelig dårlige vaner henover sommeren som jeg ikke har taget mig sammen til at komme ud af.  Jeg snacker for meget og laver for lidt(virkelig dumt for kan godt lide at røre mig når jeg kommer i gang. Er bare blevet virkelig doven af at ikke træne regelmæssigt)

For at få ventetiden til at gå vil jeg forsøge at komme ud af de her dårlige vaner så min krop klar når vi skal forsøge at lave en baby.

Inspireret af Alura(bliver dog på igen måde så detaljeret :respekt) vil jeg prøve at lave nogle krav, som løbende bliver opdateret så de passer til min hverdag:

 

Væske:                 :first:-Minimum 2 liter vand i gennemsnit pr. dag

 

                               :second: -Minimum 1½ liter vand i gennemsnit pr. dag

 

                               :third:  -Under 1 liter vand i gennemsnit pr. dag

 

Kan ikke helt bestemme mig for om te skal tælle med? Var på et tidspunkt til noget kost foredrag hvor hun sagde at te/kaffe tæller med hvis man er vant til at drikke det(og jeg drikker meget te  ;)) ...

 

Træning:             :first:  - Træning mindst 3 gange ugentligt

 

 

                              :second:    -Træning 2 gange ugentligt

 

 

                               :third: - Træning mindre end 2 gange ugentligt  

 

Skal deltage i et halvmarathon i slutningen af juni så væk med de dårlige undskyldninger for at blive hjemme i varmen  :8:  :box

 

Kost:                   :first:-ingen snacking

 

                               :second: -Snacking  højst 2 gange ugentligt

 

                              :klap- Snacking mere end 2 gange ugentligt                                                                                                                                                                   (som egentlig ikke helt fortjener en medalje. EDIT: det blev til smæk istedet)  

    

Gider ikke at det skal være helt stramt så der skal være plads til at hygge med min mand eller hvis vi er hjemme ved familien.

Det her er når jeg er alene hjemme.

 

 

Så kort sagt skal der være plads til hygge, men vil generelt gerne have et lavere forbrug og sukker og dyrke mere motion igen.

 

Vejer mig og tager div. mål på mandag også er planen at jeg gør det hver mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God fornøjelse med projektet :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God fornøjelse med projektet :glad

 

Tak, i lige måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest stort tillykke med, at I er blevet enige om hvornår PB skal skydes i gang - det er da stort :loveshower

 

Dejligt at jeg kunne være til inspiration. Selv er jeg jo gået helt ned med graviditetstræthed lige nu og orker intet, så kan kun anbefale at tage så meget som muligt i forkøbet, så man i det mindste starter fra bedst mulige udgangspunkt, hvis man går hen og bliver (endnu mere) tung, træt og ugidelig under graviditeten :rolleyes 

 

Jeg drikker slet ikke kaffe og sjældent te, men jeg tæller altså te med i mit daglige 'vand regnskab', når jeg endelig får det. For sådan ca. 99% + af det er jo vand, tænker jeg? :chin: Så det gør jeg i hvert fald selv :)

 

Burde i øvrigt helt sikkert have haft indført nogle smæk til mig selv også :lol Rigtig meget held og lykke med projektet :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest stort tillykke med, at I er blevet enige om hvornår PB skal skydes i gang - det er da stort :loveshower

 

Dejligt at jeg kunne være til inspiration. Selv er jeg jo gået helt ned med graviditetstræthed lige nu og orker intet, så kan kun anbefale at tage så meget som muligt i forkøbet, så man i det mindste starter fra bedst mulige udgangspunkt, hvis man går hen og bliver (endnu mere) tung, træt og ugidelig under graviditeten :rolleyes

 

Jeg drikker slet ikke kaffe og sjældent te, men jeg tæller altså te med i mit daglige 'vand regnskab', når jeg endelig får det. For sådan ca. 99% + af det er jo vand, tænker jeg? :chin: Så det gør jeg i hvert fald selv :)

 

Burde i øvrigt helt sikkert have haft indført nogle smæk til mig selv også :lol Rigtig meget held og lykke med projektet :glad

 

Tak det er både stort og lidt skræmmende på samme tid!

Synes det er en rigtig god måde du har sat det op på. Det giver et virkelig godt overblik over hvordan ugen er gået :) Tænker også at det kun kan være godt at have det bedst mulige udgangspunkt for det lyder som om, fra flere herinde fra, at 1. trimester godt kan være meget hårdt! Og kan mærke at det betyder noget for mig at have gjort min krop klar til det, både for min egen og babys skyld :) 

Jeg drikker omkring 4-5 kopper te om dagen så det er alligevel en del. Har bare hørt at det virker vanddrivende, men har lige læst lidt op på det og man skal vist have ret store mængder før det har betydning :) Så tænker jeg tæller det med :) Heh, lidt smæk må man gerne få hvis man har været for slem med de usunde ting  ;) Ellers kan jeg godt lide din positive tilgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper med herinde :) Vaner er mega svære at lave om på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hepper med herinde :) Vaner er mega svære at lave om på...

 

Tak :) Det er de desværre, men det skal de altså ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah, starter rigtig godt med en omgang sygdom så har ikke fået målt og vejet mig i dag... Det er bedre her til eftermiddag så satser på at jeg kan få det gjort i morgen eller onsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det bedre i dag så har fået målt og vejet mig :) Puh, vægten var ikke så god  :unsure Er ikke helt sikker på at jeg har lyst til at min vægt og mål skal stå herinde, så måske skriver jeg kun differencen i næste uge...  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er den første uge gået :) Jeg har desværre været syg, men synes det er gået ok alligevel :)

 

 Væske:   :first: - har drukket 2 liter hver dag. Har hentet en app til  at holde styr på hvor meget jeg drikker så der er gået lidt sport                                              i at jeg får nok ;)

 

Træning:   :second:  - har som sagt været småsyg så har kun cyklet i skole fredag. Til gengælg har jeg været på arbejde i weekenden                                                 og der har jeg ca. samme distance på cykel så har i alt cyklet 3 gange i denne uge :)

                                Derudover har jeg luntet en tur på 2,54 km og været til 1 times smidighedstræning. Så meget stille og rolig                                                       træning, men det har været rart at få rørt sig lidt :)

 

 

Kost:         :second: - kom til at snacke lidt fredag aften da jeg var alene hjemme. Kom vist til at køre lidt på autopilot da jeg var nede at                                              handle ind til aftensmad  :wacko   

 

 

Vægt :      -600 gram

Talje:         0 cm

Lår:           -1 cm

Over knæ:  0 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som om det går udmærket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er faktisk ret tilfreds når det nu er første uge og jeg har været syg :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det mandag igen og jeg har fået målt og vejet mig :) Synes den her uge har været lidt svær og har haft en del lyst til at snacke. Vi har været ovre ved svigerforældrene i weekenden så har været lidt spændt på vægten i dag da det er stort set umuligt at spise sundt derovre  :wacko

 

Væske:  :first: - har drukket 2 liter vand om dagen :)

 

Træning:   :third:  - Har cyklet 4 dage i den her uge, men har desværre ikke fået trænet udover   :(

                               

 

Kost:        :second: - Kom til at snacke i fredag aften. Ift. hvor meget jeg har haft lyst til chokolade hele ugen er det helt fint at jeg kun røget i en                              enkelt gang  ;)

 

Vægt: -600 gram

Talje:  -0,5 cm

Lår:    -1 cm

Knæ:  -1 cm

 

Har besluttet mig for at sætte ind på træningen i den her uge. Jeg har indtil videre gået til poledance, men indså i slutningen af sidste uge at deres træningstider bare slet ikke passer ind i min hverdag lige pt. Så istedet for at have konstant dårlig samvittighed over ikke at komme afsted (og ikke komme nogle vejne fordi jeg ikke fik trænet regelmæssigt), besluttede jeg mig for at melde mig ud i fredags. Så istedet har jeg meldt mig ind i fitnessworld som ligger 5 min. gang fra vores lejlighed. De har en del flere hold så det burde være nemmere for mig at komme afsted  :box (træningssmiley ;)) 

 

Fik forresten også lidt et wake up call i weekenden da vi sad og så nogle billeder igennem fra vi var på familietur for en måned siden. Er overhovedet ikke tilfreds med hvordan jeg ser ud på de billeder  :wacko De ca. 7 kg jeg har taget på siden vores bryllup for 2 år siden kan GODT ses  <_<  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da rigtig godt gået med vandindtag og snacks :)

 

4 dage med cykling er egentlig mere end halvdelen af ugen, så det er da okay klaret :)

 

Held og lykke med din nye træning ;)

 

Kender godt det der med at kigge på gamle billeder... Jeg hader det, for selv om jeg vejede mindre for bare et par år siden, så vejede jeg stadig nok til at se rund ud. Til gengæld kan de gode billeder være rigtig god motivation til at komme i gang og holde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså 600 gram om ugen to uger i træk er da superflot :super Jeg synes det lyder som et meget fornuftigt og balanceret vægttab, du har gang i :respekt

Hvad er det for en app, du bruger med vandet? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da rigtig godt gået med vandindtag og snacks :)

 

4 dage med cykling er egentlig mere end halvdelen af ugen, så det er da okay klaret :)

 

Held og lykke med din nye træning ;)

 

Kender godt det der med at kigge på gamle billeder... Jeg hader det, for selv om jeg vejede mindre for bare et par år siden, så vejede jeg stadig nok til at se rund ud. Til gengæld kan de gode billeder være rigtig god motivation til at komme i gang og holde det.

 

Især vand ;) Ville gerne helt af med det snacking før december for der kommer der rigeligt andet usundt indenbords ;)

Det er hvert fald målet at cykle mindst 4 gange om ugen så det er fint.. Så skal der bare lige lidt mere træning udover ;)

 

Nej, det er ikke særlig sjovt at se gamle billeder når man ikke er tilfreds med sit udseende på billederne... Vi så også nogle fra dengang manden og jeg lige var begyndt at være sammen. Kan huske jeg selv syntes jeg vejede for meget dengang, men var da egentlig ret tynd  :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså 600 gram om ugen to uger i træk er da superflot :super Jeg synes det lyder som et meget fornuftigt og balanceret vægttab, du har gang i :respekt

Hvad er det for en app, du bruger med vandet? :)

 

Er også ret overrasket over at jeg tabte 600 gram i sidste uge for spiste ret usundt i weekenden hos svigerforældrene... Men også fordi jeg kun har skåret ned for usunde snacks og forsøger at cykle mere... Men det er super fedt og motiverende til at holde ved :) Tror bare det går lidt i stå til december, men håber jeg kan holde en evt. vægtøgning på et minimum :)

 

Jeg bruger  Aqualert til at holde øje med hvor meget jeg drikker :) Men der findes en del apps til det :)    

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også ret overrasket over at jeg tabte 600 gram i sidste uge for spiste ret usundt i weekenden hos svigerforældrene... Men også fordi jeg kun har skåret ned for usunde snacks og forsøger at cykle mere... Men det er super fedt og motiverende til at holde ved :) Tror bare det går lidt i stå til december, men håber jeg kan holde en evt. vægtøgning på et minimum :)

Jeg bruger Aqualert til at holde øje med hvor meget jeg drikker :) Men der findes en del apps til det :)

Cool, jeg har lige hentet den :) Den siger at jeg skal have 2600 ml om dagen? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cool, jeg har lige hentet den :) Den siger at jeg skal have 2600 ml om dagen? :o

 

Man kan godt ændre det selv :) Jeg har sat den til 2 liter.. Man får jo også væske fra maden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt ændre det selv :) Jeg har sat den til 2 liter.. Man får jo også væske fra maden :)

True, men jeg undrer mig over, hvorfor den anbefaler det :chin: Synes det lyder af ret meget :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

True, men jeg undrer mig over, hvorfor den anbefaler det :chin: Synes det lyder af ret meget :unsure

Jeg tror det passer meget godt. Jeg har altid drukket 2-3 liter om dagen altså vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

True, men jeg undrer mig over, hvorfor den anbefaler det :chin: Synes det lyder af ret meget :unsure

Synes også det lyder af meget.. Mener jeg har hørt det skulle være nok med 1,5-2 liter da man også får gennem maden :chin: men kan ikke huske hvor og hvornår.. Må undersøge det på et tidspunkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal have 30 ml vand pr kg man vejer :) så det er nok det den regner ud efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg fik googlet mig frem til, var 1/3 vægt i kilo = dl vand. Det er tilsyneladende også hvad aqualert regner med. :)

Men altså hvis jeg er obs, kommer jeg måske op på 2 liter, så det er nok bare med at drikke når jeg kan :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser ud til at du har ret med at den regner med  1/3 :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER