MamaB

Tasken til sygehuset

4 indlæg i dette emne

Hvad tager I med? Min liste ser sådan ud indtil videre:

Vandrejournal

Tøj til baby (to-tre sæt i 56, køredragt, hue)

Babydyne

Tøj til mor (til under og efter fødslen, badekåbe)

Tøj til far (skjorte, t-shirt)

Toiletartikler til mor og far (tandbørster, tandpasta, læbepomade, brystcreme)

Musik/playliste

Snacks, sodavand, druesukker

Mønter til automaten

Svesker (lækkert fif fra veninde, som siger at 'det' godt må hjælpes lidt på vej efter fødslen;)

Tlf.nr til fødegangen

Autostol

Varme strømper/hjemmesko

Toiletpapir

Ammeindlæg

Ørepropper

Liste med mine ønsker til fødslen

Mobil, ipad, kamera + opladere

Håndklæde/sort sæk til taxaen (endnu et fif fra veninden som oplevede at taxachaufføren afviste dem, indtil de fik hentet et håndklæde!)

Puuu, det bliver en tung taske;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God liste :) Manden spørger nærmest dagligt nu om jeg har pakket en taske, jeg svarer nej, og han siger "Så se at få det gjort!" (er 37+4) :P

Præcis hvad vil I tage med af tøj til jer selv til barselsgangen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God liste :) Manden spørger nærmest dagligt nu om jeg har pakket en taske, jeg svarer nej, og han siger "Så se at få det gjort!" (er 37+4) :P

Præcis hvad vil I tage med af tøj til jer selv til barselsgangen?

Mon ik man når det....også selv om man (læs: manden) først gør det når veerne er i gang! Jeg har indtil videre primært pakket snacks -man ska have prioriteringerne i orden, ik;)

Jeg skal have noget løst tøj med der kan knappes op, så det er let med hud til hud. Men aner ikke hvad. Måske mine yogabukser og en oversize skjorte... Har også tænkt på hvad jeg skal have på til selve fødslen. Ved godt "de" siger at man mister al blufærdighed, når først man er i fødsel, men jeg har nu ret svært ved at forestille mig det i mit tilfælde, så satser også på noget løst, der kan dække mig en smule til:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ik man når det....også selv om man (læs: manden) først gør det når veerne er i gang! Jeg har indtil videre primært pakket snacks -man ska have prioriteringerne i orden, ik;)

Jeg skal have noget løst tøj med der kan knappes op, så det er let med hud til hud. Men aner ikke hvad. Måske mine yogabukser og en oversize skjorte... Har også tænkt på hvad jeg skal have på til selve fødslen. Ved godt "de" siger at man mister al blufærdighed, når først man er i fødsel, men jeg har nu ret svært ved at forestille mig det i mit tilfælde, så satser også på noget løst, der kan dække mig en smule til:)

Til fødslen skal jeg bare have hospitalsskjorte på. De er OK lange og dækker og så bliver de sandsynligvis matchet med nettrusser med bind i :P 

Jeg har lige købt et par nye joggingbukser da de gamle yndlings var slidt op gennem en lang graviditet  :D Fandt også lige en natkjole/bluse i H&M med lidt stor hals og knapper som kan bruges til at amme i. Sover normalt i T-shirt, men det er jo ikke så ammevenligt. Jeg tror det blir noget skjorte halløj til hud-hud kontakt og så en ammetop + trøje når der er besøg på barselsgangen. Og så mangler jeg nogle almindelige sutsko ala kinasko....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER