Annemb

Gravid igen efter hormonspiral. Hvornår og hvordan

10 indlæg i dette emne

Jeg har en søn på 3,5 år og har haft hormonspiral siden jeg fødte ham. Nu vil min kæreste og jeg gerne snart i gang med at lave en baby. Jeg vil bare gerne lige på den anden side af årets julefrokoster først, så jeg kan drikke lidt vin med god samvittighed og ikke skal finde på dårlige undskyldninger over for især kollegerne. Spørgsmålet er så bare hvornår jeg skal få fjernet spiralen. Mine julefrokoster ligger den første weekend i december, og i princippet tænker jeg jo at jeg godt kan få den fjernet i slutningen af november så. Inden min første graviditet var jeg på P-piller, og der passede det med at jeg fik mens, da jeg stoppede, men hvordan er det mon med en hormonspiral? Jeg er en af dem, der ikke ser skyggen af mens på grund af spiralen, så jeg aner ikke hvor jeg er i min cyklus. Hvad gjorde I andre? Og hvor hurtigt efter blev I gravide? Vi kan selvfølgelig lige bruge kondom de første par uger, for i bund og grund ville jeg godt lige give min krop en mulighed for at "finde" sig selv igen. Kan bare ikke lige finde ud af, hvad der er smartest. Nogen der vil dele deres erfaringer :-)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde cyklus under spiralen og blev gravid. Og blev gravid i 2. Cyklus. Held og lykke med pb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte kondom en måneds tid efter jeg fik den ud, da det lige skulle passe med mit studie og graviditet. Jeg fik mens én gang og blev så gravid første mulige cyklus.

Jeg fik/får ikke decideret mens med spiral, men pletbløde 1-2 dage engang imellem, hvor lægen siger, det er der jeg ellers ville få mens..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik heller ikke min menstruation, da jeg havde hormonspiralen. Jeg fik første mens et par dage efter den blev fjernet. Den blev fjernet juli 2014 og stod med en positiv test januar 2015.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min hormonspiral i 5 år og havde ingen mens overhoved.

Den kom ud den 22 april, derefter blødte jeg on/off i 14 dage og derefter styrtblødte jeg i 4 dage.

Jeg tror kroppen havde godt af at få renset ud.

Den 23 juni stod jeg med en positiv graviditetstest :loveshower:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står lidt i samme situation.

Har haft hormonspiral I lidt over 3 år og skal først have den ud inden vi kan forsøge ;)

Så følger lige med i din tråd :)

Her afhænger tidspunktet af hvornår den skal ud, at jeg skal igennem operation til februar (skal have fjernet en indopereret plade i mit håndled), men der vil de gøre det med blokade i armen, så lige pt forsøger jeg at overtale manden til at få den ud i god tid... selv hvis jeg skulle blive gravid inden februar.

Jeg har fint kunne følge min cyklus med blødning og ægløsning hele vejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :-). Jeg har bestilt tid til at få min fjernet på næste torsdag. Blev enig med mig selv (og min kæreste) om at det ville være rart lige at give kroppen lidt tid til at "finde sig selv" igen, så det bliver måske noget med at "stå af i Roskilde" de første par uger og derefter se hvad der sker :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :-). Jeg har bestilt tid til at få min fjernet på næste torsdag. Blev enig med mig selv (og min kæreste) om at det ville være rart lige at give kroppen lidt tid til at "finde sig selv" igen, så det bliver måske noget med at "stå af i Roskilde" de første par uger og derefter se hvad der sker :-)

Held og lykke :)

Vil meget gerne høre hvordan din cyklus arter sig når spiralen er ude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lidt brunt udflåd, som startede dagen før jeg fik fjernet spiralen og varede 3-4 dage. Jeg tolkede det som "mens", og min første mens efter spiralen kom præcist på dag 29. Tidligere var min cyklus på 28 dage, men det passer vist sådan cirka. Jeg burde så få mens i dag eller i morgen, men en graviditetstest her til morgen lavede to fine streger!! Havde det faktisk lidt på fornemmelsen, men lige nu er jeg lidt rundt på gulvet og har lidt svært ved at samle mig om mit arbejde. Glad! Virkelig glad og lidt "skræmt". Det føles ret surrealistisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor vildt! Kæmpe tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER