NSEllekilde

Personlig pleje

27 indlæg i dette emne

Jeg stod i badet i dag og tænkte på at jeg også skulle have skiftet min head & shoulders shampoo ud med en uden parfume. Jeg begyndte at tænke lidt videre på om hvor langt jeg egentlig skal gå. Jeg har før skiftet til en deo uden parfume, men jeg syntes bare stadig at jeg lugtede af sved :(

Jeg har tænkt at købe Nilens jord makeup og skærer ned på alt det med parfume og parabener. Men hvad så med vasketøjspulver? Skyllemiddel? Makeupfjerner klude? Hvad med min dyre parfume? kan jeg gå med den så længe den ikke rammer huden? Hvad med cremer?

Åh ja listen er jo lang, så jeg vil nok egentlig bare høre om hvilke produkter i har byttet ud med parfumefri og parabenfri og hvor mange penge i bruger på det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker, at vaskepulver er ret vigtigt at skifte. Også fordi, når du har født, vil du alligevel skulle skifte, så din baby ikke har parfumeret tøj på :)

Jeg skiftede rigtig mange ting. Endte dog med at beholde min shampoo og deo, fordi ingen af de uparfumerede virkede for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kun parfumefri, svane og astma-allergimærket! Bortset fra min deo som er det værste skidt - fordi jeg åbenbart stinker vildt meget når jeg er gravid, når jeg ikke er gravid kan jeg fint bruge rema1000s deo der er bedre (omend sikkert ikke helt god, man er jo ikke skrammelfri fordi man går efter de mærker, men det er da et skridt på vejen).

Jeg vasker uden skyllemiddel og med parfumefri flydende vaskemiddel (igen fra Rema, yderst overkommelig pris). Jeg bryder mig ikke om parfume til mig selv og da slet ikke til mine drenge.

Jeg går ikke med makeup andet end til STORE ting.

Men altså, det er jo en smagssag! Og for mig var det ikke en ændring da jeg blev gravid, det har aldrig været anerledes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Colgate? What? Det har jeg slet ikke hørt :blink

Uanset ville jeg skifte alt mit vaskepulver ud med neutral, men jeg er altså lidt glad for en lille smule duft i mit tøj... Ville det overhovedet gøre en forskel hvis jeg bare halveret mit forbrug i skyllemiddel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og ja, Colgate blev undersøgt i forskellige kontant-programmer i 12/13, og det var ret skræmmende! Vi har også bedt alle bedsteforældre som i bedste mening har købt børnetandpasta smide deres Colgate til børnene ud, og købe Zendium i stedet.

Det er ret vildt så meget skrammel det er i Colgate!

Ja det var nærmest uhyggeligt det der :O

Vi bruger Zendium til alle mand herhjemme, den klassiske og junioren :) De er rigtig fine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger levevis vaskepulver, da neutral får tøjet til at lugte surt og bleger tøjet. Bruger klar eddike i stedet for skyllemiddel.

Jeg bruger zendium tandpasta, men det er pga at det skulle være bedre til isninger i tænderne.

Shampoo og sæbe bruger jeg det samme som jeg gjorde før, da mit hår kræver lidt særlig behandling, da jeg ellers får massivt hårtab.

Jeg bruger ikke parfume som gravid og bruger min normale kohl blyant og mascara fra lancome.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt vaskepulver og skyllemiddel i Normal hvor de begge har astma og allergi mærket på :super

Og så fandt jeg også makeup uden parfume og parabener :yay

Jeg har nu købt zendium selvom jeg ærligt må indrømme at jeg virkelig ikke bryder mig om smagen/konsistensen :blush

+shampoo neutral :yay Og så har jeg købt neutral vådservietter til at rense huden med.

Jeg har i forvejen den neutrale bodywash.

Hvad mangler jeg?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Db

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stod i badet i dag og tænkte på at jeg også skulle have skiftet min head & shoulders shampoo ud med en uden parfume. Jeg begyndte at tænke lidt videre på om hvor langt jeg egentlig skal gå. Jeg har før skiftet til en deo uden parfume, men jeg syntes bare stadig at jeg lugtede af sved :(

Jeg har tænkt at købe Nilens jord makeup og skærer ned på alt det med parfume og parabener. Men hvad så med vasketøjspulver? Skyllemiddel? Makeupfjerner klude? Hvad med min dyre parfume? kan jeg gå med den så længe den ikke rammer huden? Hvad med cremer?

Åh ja listen er jo lang, så jeg vil nok egentlig bare høre om hvilke produkter i har byttet ud med parfumefri og parabenfri og hvor mange penge i bruger på det? :)

Well, rengøring og vask osv (inklusiv opvask, wc-rens, håndsæbe ved vaskene osv osv) var astma-og allergimærkede i hele huset i forvejen - både af hensyn til os selv og til gæster mv. Jeg synes egentlig, at de produkter gerne er okay billige - det er jo ikke specielt fancy stuff :) Vi handler en del i Coop, så det er gerne änglamark eller tusindfryd (det sidste købt på tilbud - det er lidt dyrt ellers, men det er ofte sat ned). I det ene badeværelse står der Decubal, fordi den røde skrift matcher resten bedre :blush og det er lidt pebret, men det kan man jo lade være med at købe :rolleyes

Det er egentlig kun mine karatedragter, jeg har brugt skyllemiddel til (de kan stå selv ellers), og der var det parfumefrit. Jeg synes med al respekt, at 'bamseline-tøj' stinker (dårligt) syv mil i modvind, så det var ikke noget stort offer :rolleyes

Jeg skiftede min shampoo mv i sin tid - jeg prøvede lidt af hvert (noget af det hellige/neutrale fungerede SLET ikke for mig) og er blevet glad for parfumefri Matas natur, så det står der shampoo, balsam og ansigtsvask af i brusekabinerne - resten af familien har ikke brokket sig. Jeg synes egentlig, at de produkter er okay billige, men ellers er de også ofte på tilbud.

Jeg har heldigvis nemt ved at klare mig med skrammelfattige deo'er - lige pt er der vist en Derma på badeværelset. Prøv evt lidt forskelligt :) Der var også nogen herinde, der testede noget med en hjemmelavet deo, der fungerede rigtig godt for nogen (og slet ikke for andre ;) ).

Sminken skiftede jeg løbende til nilens jord, som jeg nu også bruger udenfor baby-perioder :) det er billigere end mine gamle produkter, så ingen ekstra-udgift der.

Jeg har aldrig fået skiftet mine mudder-masker :blush Jeg bruger dem så sjældent, at jeg glemmer det :rolleyes oh the joys of motherhood...

Jeg er vokset op med Zendium, så ingen justering der - Colgate kan jeg decideret ikke lide, så det giver sig selv :) Kig efter tilbud - de er jævnligt sat markant ned.

Jeg bruger sjældent cremer, men ind imellem bruger jeg min mands fra apoteket - den er der heller ikke noget særligt i - og så noget kropsolie fra Matas uden halløj i. Det var også mest en besparelse at skifte spor der.

Min parfume lever i bedste velgående - jeg bruger den bare ekstremt sjældent og tænker efterhånden ikke så meget over det - den vil jeg nu nok skrue lidt op for igen, når sidste barn er bagt og ammet færdig :p

Jeg har neglelak fra Essie og Nilens jord. Det bliver vist ikke rigtig godt, men jeg bruger dem så ikke under graviditet.

----

I forhold til hvad du mangler, så afhænger det jo noget af, hvad du bruger af ting ;) Du må nok bare prøve at tænke over det, hver gang du står med en bøtte/flaske i hånden. Lige tjekke deklarationen og så evt skifte ud, måske bare ved nyindkøb - så bliver det heller ikke så uoverskueligt eller så stor en udskrivning på en gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres råd :super

Jeg har altid haft planer om at skifte det hele ud, men da min forlovede (hihi) og faktisk også mig selv godt kan lide duft så synes jeg meget neutralt (specielt cremer) lugter forfærdeligt :blush

Men det er jo en tilvænningssag som jeg gerne gør for baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah., jeg har pt shampoo og ansigtpleje, der skal skiftes, ellers bruger jeg kropolie, haar olie og olie til at rense ansigt med. 

 

Jeg prioriterer saaledes, at det, der skal i direkte kontakt med huden i lang tid/en dag, det skal helst vaere uden skodkemi. Det, der vaskes af ligesaa hurtigt, som det kom paa, kan jeg bedre gaa paa kompromis med. 

 

Jeg bruger mineral foundation og mineral makeup i form af oejenskygger og rouge fra Lily Lilo(nogle faa farver er ikke rene....) , mascara fra PHB. Lige pt er jeg i gang med at eksperimentere med hjemmelavet krops og ansigtspleje og saa bliver det ogsaa til en proeve med RawGaia. Nu er det saa kontroversielt med essentielle olier, men jeg vaelger at foelge de anbefalinger, jeg har faaet og bruger virkelig rene olier, ikke ret mange og ingen citrusdufte! 

 

Tandpasta bruger jeg BioRepair og en hjemmeroert kokostandpasta. 

 

Vaskepulver er bio med lavendelolie og saa bruger jeg saebespaaner med soda og vaskenoedder alt efter behov... 

 

Rengoeringsmiddel, der bruger jeg Ecor og Sonnett, men koeber reelt kun en universalsaebe og en toiletrens. Jeg blander den sabe med eddike og vand som badrens og saa har jeg Bikarbonat i en boette med huller, som jeg bruger som skrubbemiddel.

 

Jeg har saa stadig en spejlpudsespray, som jeg maasek skifter ud med noget hjemmegjort, hvis jeg synes, det fungerer.

 

Altsaa ikke skrappe sager her. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Nilens Jord som makeup og neglelak

Matas natur serien er god især til mit hår - bruger den cremefarvede, da den grønne er tilsat parfume!

Af creme bruger jeg danatekt fra apoteket - den bruger min søn også (og er super god til hans og min sarte hud)

Når jeg er gravid, har helt små børn (under 1,5 år), så har jeg aldrig parfume på!

Så er jeg begyndt at tage eskimo 3 fiskeolie og det gør noget vildt godt for mine negle, hud og hår!

Af vaskepulver bruger jeg Neutral eller Minirisk og ingenskyllemiddel! Overvejer at prøve eddike, da vores håndklæder mm godt kunne trænge til det!

Håndsæbe er altid astma og allergi mærket og det gælder også bodyshampoo!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også interessant at opdage hvor meget man synes det pludselig lugter kraftigt, det der parfumerede noget!

Min svigermor vasker i neutral med en eller anden skyllemiddel fyldt med parfume og det stinker simpelthen så voldsomt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget det lidt mindre tungt denne gang. Vaskemiddel mm er i forvejen uden parfume, for det stinker ellers.

Min hårshampoo har jeg ikke skiftet. Jeg får så tarveligt hår af neutral eller lignende, og fordi det er så lidt af huden det rammer, så har jeg det lidt bedre med det.

Min deo er heller ikke parfumefri, men den er heller ikke en parfumebombe. Hvis jeg køber parfumefri kommer jeg til at lugte virkelig surt. Jeg har heldigvis ikke behov for så meget deo, så det har jeg det ok med.

Cremer skal være parfumefri, så der bruger jeg pr derma. Jeg er ikke så god til når min krop lugter parfumeret, om det er fra cremer eller vaskepulcer. Jeg er i forvejen ret lugtsart, så det hjælper en del på udfasningen.

Makeup bruger jeg ikke så meget af, men er gået efter Nilens Jord, clinique og Gosh (det er dansk, så det er underlagt strengere krav end mange udenlandske mærker).

Hvis jeg skal have parfume på, så sprøjter jeg en lille smule på mit tøj, et enkelt sprøjt er nok. Men det er kun få gange om året jeg har parfume på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ogsaa modtaget arvetoej, som gerne skal haenge udenfor i 3-4 uger, foer jeg kan vaske det og saa er det ved at vaere neutralt i lugten... Puhhh! Min mor havde en parfume paa, da Noah lige var blevet foedt og det var jo hedeboelge hos os, saa han lugtede af parfume lidt efter, hun var gaaet for en stund. Jeg sagde ikke noget, men var godt nok ogsaa selv helt dopet med den lugt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som en bonus oplysning kam jeg fortælle, at Zendium hjælper til med at undgå blister i munden. Jeg fik voldsomt mange i munden under første graviditet, og har faktisk altid døjet en del med dem. Min tandlæge-mor anbefalede af skifte vores Colgate ud med Zendium og lige siden har jeg ikke haft en eneste. Bortset fra for et par uger siden, hvor manden havde købt Colgate, fordi der ikke var noget Zendium i butikken. Den fik vi hurtigt skiftet ud igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har droppet det meste make-up, så jeg bruger ofte kun mascara og en lipgloss. På mere festlige dage kommer jeg dog øjenskygge og evt. lidt streg på.

Min make-up fjerner er fra Matas og er uden parfume.

 

Jeg har for anden gang siden jeg blev gravid taget neglelak på her til aften, men jeg havde altså sådan lyst til røde negle :P

 

Jeg vasker mit hår i min normale shampoo - Dvs. den der nu engang er på tilbud i Netto. I øjeblikket bruger jeg Sunsilk. Mit hår klasker helt sammen ved brug af fx. Neutral.

 

Vores kropssæbe + håndsæbe er fra Neutral.

 

Jeg bruger fortsat min almindelige og foretrukne deo fra Nivea. Jeg tørrede ud af Neutrals, Tusindfryds og Urtekrams.

 

Jeg bruger parfume på tøjet de fleste dage.

 

Vores bodylotion er fra enten Derma eller Tusindfryd. Jeg synes faktisk rigtig godt om duften i begge to, selvom de egentligt ikke dufter af noget.... :rolleyes

 

Vi bruger Zendium. Jeg hadede den ellers og nægtede at bruge den, men nu er jeg fint tilfreds. Man vænner sig til den lidt flade og kedelige fornemmelse, som jeg synes den har.

 

Vi vasker i forvejen i vaskemidler uden parfume, men har nu skiftet fra Neutral til Tusindfryd, som min mand mener er bedre.

 

Vores rengøringsmidler med undtagelse af wc-rensen er fra Tusindfryd eller Neutral.

 

 

Langt de fleste ting gjorde vi allerede, inden jeg blev gravid. Den mest væsentlige forskel er mit forbrug af make-up. Men jeg har lært, at min hud egentligt er ganske pæn uden foundation osv., så jeg tror også jeg fortsætter uden efter min graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop lavet en maske af roed ler, aloe vera gel og MSM pulver. 

 

Og en sprayflaske med kamillete og en med vand og MSM

 

Og en creme med hampeolie, olivenolie og sheasmoer. 

 

Jeg har ogsaa lavet en tandpasta af kokosolie, bikarbonat, en knivspids himalayasalt og pebermynteolie. Den smager ikke ligefrem af tandpasta, men jeg glaeder mig til at proeve den i aften og de naeste dage :) 

 

Og saa har jeg lidt essentiel olie at dryppe i creme og masker, hvis jeg foeler: Rosa Mosqueta, pebermynte og lavendel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg er selv lidt hardcore med den slags og bruger stort set intet. Det gjorde jeg så stort set heller ikke i forvejen, fordi jeg selv lider så meget af diverse allergier, men er endnu mere obs. på det nu.

 

Bruger neutralt vaskemiddel og ingen skyllemiddel (kun eddike).

 

Bruger en fuldstændig harmløs shampoo, som så til gengæld heller ikke gør mit hår ordentligt rent, på samme måde som almindelig shampoo, så lever med, at det er lidt halvfedtet :rolleyes

 

Ingen deo eller parfume - og hvis jeg en sjælden gang gør, så er det mit tøj der har det på, ikke mig :D

 

Ingen make-up til hverdag. Har endnu ikke brugt noget, mens jeg har været gravid. Vil ikke afvise at jeg kunne finde på at bruge mascara en enkelt gang eller to i løbet af graviditeten, men i så fald bliver det den mindst harmfulde af slagsen jeg kan finde. 

 

Ingen cremer, body lotion eller ting i den dur, kun økologisk oliven- og kokosolie. Var også obs på ikke at bruge solcreme mellem uge 6 og 12 ved første graviditet tidligere i sommers, men det blev så aldrig rigtig noget problem, da der ikke var noget sol alligevel :D

 

Rengøringsmidler er også neutrale herhjemme og ofte almindelige husholdsningsprodukter såsom eddike m.m.

 

 

Det er jo forskelligt hvordan man prioriterer, men for mig er det hundrede gange vigtigere at passe godt på baby end at jeg lige lugter og ser super godt ud, det er egentlig ret irrelevant for mig i sammenhængen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du godt kan lide der er lidt duft i, så er raunsborgs produkter uden skrammel, men har naturlig duft fra planter mv.

Lige med ansigtspleje, bruger jeg altså det der virker. Lige med min hud (og hår) gider jeg ikke 'nøjes'. Eks er sanex uden skidt, elendigt til mit hår, men det billige mærke i meny, er ganske udemærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede fra Colgate til Sensodyne tandpasta, fordi min tandlæge fortalte, at rigtig mange tandpastaer indeholder et hormonforstyrrende middel. Det er chokerende! Og jeg havde jo svært ved at blive gravid i forvejen.

 

Ellers prøver jeg på at være fornuftig, men ikke hysterisk, her i graviditeten.

 

Jeg brugte i forvejen cremer fra Decubal, som er uden skidt.

Parfume er jeg helt holdt op med at bruge i graviditeten. Jeg bruger kun deodorant uden på tøjet, og en neutral deo direkte i armhulen. Selvom jeg godt er klar over, at de ikke er helt fri for kemikalier.

 

Makeup bruger jeg slet ikke mens jeg er gravid. Jeg orker ikke at tage stilling til, om der nu er noget skidt i, så jeg vælger helt at undlade og tænker, at så må folk sgu tage mig, som jeg ser ud. :D

Min shampoo er udskiftet med en Matas stribe-værk, som ikke indeholder parfume.

 

Det eneste jeg ikke har udskiftet er vores flydende vaskemiddel med parfume. :blush

Jeg elsker altså bare, når tøjet dufter lidt. Og jeg synes, at alle neutrale vaskepulvere uden parfume lugter af hundeshampoo. :D

Dog fortynder jeg skyllemiddel med eddike.

Og jeg har da tænkt, at når baby ankommer og vi skal vaske hans tøj, så vil jeg vaske det i neutralt vaskepulver og kun bruge eddike til skyllemiddel. Men jeg tror ikke, at jeg udskifter vores eget vaskemiddel. Ingen af os forældre har allergier, og derfor synes jeg ikke, at vi behøver fjerne al parfume fra huset. Så længe baby ikke har direkte kontakt med eget tøj og sengetøj, så har jeg god samvittighed. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Matas Natur som shampoo, ansigtsrens, dagcreme og bodylotion. Herudover bruger jeg Matas' intimsæbe til kroppen.

Af makeup er jeg gået over til en mascara fra Nilens jord, men jeg har ikke været fanatisk, så bruger fx stadig min Chaneløjenskygge, når jeg en meget sjælden gang har farve på øjnene. Jeg bruger normalt utroligt tit neglelak, men det gør jeg ikke, når jeg er gravid. Jeg bruger Chanel, som egentlig er 5-free og dermed "okay", men det lugter altså ikke "clean" ;) Og så hele neglelakfjernerhalløjet kan bare heller ikke være sundt.

I det daglige er alle vores håndsæber, sulfo, opvasketabs, vaskemiddel og rengøringsmiddel fra Remas egen svanemærkede, Neutral eller lignende. Det er bare en vanesag, at ens tøj ikke lugter. Vi har lige været i Frankrig, og der var kun noget parfumeret vaskepulver i huset, og jeg er blevet nødt til at vaske tøjet om, da jeg slet ikke kan tage lugten.

 

Jeg er ikke helt så punktlig denne gang og har derfor beholdt min deo med lidt parfume i, da jeg sidste gang jeg var gravid lugtede ret meget af sved grundet hormoner, og det gider jeg simpelthen ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vasker tøj i parfumeri vaskemiddel, vi bruger ikke skyld middel.

Jeg bruger make up fra nilens jord.

Jeg bruger oral b tandpasta, Zendium er helt fin tandpasta, og gør godt for blister... Hvad tandpasta angår så er det vigtigt for tænderne at der er flour i, og at man spytter tandpastaen ud når man har børstet, og ikke synker det...

Parfume bruger jeg ikke under graviditet, men en parfumeri deo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt rengøring, sæbe osv. var i forvejen svanemærket her i huset.

 

Skyllemiddel har jeg aldrig brugt - mine mor gjorde mig bekendt heller ikke, så jeg aner ikke, hvordan tøjet er, når det er vasket med skyllemiddel ;) Men har aldrig følt, jeg har savnet det.

 

Makeup bruger jeg meget lidt af, og det passede med at jeg løb tør lige da vi var startet på p.b. ved første barn, så de få ting, jeg bruger, det blev skiftet ud med Nilens Jord, samt Origins, som så vidt jeg kan læse mig til også skulle være ok, og deres pudder er bedre til mig end Nilens Jords er. Det er dyrere, end det mærke, jeg brugte før, men bruger så lidt, at det ikke betyder noget. Skifter heller ikke tilbage igen efter denne graviditet.

 

Neglelak har jeg valgt at undvære under graviditet og amning, selvom jeg savner fine negle især om sommeren ;)

 

Kun til fester kommer jeg en anelse parfume på, evt. kun på tøjet, når jeg husker det. Hårspray kan jeg også godt finde på at bruge en sjælden gang, hvis jeg vil være mere sikker på, at håret bliver siddende, men det er vist også det eneste sted, jeg tillader mig selv at "synde" ;)

 

Tandpasta var tilfældigvis Zendium i forvejen.

Gravid eller ej, så kan jeg godt lide tanken om ikke at have alt muligt skrammel i kroppen :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skiftede jo til parfumefri vaskepulver og skyllemiddel, og helt ærligt hvor føler jeg mig åndssvag :rolleyes

Jeg havde en idé om at tøjet ville lugte surt eller tørt som parfumefri cremer -men det dufter jo bare rent :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER