Sofiee

Hvordan startede fødslen?

38 indlæg i dette emne

Så skulle jeg godt nok være det mest stædig rad nogensinde, da det skyldtes min overvægt og der hedder det igangsættelse 41+0.

De vil vitterlig ikke lade mig gå længere, jeg kunne nok have holdt hårdt mod hårdt, men de er noget mere påstående, når man ikke er "normal" gravid.

Det vil jeg gerne tro.. men det er jo din krop, så de kan jo ikke tvinge dig. Så hvis man gerne vil gå til spontan fødsel, så er det jo "bare" at gøre det. Det er jo trods alt bare retningslinjer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1. gang var 40+6. Havde tid til i gangsættelse, og om morgen var det blod på papiret.

Da jeg kom derind, sagde de at de ikke kunne gøre så meget, udover og lave hindeløsning. Fik små veer kl 11.

Kl 14 blev jeg tjekket -2-3 cm åben og ingen forandring fra om morgen.

Kl 17.16 er første notat på fødestuen.

Kl 17.35 går vandet, og 17.44 er hun født.

2. gang gik vandet kl 3.45 om natten. Også skete der ikke en skid. Kom ind og fik en pille kl 10.

Kl 13 fik jeg akupunktur - stadigvæk intet. Kl 14 fik jeg vedrop, og kort derefter begyndte veerne.

Kl cirka 16 beder jeg om epidural, og kl 16.30, tjekkes jeg 4 cm åben. Jeg får epidural kl 17, men han kan ikke ligge den ordentligt og må stille mange gange og da han går får jeg at vide hvis der ingen effekt er efter 15-20 min kommer han og prøver igen.

Kl 17.05 siger jeg at jeg skal presse.

Kl 17.31 er hun født.. Så fik hele 10 min med epidural ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik veer ca. kl.11 da jeg var 40+4. Veerne var rimelig regelmæssige fra starten af, men med 20-30 min mellem de første par timer. Omkring kl. 13-14 tiden blev intervallet kortere, omkring 15 min i mellem. Omkring kl.16, bilen veerne kraftigere og omkring kl. 20 begyndte de at bide virkelig og komme med 10 min interval. Kl. 22 kom de med 6-7 min interval og hun er født kl. 00.50 (så hun er født 40 +5)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det var da lidt ærgerligt <_<

Hvis du havde fået kørt en strimmel, kunne de jo have set, at du havde veer.

Jeg havde måler på hele tiden, men den kunne ikke fange mine veer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gik med uregelmæssige plukveer, som efter ca. et døgn udviklede sig til regelmæssige veer med ca. 6 min mellemrum fra jeg begyndte at tage tid, fordi jeg syntes de efterhånden kom tiere.

Det var ved 20-tiden om aftenen.

Lå hele natten med veer og tog på sygehuset kl. 8 om morgenen, hvor veerne dog var gået lidt i stå igen efter et laaangt bad derhjemme med bruseren på maven under veerne for at lindre. Var 4 cm åben.

Kl. 12 var jeg stadig kun 4 cm åben, så fik taget vandet, og SÅ kom der gang i veerne! Kl. 14 var jeg 9 cm åben, kl. 15 startede presseveerne, og Liv er født 15.40, 41+1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang: 41+0, vandet gik ca. kl. 6 og veer umiddelbart efter. Født 11.49.

2. gang: 39+4, vågnede ved veer kl ca 4.45. JM tog vandet, og hun var født 6.33.

Begge gange ukomplicerede fødsler, dog grønt fostervand og 3. grads bristninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik tegnblødning om eftermiddagen 41+2. Ca. en time efter, at jeg opdagede det startede mine veer så småt, og de blev ret hurtigt regelmæssige. Der skete dog ikke noget som helst, og jeg fødte ca. 26 timer senere kl. 18.10 om aftenen 41+3. Han stod skævt og derfor havde jeg en langsom fødsel og en lang pressefase. Min fødsel var dog alligevel helt fantastisk, selvom jeg de sidste par timer var dybt udmattet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

36+0 om aftenen var der en lille bitte smule lyserødt udflåd på toiletpapiret... natten gik... og næste morgen stod jeg op sammen med manden, da der var kommet lidt mere lyserødt på papiret og vi snakkede om at jeg skulle ringe til fødegangen for at høre om det var noget jeg skulle gøre noget ved.

 

Men det nåede vi ikke... ca 5 min. senere kl. 5.20 (36+1) gik vandet, så nu skulle vi ringe til fødegangen. De ville se mig til tjek, så vi kunne lægge en plan, da jeg ikke rigtig havde veer.

 

Vi pakkede tasker og kørte til OUH og blev modtaget ca. kl. 7 fik kørt diverse strimler osv. Jeg var 3 cm åben og fik lavet hindeløsning. De snakkede om at vi skulle køre hjem et par timer, men da hendes puls var høj ville de gerne beholde mig.

 

Det er jeg mega glad for, for jeg gik fra 3 cm til fuldt udvidet på knap en time og kl, 10.37 lå hun på min mave.

 

Så en hurtig men også forholdsvis nem fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fik jeg piller 41+4, hvor de spæde veer startede kl. 02 41+6. Fødte Tobias kl. 06.05.

Anden gang fik jeg også piller 41+4 kl. 08.30. Blev sent hjem til kl. 15.30. 16.30 tager de vandet og Nikolaj er født 18.15. Fik først veer efter vandet var taget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forvandet gik kl. 5 om morgenen 38+5, veerne kom så småt ved 12-tiden. Ved midnatstid var vi på fødegangen til tjek og jeg var kun 2-3 cm åben, men fik lov at blive fordi jeg var utryg. Fik akupunktur og varmepude til kl. 4, hvor jeg fik klyx og et langt brusebad. Kl. 6 (38+6) kom jeg på fødegangen og kom i vand, men mine veer blev fjollede, så jeg kunne ikke holde det ud. Så op på briksen hvor jeg begyndte at få koblede veer og fik epidural. Kl. 10 var jeg 8 cm åben. Det var jeg så stadig kl. 20, så jeg fik ve-drop (+ ny epidural). Kort efter blev jeg bedt om at presse lidt for at få ham længere ned. kl. 21 blev der anlagt hård kop og kl. 21.47 blev Adam født. Han sad fast med skuldrene og blev revet ud af en fødselslæge og en jordemoder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vågnede 40+3 kl. 4.40 og havde en meget stærk fornemmelse af at vandet var ved at gå. Så jeg løb ud på toilettet, og nåede lige at sætte mig, og så gik det. Ikke noget kæmpe plask, faktisk mest som om jeg tissede. 

Veerne begyndte med det samme, men de var meget svage i starten. Mere som en ømhed og muskelsmerter i lænden, fuldstændigt som menssmerter af 1 minutsvarighed. Ved middagstid var de taget så meget til i styrke, at vi tog på fødegangen, og der var jeg 4 cm. Karla er født kl. 23.58 samme aften. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39+5 da jeg var ude og tisse om morgenen kl 3.30 stoppede jeg ikke med at tisse igen, vandet var gået imens.

Umiddelbart efter begyndte veerne. Fik tid på hospitalet kl 10. Kl 6 insisterede jeg på at komme forbi til check. Ved 7-tiden var jeg 3 cm åben og fik lov at blive.

Insisterede igen på check efter 1 times tid, ca kl 8, som de kun lavede da jeg hele tiden skulle på toilettet. Jeg var 9 cm åben.

Fødte kl 9.30 efter ca 45 min pressefase.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Små veer kl 22 om aftenen 39+6. Vi var på fødegangen til tjek kl 00:30 40+0. Vandet blev taget kl 01:00 og veerne kom rigtigt 5 min efter og var meget kraftige lige indtil jeg havde født 3 og en halv time efter.

Vitus blev født kl 04:32, 40+0 :baby1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER