Sofiee

Hvordan startede fødslen?

38 indlæg i dette emne

Fortæl fortæl, hvordan startede jeres fødsler? Var det med vandafgang, veer? Hvornår på døgnet startede det, og hvornår fødte i i forhold til termin? :)

Første gang gik jeg 12 dage over. Jeg blev sat i gang med piller 10 dage over termin, og vandet gik kl 2 om natten 12 dage over termin. Veerne startede et kvarter efter, og var kraftige helt fra start. Fødslen tog 16 timer fra start til han var ude.

Jeg er spændt på hvordan det bliver her 2. Gang. Både om jeg kommer til at gå lige så meget over, men også hvordan fødslen starter. Jeg har hørt folk snakke om de spæde veer, der langsomt udvikler sig, men jeg kan slet ikk forestille mig at veer kan starte stille og roligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med Ida startede min fødsel med veer(vestorm nok nærmere bestemt) klokken 20 cirka, og hun er født klokken 23.47. Og hun er født 40+3

Eigil startede på præcis samme måde, dagen før igangsættelse altså 41+4. Vestormen startede denne gang klokken 04 og Eigil er født kl. 8.30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang startede med veer 41+4 om morgenen og han er født kl.14.18..

Anden gang gik vandet om aftenen 41+1 og han er født 03.23 41+2..

Denne gang blev jeg sat i gang 41+5 og det trak lidt ud og hun blev født kl 15.51 41+6 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit vand gik søndag aften 41+0. Ret hurtigt derefter kom der veer.

Aksel kom ud ved aks 50 timer senere 41+2 kl 22.11 efter et langt og hårdt men stadig godt forløb.

Jeg satser (håber) det går hurtigere med lillebror ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet gik om aftenen 36+1, ca kl 21 tror jeg. Kl 10.30 var jeg 8 cm åben og han kom ud ved aks 11.32 pga uk-stilling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang:

Vandafgang kl 3 om natten 41+1. Født samme dag kl 15.15.

Anden gang:

Startede med veer stille og roligt om eftermiddagen 40+0. Tog på fødegangen ved 23-tiden og første kl 4.

Begge fødsler har taget 5 timer i aktiv fødsel og været stille og rolige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågnede ved vandet gik kl. 00.15 (38+6). Veerne kom stille og roligt ca. kl. 01.

Fødte kl. 06.24

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. Gang startede de spæde veer omkring kl. 03 om natten (41+3) Ved 19-20 tiden gik vandet og veerne blev stærke. Vi kom på sygehuset ved 21 tiden og Marius er født ved Aks kl 17.17 41+4

2. Gang startede veerne ligeså stille 40+3 kl. 8 ca. Kl. 10 var der godt gsng i det. Kl. 12 var vi på sygehuset. Sivende vandafgang hele eftermiddag og aften. Julius er født 40+4 aks kl 00.58.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik murren/opstartsveer 39+6 omkring kl 20. Veerne tog til i løbet af natten. Omkring kl 6 havde jeg kraftige veer så tog på sygehuset men var desværre ikke udvidet. Fik en smertepakke og tog hjem. Tilbage omkring kl 11 stadig med kraftige veer - stadig ikke sket det store. Kom på fødestuen pga de kraftige veer hvor vi fandt ud af jeg ikke udvidede mig pga mit tidligere keglesnit.

CE blev født 40+0 kl 20.11

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang blev jeg sat i gang 41+0, der skete Nada og fødte ved ks 41+3.

Anden gang pks 40+6, da jeg ikke var moden overhovedet til fødsel.

JM fortalte her anden gang, at jeg nok er en af de få kvinder, der fint ville kunne gå 3 uger over tid, hvis de tillod det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandet gik om aftenen 36+1, ca kl 21 tror jeg. Kl 10.30 var jeg 8 cm åben og han kom ud ved aks 11.32 pga uk-stilling.

Hvordan var det nu med dig? Forsøgte du en sædefødsel, hvor det så ikke lykkedes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

38+5: Ondt i lænden i løbet af dagen. Indså det var begyndende veer sen eftermiddag, tiltagende over aftenen men absolut udholdelige. Vandafgang kl 22.45 og herefter kraftige veer. Fødsel kl 04 ved 38+6 efter 4 timers aktiv fødsel.

Edit: slimproppen gik 3,5 dage inden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang blev jeg sat i gang 41+0, der skete Nada og fødte ved ks 41+3.

Anden gang pks 40+6, da jeg ikke var moden overhovedet til fødsel.

JM fortalte her anden gang, at jeg nok er en af de få kvinder, der fint ville kunne gå 3 uger over tid, hvis de tillod det.

Hvis de tillod det? Det er da noget, man selv bestemmer ;)

-

Jeg blev sat igang 41+3 pga for lidt forstervand. 41+2 kom der gang i veerne og efter 19 timers fødsel, kom lillemanden til verden ved aks 41+5 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt murren om aftenen - pludselig kraftige veer kl 2 om natten. Alexander er født 10.16 efter 8 timers aktiv fødsel 41+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de tillod det? Det er da noget, man selv bestemmer ;)

Så skulle jeg godt nok være det mest stædig rad nogensinde, da det skyldtes min overvægt og der hedder det igangsættelse 41+0.

De vil vitterlig ikke lade mig gå længere, jeg kunne nok have holdt hårdt mod hårdt, men de er noget mere påstående, når man ikke er "normal" gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang 41+6, men med meget lidt succes. Efter flere gang piller, ballonkateter og forsøg på at tage vandet, kom jeg på fødestuen og fik vedrop 42+2.

Noah er født ved AKS 42+3, da jeg på trods af ve-drop ikke udvidede mig mere end 7 cm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vandet gået først begge gange. Med Simon gik det 39-1 kl 23 og han er født 11.24 næste formiddag.

Med tvillingerne gik det 36-3 og der gik 3,5 time fra vandafgang til de begge var født.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandafgang 40+1 kl 2:30 om natten hun er født kl 8:52 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vandet gået først begge gange. Med Simon gik det 37-3 kl 23 og han er født 11.24 næste formiddag.

Med tvillingerne gik det 36-4 og der gik 3,5 time fra vandafgang til de begge var født.

Hvorfor står der så hhv. 39+1 og 36+3 i dine tickere? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var det nu med dig? Forsøgte du en sædefødsel, hvor det så ikke lykkedes?

Nix. Eller jo ;) Jeg havde bedt om sædefødsel, og de var åbne overfor det. Jm og studerende syntes vistnok, det var ret så spændende. Men fordi ingen troede på, jeg havde veer, bad de mig blive på ryggen, for at han ikke skulle ryge ned i bækkenet, fordi de regnede med KS. Så han endte med et ben ude, og så blev vi kørt til operationsstuen. Han lå perfekt med numsen ned og benene oppe, så det var rigtig meget en mulighed at føde ham, og mine veer gik så fint, så jeg tror på, det havde kunnet lade sig gøre. Jeg var 8 cm, da jeg blev kørt til KS.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang gik vandet (38+3) kl 3 om natten og veerne kom efter en halv time. Hun er født 38+4 kl 5,36

2. gang fik jeg småveer kl 18 om aftenen (40+0) og hun er født 40+1 kl. 4,34. (vandet blev taget oppe på sygehuset ca 45-60 min før hun blev født)

3. gang vågnede jeg til kraftige veer  kl 2,30 (40+6) og hun er født kl 5,36 samme dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix. Eller jo ;) Jeg havde bedt om sædefødsel, og de var åbne overfor det. Jm og studerende syntes vistnok, det var ret så spændende. Men fordi ingen troede på, jeg havde veer, bad de mig blive på ryggen, for at han ikke skulle ryge ned i bækkenet, fordi de regnede med KS. Så han endte med et ben ude, og så blev vi kørt til operationsstuen. Han lå perfekt med numsen ned og benene oppe, så det var rigtig meget en mulighed at føde ham, og mine veer gik så fint, så jeg tror på, det havde kunnet lade sig gøre. Jeg var 8 cm, da jeg blev kørt til KS.

Nå det var da lidt ærgerligt <_<

Hvis du havde fået kørt en strimmel, kunne de jo have set, at du havde veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Småveer fra kl 6 om morgenen. Blev betragteligt kraftigere omkring middag. 1 cm åben kl 14 - 5 cm kl 16. J er født kl 20:25 efter ca halvanden times pressefase :)

JM tog vandet da jeg var omkring 9 cm åben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang: 38+2 opstart med afgang af slimprop kl. 7 og veer i løbet af formiddagen, som jeg først ignorerede - eller prøvede at ignorere :) , omkring kl. 14:30 begyndte en kort og intens udvidelsesfase, og ved ankomst på hospitalet kl. 17 var jeg fuld udvidet, men han blev først født kl. 19:32, da pressefasen varede over 1,5 timer. Jeg ved ikke, hvornår vandet gik, det sivede nok ud i løbet af dagen, men der var så lidt vand, at jeg slog det hen :)

Anden gang startede det med blodig udflåd kl. 19:50 (39+3), og så startede veerne med 5 minutters mellemrum, jeg var 3-4 cm åben kl. 23:50, 5-6 cm kl. 1:45, og efter klyx og brusebad (og intense veer) gik vandet og jeg var jeg fuld udvidet kl. 2:45 - han blev så født kl. 03:29 39+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. fødsel: vågnede tidlig morgen med veer med ca 3 min interval. I starten var jeg meget i tvivl om det var veer, de var som mavekramper/mens smerter, som bare kom og gik. Han er født 3 timer 15 min efter jeg vågnede. 37+6 og eneste tegn inden var diarre aftenen inden, som jeg ikke tænkte over på det tidspunkt. Vandet gik da pressefasen startede, ca 20 min før han var ude.

 

2. fødsel: vågnede nat med veer med ca 3 min interval, denne gang vidste jeg godt det var tidlige veer og vi skyndte os afsted. Hun er født 2 timer 45 min efter jeg vågnede. 41+3 og jeg havde småveer/plukveer med 20 min interval hele aftenen inden jeg fødte. Vandet gik i badekar så ved ikke helt hvornår.

 

3. fødsel: om formiddagen havde jeg vandigt udflåd og troede det kunne være fostervand, det var det dog ikke (men måske for-vand?) I løbet af eftermiddagen uregelmæssige småveer, tegnblødning, men var ikke i aktiv fødsel før sent på aftenen hvor veerne pludselig ændrede sig og jeg fik vestorm og hun blev født 1 time 50 min efter dette. 40+0. Vandet blev taget da jeg var 8-9 cm åben for at få en kant væk.

 

4. fødsel: igangsætning med piller formiddag og eftermiddag, om eftermiddagen fik jeg lavet hindeløsning og havde tegnblødning, men ingen veer. Om aftenen kunne vandet akkurat tages, jeg fik veer indenfor ½ time, og efter yderligere 1½ time var hun født. 40+5 og helt lukket da igangsættelsen skulle startes (pga svangerskabsdiabetes)

 

Mener min JM sagde at kun hver 5. fødsel starter med vandafgang inden der kommer veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER