03wami

hvilken vinterjakke 1,5 år hjælp

11 indlæg i dette emne

hvad ser I efter ved en vinterjakke og hvad burger I den til...

 

vi har kig på 2

 

en billig dunjakke og en ret dyr fra Mikk-line der er vind og vandtæt...

 

havde jo egentlig bare tænkt at jakken mere var til/fra bilen ud og handle agtigt og havde derfor slet ikke lige tænkt på de andre funktioner.. men burger I jeres ude til leg og I andre situationer hvor dette kunne være rart... havde jo egentlig bare tænkt han skulle have flyverdragt på I sådanne situation men nu bliver jeg så meget I tvivl...

 

for ville det være rart at kunne bruge jakken med et par termobukser her til en start eller går I bare direkte over I flyverdragt ??

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte en vinterjakke til Karla, da hun var lidt over 1 år, og den kunne hun være i til hun blev 2 1/2 år. Den var ikke vandtæt, og vi brugte den mest som en til-og-fra bilen eller vuggestue-jakke. Eller til når vi skulle køre ture i barnevogn eller klapvogn, hvor hun så havde voksien til benene. 

Jeg ville gå efter en vindtæt, men ikke nødvendigvis regntæt, da hun aldrig brugte den udenfor i regnvejr alligevel. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min bedste overbevisning, at jakker skal vaere lette, bloede, varme, vind- og vandafvisende og ikke for tykke i det. Det hindrer bevaegeligheden og en tyk jakke er no-go i bilen af hensyn til sikkerheden/selen kan ikke spaendes korrekt. 

 

Vi har kun haft Reima til Noah og han knuselsker sit Reima. Der er bare noget bloedt over det... Jeg koebte den paa udsalg, saa prisen var helt fin, ca. 400 kr. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forrsten ogsaa haft uldjakker og har det igen i aar, men der er naesten ikke vind hos os lige her i Italien. 

 

Og saa har jeg brugt termobukser til Noah, ogsaa sammen med vinterjakken... En flyver kan en ovegrnag godt vaere for varm, hvor kombien med vinterjakke og termo er lidt bedre... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så må vi nok hellere tage den vind og vandtætte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er min bedste overbevisning, at jakker skal vaere lette, bloede, varme, vind- og vandafvisende og ikke for tykke i det. Det hindrer bevaegeligheden og en tyk jakke er no-go i bilen af hensyn til sikkerheden/selen kan ikke spaendes korrekt. 

 

Vi har kun haft Reima til Noah og han knuselsker sit Reima. Der er bare noget bloedt over det... Jeg koebte den paa udsalg, saa prisen var helt fin, ca. 400 kr. 

hvordan vil du vurdere reimas str... har nemlig fundet en I en str 80 til en pris jeg kan være med til :) han burger 80 nu I alm tøj og render nok op I 86 omkring januar vil jeg tro.. så ved ikke helt om den bliver for lille eller om jeg skal se om jeg kan finde en I str 86 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, den vil være fin i størrelsen. Min søn på knap 2 1/2 bruger str. 86 i vinterjakke nu. 92 svømmede han i, og han bruger 86/92 i tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvordan vil du vurdere reimas str... har nemlig fundet en I en str 80 til en pris jeg kan være med til :) han burger 80 nu I alm tøj og render nok op I 86 omkring januar vil jeg tro.. så ved ikke helt om den bliver for lille eller om jeg skal se om jeg kan finde en I str 86 :)

 

Koeb... 

 

Noah har vist en str 92 nu, so passede ham sidste vinter med god plads, og der var han 2,5 aar og brugte vist 86-92. Jeg synes stadig han kan passe den, men jeg skal lige have tjekket den paa igen... det er en maaned siden sidst. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam bruger 86 i langt det mest tøj og alligevel er vinterjakke i 86 som et telt på ham, så jeg har faktisk lige købt en jakke i str 80 :rolleyes umiddelbart er mit indtryk at overtøj sidder bedre i den størrelse de er på vej ud af, end den de er på vej til. Sådan har det i hvert fald været herhjemme siden foråret :) så jeg ville købe i 80!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Adam bruger 86 i langt det mest tøj og alligevel er vinterjakke i 86 som et telt på ham, så jeg har faktisk lige købt en jakke i str 80 :rolleyes umiddelbart er mit indtryk at overtøj sidder bedre i den størrelse de er på vej ud af, end den de er på vej til. Sådan har det i hvert fald været herhjemme siden foråret :) så jeg ville købe i 80!

Enig. Jeg har lige skiftet Noahs garderobe ud, så han har 98 i næsten alt tøj, og str 92 i termotøj og regntøj. Han er 2 år og 2 måneder.

Sidste år brugte vi stort set ikke vinterjakke. Han havde en termojakke med fleece vi brugte til og fra bilen og ellers var det flyverdragt.

Vær opmærksom på, at jakken ikke må være for tyk, hvis han skal sidde i autostolen med den. Så kan selerne ikke strammes nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak for alle jeres gode råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER