Unknown

Slettes

10 indlæg i dette emne

Slettes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik modnende akupunktur og zoneterapi ved Me. Dengang. Fik det 39+4/5 eller sådan noget, for min zoneterapeut ville ikke gøre spor før jeg var så tæt ved termin som overhovedet muligt. Jeg havde skiftedag om søndagen, og mener jeg var afsted fredag, den eneste mulighed for hu lukkede ned for at afholde sommerferie.

Jeg fødte først 41+3 og fødslen fik så fint, så jeg tror altså det har haft indvirkning også selvom det ikke var med dags varsel ;) Det har muligvis modnet lidt på det hele også har Me. Først været klar i overtiden :P

Mit forløb ved nr. 2 var helt anderledes og det blev aldrig aktuelt med akupunktur for ham ville jo bestemt ikke være decemberbarn, men jeg har da tænkt om kroppen havde arbejdet bedre under modnende akupunktur med ham også, Hvis jeg var gået til termin ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik modnende akupunktur og zoneterapi ved Me. Dengang. Fik det 39+4/5 eller sådan noget, for min zoneterapeut ville ikke gøre spor før jeg var så tæt ved termin som overhovedet muligt. Jeg havde skiftedag om søndagen, og mener jeg var afsted fredag, den eneste mulighed for hu lukkede ned for at afholde sommerferie.

Jeg fødte først 41+3 og fødslen fik så fint, så jeg tror altså det har haft indvirkning også selvom det ikke var med dags varsel ;) Det har muligvis modnet lidt på det hele også har Me. Først været klar i overtiden :P

Mit forløb ved nr. 2 var helt anderledes og det blev aldrig aktuelt med akupunktur for ham ville jo bestemt ikke være decemberbarn, men jeg har da tænkt om kroppen havde arbejdet bedre under modnende akupunktur med ham også, Hvis jeg var gået til termin ;)

Ved du hvorfor hun ikk ville gøre det før du var så tæt på termin ? Og mødte du negativitet omkring det? For det undre mig at min jm fraråder det når jeg ikk kan læse noget negativt om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan fortælle, at den jordemoder der har foretaget mine ekstra scanninger selv er uddannet i fødselsmodnende akupunktur, og hun har selv tilbudt mig at starte op lige så stille omkring uge 37, og så give den mere gas som vi kommer tættere på termin (hvad gas så end lige betyder) :)

Så jeg havde slet ikke overvejet, at der kunne være noget negativt ved det? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle der kender til det? For og imod?

Sagen er den jeg er 37+2 og har netop været til jm. Jeg døjer med mange smerter og gener og vi snakkede akupunktur. Jm siger så "lad nu værre at blive fristet til at få noget fødselsfremmende". Jeg spurgte ikke mere ind til det, men hun nævnte bare kort at det kunne stresse barnet fordi det ikk selv er klar.

Jeg bestiller så tid til akupunktur og hun siger straks vi da skal have gang i nogle igangsættende nåle. Jeg har fuld tiltro til hende, det er hende alle anbefaler og vi har gået ved hende med Zoey.

Jeg googler så og får egentlig kun positive historier frem. Folk skriver det IKKE kan sætte gang i fødsel, men derimod modne og hjælpe naturen. Så nu tænker jeg hvorfor er min jm så meget imod det. Kom gerne med jeres erfaringer :-)

Min jordemoder foreslog selv i går, at jeg prøvede lige præcis det, så det er da vist bare din jordemoder, der er lidt bange for det alternative ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får fødselsmodnende akupunktur hos en akupunktør der også er uddannet jordemoder og har arbejdet mange år inden faget. Jeg har kun hørt godt om det, og som hun selv sagde: det sætter altså ikk gang i fødslen, men det hjælper kroppen til at blive klar, og det får kroppen til selv at arbejde, så NÅR fødslen så går i gang, så vil det ofte være et bedre og lettere forløb end ellers :) Hvis kroppen er klar til at føde, kan akupunkturen godt give det sidste lille skub, men er kroppen ikk klar, sætter akupunkturen ikk fødslen i gang :)

Min akupunktør gør det først fra 37+0, netop fordi barnet skal være helt klar. Jeg har fået 3 gange nu, og jeg kan bestemt mærke at min krop arbejder efter sådan en behandling - på en god måde :) Nu er jeg så spændt på hvornår jeg går i fødsel, og hvordan fødslen bliver. Sidste gang gik jeg 12 dage over, og var igennem 2 dages igangsættelse, og jeg havde en rimelig hård fødsel på 16 timer. Så jeg er spændt på forløbet denne gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får fødselsmodnende akupunktur hos en akupunktør der også er uddannet jordemoder og har arbejdet mange år inden faget. Jeg har kun hørt godt om det, og som hun selv sagde: det sætter altså ikk gang i fødslen, men det hjælper kroppen til at blive klar, og det får kroppen til selv at arbejde, så NÅR fødslen så går i gang, så vil det ofte være et bedre og lettere forløb end ellers :) Hvis kroppen er klar til at føde, kan akupunkturen godt give det sidste lille skub, men er kroppen ikk klar, sætter akupunkturen ikk fødslen i gang :)

Min akupunktør gør det først fra 37+0, netop fordi barnet skal være helt klar.

Præcis dette sagde og skrev hende der gav mig akupunktur også. Hos hende (og andre formoder jeg) er der forskel på modning og igangsættelse. Modning er fra 37+ og igangsættelse fra 40+.

Jeg gik igangsættelsesnåle 40+1, fik 3 behandlinger (og en hindeløsning da hun også er jordemoder) og fødte 41+1. Jeg tror ikke akupunktur sætter gang i noget men jan hjælpe kroppen på vej. Jeg fødte på 3 timer og 45 min anden gang mod 28 timer første gang.

Jeg tænker som Susanne at din jm nok ikke er begejstret for det alternative.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I gode - lyder da bestemt til min jm er bange for det alternative. Men hun lukkede desværre også helt af overfor evt hindeløsning før tid osv. Så hun er nok glad for at "følge bogen" jeg må lige snakke med akupunktør om forskel på modnende og igangsættende.

Bliv endelig ved at komme med erfaringer. Jeg kommer med en opdatering når jeg har været afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg til akupunktur og zoneterapi. Øh nøj jeg har mange ømme punkter. Normalt synes jeg ikke det gør ondt med akupunktur, men lå og vred mig når hun stak nålene i. Nøj hvor er min krop belastet denne gang. Glæder mig godt nok til at vende tilbage til mig selv. Jeg takkede nej til igangsættende nåle da jeg gerne vil til termin inden jeg griber ind. Men hun sagde at hvis hun satte nålene i ville der sandsynligvis ske noget indenfor 3 dage. Jeg er lidt skeptisk om det passer, men vil da have den i baghovedet, for vil da meget hellere prøve det end have hindeløsning, stress og piller. Så det giver mig lidt mere ro til at gå til termin. Men snak da lige om mavesmerter og plukveer efter sådan en omgang "smertelindring". Min krop arbejder sindssygt meget og hænder og fødder summer helt og er helt marmoreret i farven. Er sikker på det er godt for min krop at der er sat lidt gang i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rart du havde en god oplevelse :)

Hende jeg gik hos og fik igangsættelsesnåle efter termin sagde første gang at der nok ville ske noget indenfor et døgn. Efter anden gang sagde hun "det er usædvanligt hvis der ikke sker noget indenfor et døgn". Efter 3. gang sagde hun at hun ikke kunne gøre mere med akupunktur men gav mig hindeløsning da hun også er jordemoder. Så fødte jeg efter 3,5 time :)

Nogle af os skal jo være "de usædvanlige" eller undtagelserne ;)

Håber din krop har fundet lidt ro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER