Emilie

Forkølelsessår i ganen?

3 indlæg i dette emne

Hej piger. Har lige brug for lidt erfaringer.

Er der nogle af jer, der har prøvet at have forkølelsessår i ganen?

Mens jeg var gravid fik jeg en kæmpe blist-agtig ting i ganen. Efter en dags tid "eksploderede" blisten og blev til et enormt smertefuldt sår, som gjorde det svært både at spise og drikke :(

Nu har jeg så fået sådan en blist ting igen og har været inde og google lidt. Og umiddelbart falder jeg over forkølelsessår, som åbenbart også kan sidde i ganen. En billedsøgning afslører en masse billeder, som lige så godt kunne være taget af min gane :(

Så hvad nu? Går man til lægen og får et eller andet mod det eller køber man det i håndkøb? Tænker det må være noget aciclovir-lignende, men kan man få noget, som må smøres i ganen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var lige ved tandlæge i tirsdags, da jeg troede jeg havde fået en tandbyld. Det viste sig så i stedet at være Herpes/forkølelsessår.

Tandlægen sagde at det var en virus, så det var ikke noget medicin der kunne hjælpe. Dog skulle jeg komme efter en uge, hvis det ikke blev bedre, for så kunne det tyde på at der var infektion i såret, og så kan man få pencillin.

Derudover bad hun mig gå på apoteket og spørge om de havde noget jeg kunne skylle munden med, som hjælper på Herpes. Det havde de så ikke- de har kun salve til behandling af alm. sår uden på læben.

Mit begyndte i lørdags, og er så småt bedre, men bestemt ikke væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige ved tandlæge i tirsdags, da jeg troede jeg havde fået en tandbyld. Det viste sig så i stedet at være Herpes/forkølelsessår.

Tandlægen sagde at det var en virus, så det var ikke noget medicin der kunne hjælpe. Dog skulle jeg komme efter en uge, hvis det ikke blev bedre, for så kunne det tyde på at der var infektion i såret, og så kan man få pencillin.

Derudover bad hun mig gå på apoteket og spørge om de havde noget jeg kunne skylle munden med, som hjælper på Herpes. Det havde de så ikke- de har kun salve til behandling af alm. sår uden på læben.

Mit begyndte i lørdags, og er så småt bedre, men bestemt ikke væk.

Men ved alm forkølelsessår på læberne får man jo gerne aciclovir, som hjælper med at mildne forløbet.

Nå, nu tog jeg en hurtig beslutning og ringede til min læge. Han har udskrevet zovir tbl. til mig, så vil jeg da håbe at det kan hjælpe bare lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER