MichelleSk

TIdlig Scanning....

2 indlæg i dette emne

Hej....

 

Vil høre om der er nogle af jer der har erfaringerne med at blive scannet tidligt ? Min mand og jeg venter ENDELIGT vores første barn med forventet termin den 17 juni 2016. Så jeg er idag 5+3... :) <3

 

Vi har bestilt en tidlig scanning ved en privatklinik, hvor de allerede scanner efter hjertelyd fra uge 5 af. Det skal vi i næste uge, hvor jeg så er ca. 6+4 uger henne. Er bare vildt nervøs, men glæder mig også helt vildt..

 

Men er jo så selvfølgelig kommet til at læse alt for meget på nettet om at man ikke kan høre hjertelyd så tidligt osv.. Og muligvis heller ikke se om der er en graviditet... Og så begynder jeg at spekulere alt ALT for meget... Min søde mand bliver ved med at sige at alt selvfølgelig er som det skal være, og jeg ikke har noget at skulle være nervøs over...  (Vi har prøvet i et år på at blive gravid )

 

Er der nogen af jer der har prøvet at blive scannet tidligt, og hvad kunne i se/høre på scanningen ?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du kigger i tråden "oversigt over scanninger", så har jeg der skrevet lidt om mine erfaringer med de tidlige scanninger og også om gode og dårlige erfaringer med specifikke klinikker (i Københavns området, nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra). 

 

Man kan se at graviditeten sidder som den skal (altså i livmoderen og ikke udenfor) og om den er normalt udviklet fra 5+0. Man kan ofte se hjerteblink fra 6+0, men nogle anbefaler alligevel at man venter til 7+0, hvis man vil være sikker. Dette, tænker jeg selv, i høj grad skyldes, som JustMe også er inde på foroven, at man let kan have regnet forkert i forhold til hvor langt man er henne med nogle dage, hvis man regner efter sidste menstruations første dag og ikke reelt set ved hvornår æl har været. Og så kan man jo rende ind i noget unødig bekymring, hvis man ikke kan se hjerteblink, fordi det egentlig bare er for tidligt endnu, men man selv tror at man er længere henne end man er.

 

Vi har selv lige været til scanning på 7+0 og så fint hjerteblink.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER