Efternøler

Fladt baghoved

15 indlæg i dette emne

hejsa :)

Jeg har lige et spørgsmål omkring fladt baghoved..

Ava er 1/2 år nu og har lidt fladt baghoved - det har været værre end det er nu, og lægen var ved 5 mdr. Besøg ikke bekymret.. Det irriterer mig dog kan jeg mærke.. Føler at folk kigger på det når de ser hende..

Jer andre der har haft babyer med fladt baghoved.. Har det rettet sig ud ved jer?

Hun er lige begyndt at sidde selv nu, så jeg håber at det også hjælper på problemet.. Og så skal det siges at det først var ved 4 mdr hun begyndte sådan rigtig at ligge på maven.. Hun havde spændinger i nakken som en kiropraktor hjalp på.. Derfor har hun lagte ekstra meget på ryggen indtil da :(

Glæder mig til at høre fra jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig med JustMe - når lægen ikke er bekymret så tag det roligt (så godt som du kan).

Min yngste datter er nu 10,5 mdr og fik også fladt baghoved da hun var spæd fordi hun sov så meget. Jeg spurgte også lægen ved 5 mdrs og han sagde at for de fleste retter det sig mere og mere ud og ved 3-4 år kan man ikke se det på flertallet. På min datter er det også allerede nu meget bedre - kun lidt på den øverste del.

Ellers vær glad for hun er en pige og kan lade hår dække det lidt ;)

Tænker i øvrigt du måske føler andre ser på hende fordi du selv er så opmærksom på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn havde skævt baghoved pga en låst nakke, så han altid lå med hovedet den samme vej. Han nægtede også at ligge på maven. En kiropraktor fik løst op for det og nu - altså, hvis hans hår er vådt og man virkelig kigger efter det i den rette vinkel osv kan man godt ane det. Han er lige blevet 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Ja når hverken læge eller sp har været bekymrede og sendt mig videre, så er det jo nok ikke så slemt, og de har troen på at det retter sig ud.

Jeg synes jeg kunne se stor forskel efter de første par uger efter kiropraktoren, men nu er det lidt mindre.. Men det kommer jo nok bare stille og roligt :) Ava sov også igennem da hun var et par uger, og lå meget stille om natten, så det var ikke utænkeligt at hun lå 8-10 timer om natten og "stirrede" op i luften.. Så det har nok været årsagen til at det startede..

Hun må se at få noget længere hår så man ikke kan se det så godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan også bruge en hjertepude, det hjalp meget her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk en hjertepude.. Men jeg synes bare at det skubbede det flade mere opad... Så hovedet blev mere spidst/fladt på toppen :/

Sagde det kiropraktoren, og hun var heller ikke fan af dem :/

Siden har jeg ikke turde bruge den mere.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger hun stadig stille når hun sover? Så sagde min sp at man kunne rulle en stofble sammen til en rulle og lægge under lagnet under hendes ryg, så hendes krop tipper lidt til den ene side. Det tvinger hovedet samme vej og væk fra baghovedet :)

Albert er for urolig til at det kan lykkes nu, men det virkede i en kort periode og aflastede baghovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn har fået et skævt baghoved (han er 11 mdr.) Alle siger det har rettet sig og formentlig bliver ved med at rette sig, hvilket jeg virkelig håber.

Vi blev ffrarådet hjertepuden med købte en deltakile istedet, den hjalp meget på det, men som sagt er der fortsat en vis asymmetri på kraniet. Jeg ved ikke, om det er fordi vi selv er meget opmærksomme på det eller hvad :rolleyes

Dog har vi faktisk oplevet, eller dvs. Mon mand overhørte det, at nogle et offentligt sted havde talt om hans skæve hoved (han har været et halv års tid eller sådan på det tidspunkt). De skal være glade for jeg ikke havde hørt der, for så havde jeg svaret igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har også et lidt skævt/fladt baghovede pga de spændinger, han havde i nakke og ryg. Fik løsnet op for det hos kiropraktor og har arbejdet meget med hans hoved siden.

Kiropraktoren gav os en øvelse, hvor vi - hver gang vi skulle pusle - skulle dreje hans hoved mod venstre side og holde det der i et minut. Det gjorde vi lige indtil han af sig selv indimellem drejede hovedet den rigtige retning.

Og så har vi vendt hans hoved, når han sov. Simpelthen slavisk kigget til ham konstant og vendt hans hoved til den "rigtige" side.

det har hjulpet rigtig meget, men især efter at han har lært at ligge på maven (det nægtede han i starten pga spændingerne) er der sket meget med hovedet.

Nu siger alle andre, at de ikke kan se det. Men jeg kan stadig se det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger hun stadig stille når hun sover? Så sagde min sp at man kunne rulle en stofble sammen til en rulle og lægge under lagnet under hendes ryg, så hendes krop tipper lidt til den ene side. Det tvinger hovedet samme vej og væk fra baghovedet :)

Albert er for urolig til at det kan lykkes nu, men det virkede i en kort periode og aflastede baghovedet :)

  

Hun ligger stadig rimelig stille, men vi putter hende på siden nu.. I løbet af natten kommer hun om på ryggen, men er så bedre til at lægge med hovedet til siden stadigvæk.. Jeg putter dynen eller nogle gange en stor Kaj/Andrea bamse bag ryggen på hende, det hjælper også til at hun ikke triller om for hurtigt :)

Min søn har fået et skævt baghoved (han er 11 mdr.) Alle siger det har rettet sig og formentlig bliver ved med at rette sig, hvilket jeg virkelig håber.

Vi blev ffrarådet hjertepuden med købte en deltakile istedet, den hjalp meget på det, men som sagt er der fortsat en vis asymmetri på kraniet. Jeg ved ikke, om det er fordi vi selv er meget opmærksomme på det eller hvad :rolleyes

Dog har vi faktisk oplevet, eller dvs. Mon mand overhørte det, at nogle et offentligt sted havde talt om hans skæve hoved (han har været et halv års tid eller sådan på det tidspunkt). De skal være glade for jeg ikke havde hørt der, for så havde jeg svaret igen Man beskytter vel sit guld og vi har vitterlig gjort alt hvad vi kan for at rette op på det. Så håber tiden kan hjælpe på vej til at det bliver helt rettet op.

 

Jeg har også haft en kile i tankerne på et tidspunkt..

EJ hvor er det tarveligt.. Man ønsker jo netop at ens barn har en flot rund hovedform, men som kiropraktoren sagde til mig, så er der også bare forskel på gener på det punkt, og det har jeg trøstet mig ved nogle gange.. Men jeg ved jo heller ikke hvor meget det ses af andre i forhold til hvad jeg selv kan se.. Og så er Ava taget ved KS 10 dage før termin, og kiropraktoren sagde at det faktisk også kan have betydning for hovedformen at barnet ikke oplever det der pres som de får under normal fødsel..

 

Magnus har også et lidt skævt/fladt baghovede pga de spændinger, han havde i nakke og ryg. Fik løsnet op for det hos kiropraktor og har arbejdet meget med hans hoved siden.

Kiropraktoren gav os en øvelse, hvor vi - hver gang vi skulle pusle - skulle dreje hans hoved mod venstre side og holde det der i et minut. Det gjorde vi lige indtil han af sig selv indimellem drejede hovedet den rigtige retning.

Og så har vi vendt hans hoved, når han sov. Simpelthen slavisk kigget til ham konstant og vendt hans hoved til den "rigtige" side.

det har hjulpet rigtig meget, men især efter at han har lært at ligge på maven (det nægtede han i starten pga spændingerne) er der sket meget med hovedet.

Nu siger alle andre, at de ikke kan se det. Men jeg kan stadig se det

Han er forresten 7 mdr. nu :)

Det lyder rigtig meget som herhjemme.. Jeg fik først Ava til kiropraktor da hun var lige knap 4 måneder.. Ville ønske at jeg var taget af sted før, men tænkte bare at hun var langsom til at blive bedre til at lægge på maven :( men det hjalp helt vildt på det, så det var super.. Nu elsker hun at lægge på maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi have vores store dreng til kranio sakral terapi for at få rettet et skævt baghoved og det var super godt og det rettede sig virkelig pænt. Jeg mener han fik 2 behandlinger og så sagde hun, at hun ikke kunne gøre mere for ham. Mener han var omkring 6 - 8 måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn har fået et skævt baghoved (han er 11 mdr.) Alle siger det har rettet sig og formentlig bliver ved med at rette sig, hvilket jeg virkelig håber.

Vi blev ffrarådet hjertepuden med købte en deltakile istedet, den hjalp meget på det, men som sagt er der fortsat en vis asymmetri på kraniet. Jeg ved ikke, om det er fordi vi selv er meget opmærksomme på det eller hvad :rolleyes

Dog har vi faktisk oplevet, eller dvs. Mon mand overhørte det, at nogle et offentligt sted havde talt om hans skæve hoved (han har været et halv års tid eller sådan på det tidspunkt). De skal være glade for jeg ikke havde hørt der, for så havde jeg svaret igen Man beskytter vel sit guld og vi har vitterlig gjort alt hvad vi kan for at rette op på det. Så håber tiden kan hjælpe på vej til at det bliver helt rettet op.

  

Magnus har også et lidt skævt/fladt baghovede pga de spændinger, han havde i nakke og ryg. Fik løsnet op for det hos kiropraktor og har arbejdet meget med hans hoved siden.

Kiropraktoren gav os en øvelse, hvor vi - hver gang vi skulle pusle - skulle dreje hans hoved mod venstre side og holde det der i et minut. Det gjorde vi lige indtil han af sig selv indimellem drejede hovedet den rigtige retning.

Og så har vi vendt hans hoved, når han sov. Simpelthen slavisk kigget til ham konstant og vendt hans hoved til den "rigtige" side.

det har hjulpet rigtig meget, men især efter at han har lært at ligge på maven (det nægtede han i starten pga spændingerne) er der sket meget med hovedet.

Nu siger alle andre, at de ikke kan se det. Men jeg kan stadig se det

Han er forresten 7 mdr. nu :)

Hvor gamle var jeres babyer, når I begyndte med deltakilen og kiropraktor? Min søn på 10 uger har netop i denne uge været gennem samme mølle. Kiropraktoren har fået låst op for et hold i nakken, som han åbentbart er født med :boo Og nu sover han med deltakilen både i vuggen og i liften, ligesom det for første gang er muligt for ham at ligge på maven (godt nok skråt ovenpå ammepuden), hvilket han overhovedet ikke kunne før. Alt leg foregår ved at han skal vende hovedet til venstre. Men jeg er så nervøs for, at vi er kommet for sent i gang.... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus var ca 5 uger gammel, da vi tog til kiropraktor :)

Bare rolig, det er ikke for sent :kram2 så vidt jeg ved kan det rettes helt op til 2-3 års alderen (nogle kst'er siger endda at det kan rettes helt op i voksenalderen) :)

#edit - og min kiropraktor sagde forresten, at det er langt de fleste børn, der bliver født med en eller anden form for låsning/spændinger, så det skal du ikke have det skidt over :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus var ca 5 uger gammel, da vi tog til kiropraktor :)

Bare rolig, det er ikke for sent :kram2 så vidt jeg ved kan det rettes helt op til 2-3 års alderen (nogle kst'er siger endda at det kan rettes helt op i voksenalderen) :)

#edit - og min kiropraktor sagde forresten, at det er langt de fleste børn, der bliver født med en eller anden form for låsning/spændinger, så det skal du ikke have det skidt over :kram

Årh, hvor er du sød! Tak, det var lige det, jeg havde brug for at høre :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gamle var jeres babyer, når I begyndte med deltakilen og kiropraktor? Min søn på 10 uger har netop i denne uge været gennem samme mølle. Kiropraktoren har fået låst op for et hold i nakken, som han åbentbart er født med :boo Og nu sover han med deltakilen både i vuggen og i liften, ligesom det for første gang er muligt for ham at ligge på maven (godt nok skråt ovenpå ammepuden), hvilket han overhovedet ikke kunne før. Alt leg foregår ved at han skal vende hovedet til venstre. Men jeg er så nervøs for, at vi er kommet for sent i gang.... :unsure

Mi. Har været en 6-7 uger, det var lige efter jul og nytåret, vi ville have været aflyse før jul, men de havde ingen tider <_<

Kilen begyndte vi med en måneds tid efter fordi jeg kunne se, at han bare vendte sig. Vi brugte den i barnevognen og til nnatten, dog så jeg fjernede den når jeg gik i seng også blev han lagt i den igen efter flaske om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER