Betty87

Svag positiv g-test og angst!

40 indlæg i dette emne

Hej piger! Jeg har i dag taget en g-test som ser sådan her ud!

Wf5okTy.jpg

Jeg kan nemmere se stregen i virkeligheden, men den er svag! Er 3+5! Hvornår burde den blive meget tydelig? Med andre ord, hvornår kan jeg teste igen og være sikker på der er sket en udvikling?

Et andet spørgsmål! Jeg kan så småt nu begynde at mærke, at mit hjerte og hjerne pumper helt vildt! Havde en ret voldsom SA i 11+4 i juli måned og er mega bage for at jeg kommer til at gå med et dødt foster indeni mig igen i flere uger. Jeg er mega bange for at miste og tør slet ikke være glad før jeg har set barnet til skanning! Men kan godt mærke at der er voldsomt lang tid til uge 12!!! Kan man bede lægen om at få en tidligere skanning på trods af umiddelbart irrationel angst?

Jeg bliver selvfølgelig lykkelig hvis der kommer et sundt og raskt barn ud af det :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er en flot 3+5-streg :)

Hvis du vil være helt sikker på at se en udvikling, så vent 2 døgn før næste test. Jeg kunne dog sagtens se en udvikling fra dag til dag.

Jeg kan godt forstå du er bange. Luft det for din læge og hvis h*n ikke vil henvise til scanning, så kan du købe en selv. Vent i så fald til tidligst 7+0.

Held og lykke og forsigtigt tillykke :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner min fra 3+5 på en prik. 

 

Jeg er enig med Susanne: få eller køb en tidlig scanning, vished er det bedste våben mod utryghed :kram2 

 

Tillykke med stregerne  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fin streg! :)

 

Køb dig til en scanning 7+ hvis du føler, det vil hjælpe dig. Jeg er lidt enig med JustMe i, at det er en stakket frist. For mig købte scanningerne dog 14 dages ro - men så var det også slut ;) De 14 dage var dog vigtige for mig!

 

Det er bare hårdt, når man en gang har oplevet, at det kan gå galt. Man "mister sin uskyld" på en eller anden måde. Jeg tror, man bliver nødt til at holde fast i, at ting sker af en årsag, men så længe der ikke er tegn på, at der er noget galt, så ER der ikke noget galt.

 

Jeg tror, du er fint gravid og kan se frem til kvalme og ligamentssmerter og humørsvingninger og alt det der og i sidste ende en skøn unge! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en flot 3+5-streg :)

Hvis du vil være helt sikker på at se en udvikling, så vent 2 døgn før næste test. Jeg kunne dog sagtens se en udvikling fra dag til dag.

Jeg kan godt forstå du er bange. Luft det for din læge og hvis h*n ikke vil henvise til scanning, så kan du købe en selv. Vent i så fald til tidligst 7+0.

Held og lykke og forsigtigt tillykke :kiss

Jeg vil prøve og se om jeg kan vente til torsdag. Hvor jeg er 4+0, men nu må vi se ;)

Jeg vil forsøge mig med en snak med lægen, men jeg er bare bange for at de bagatalliserer det! Og jeg er ikke særligt god til at vise svaghed :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner min fra 3+5 på en prik.

Jeg er enig med Susanne: få eller køb en tidlig scanning, vished er det bedste våben mod utryghed :kram2

Tillykke med stregerne :7himmel

Tak! Håber det holder ved! Ved du hvad en tidlig skanning koster?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre.

Det er en flot test for 3+5, men vent et par dage, så burde du kunne se en forskel - men hvis du vil have en test hvor begge streger er lige tydelige, så skal du måske vente 4 dage... Så er forskellen om ikke andet tydeligere. Det kommer jo an på hvad der er mest rigtigt for dig :kram

Ift tidlig scanning, så er det virkelig forskelligt fra læge til læge hvordan de håndterer det... Jeg har selv kun fået tydelige scanninger hvis jeg har blødt, men så har de også været søde til at give mig dem. I denne graviditet var jeg dog hos en gyn og fik en ekstra tidlig scanning grundet angst! Ellers havde jeg nok fået overtalt min læge til det.

Men ellers så kan jeg kun anbefale at bruge de penge på det som er nødvendigt.

MEN!!! Jeg må også være ærlig at indrømme, at for mig har scanninger kun ganske kortvarigt givet ro, netop fordi jeg oplevede en forholdsvis sen MA... Så selvom jeg havde set liv i uge 6 og 8, så tudede jeg mig igennem NF i uge 12, fordi jeg seriøst var sikker på at baby var død som første gang i uge 12! Og derfor har jeg også pure nægtet at tage til en NF som lå i den tidlige ende!

Hvordan man kan løse det, det fandt jeg aldrig svaret på! Men da jeg efter 2 tidlige scanninger stadig var fyldt af angst og kun oplevede ro i få dage efter en scanning, så blev jeg enig med mig selv om, at scanninger ikke var vejen frem for mig. Jo, for at se at den sidder rigtigt og der er liv, men det er ikke der jeg skal finde roen.

Bare så du ikke ender med at blive super frustreret over hvis en scanning ikke fjerner angsten helt :kram :kram

Jeg håbede faktisk lidt på at høre fra dig herinde! Du kan om nogen forstå hvad jeg gennemlever! Ville sådan ønske at jeg kunne springe frem til, når man skal kunne mærke baby hver dag :)

Jeg håber på at kunne få lidt ro på ved at se hjerteblink, men håber ikke at det er for en kort bemærkning! Ihh altså..

Nå men der kan vel ikke ske noget ved at snakke med lægen om, hvad der foregår! Jeg skal jo uanset hvad tjekkes oftere pga komplikationer under graviditeten med Liam!

Tak for dit svar! Det har helt sikkert givet mig noget at tænke over..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fin streg! :)

Køb dig til en scanning 7+ hvis du føler, det vil hjælpe dig. Jeg er lidt enig med JustMe i, at det er en stakket frist. For mig købte scanningerne dog 14 dages ro - men så var det også slut ;) De 14 dage var dog vigtige for mig!

Det er bare hårdt, når man en gang har oplevet, at det kan gå galt. Man "mister sin uskyld" på en eller anden måde. Jeg tror, man bliver nødt til at holde fast i, at ting sker af en årsag, men så længe der ikke er tegn på, at der er noget galt, så ER der ikke noget galt.

Jeg tror, du er fint gravid og kan se frem til kvalme og ligamentssmerter og humørsvingninger og alt det der og i sidste ende en skøn unge! ;)

Tak for din søde besked! Jeg tror i har ret! Men jeg orker næsten ikke at have det sådan her i 8(!!!!) uger :/

Jeg tager fat i min læge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fin streg :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fin streg :kram2

Tak :kram2

Håber inderligt at den bliver finere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger! Er testen mere positiv i dag end i tirsdags?

6mgYbSr.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da klart mere positiv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er da klart mere positiv!

Tak! Stoler ikke helt på min egen dømmekraft lige nu! Har ondt i maven og en følelse som om jeg skal til eksamen :/ ringer til lægen nu her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klart mere positiv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! Stoler ikke helt på min egen dømmekraft lige nu! Har ondt i maven og en følelse som om jeg skal til eksamen :/ ringer til lægen nu her!

Glæder mig til at høre mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klart mere positiv :)

Dejligt at høre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at høre mere :)

Jeg har fået en tid til samtale d. 3/11, hvor vi kan få snakket om hvordan jeg har det :)

Der er lang tid til, men det var mit valg - da jeg helst ville ind til den læge jeg er tryg ved!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestemt!!!

God fornøjelse med at ringe til lægen :-)

Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fin udvikling :) Jeg krydser fingre for, at alt går glat herfra :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot udvikling :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fin udvikling :) Jeg krydser fingre for, at alt går glat herfra :kram2

Tusind tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot udvikling :wub

Tak :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder godt. Det er helt vildt som ens hjerne kan løbe om hjørner med en når man er gravid!

Min læge sagde i øvrigt at jeg altid var velkommen til at få lyttet hjertelyd hvis jeg blev urolig. Hun kunne altid bare tage mig ind mellem 2 patienter. Jeg tror jeg benyttede mig af det 1 eller 2 gange. Det hjalp mig i hvert fald enormt bare at vide at muligheden eksisterede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder godt. Det er helt vildt som ens hjerne kan løbe om hjørner med en når man er gravid!

Min læge sagde i øvrigt at jeg altid var velkommen til at få lyttet hjertelyd hvis jeg blev urolig. Hun kunne altid bare tage mig ind mellem 2 patienter. Jeg tror jeg benyttede mig af det 1 eller 2 gange. Det hjalp mig i hvert fald enormt bare at vide at muligheden eksisterede.

Årh kan mærke at set lige kunne være det jeg havde brug for :wub.. Glæder mig til samtalen og håber vi kan finde en løsning, som giver mig tryghed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Burde min test ikke være meget tydeligere nu? Og burde der ikke ske mere i udviklingen?

Mandag:

YwazaUo.jpg

Tirsdag:

KBuIUyR.jpg

Torsdag: (4+0)

8GVoI5V.jpg

Fredag:

hUBCvKP.jpg

Lørdag:

wjaPio3.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER