Jensen86

Behandling på skejby?

6 indlæg i dette emne

Hej

I midten af august fik min kæreste og jeg en henvisning til fertilitetsbehandling, efter at vi har prøvet forgæves i et år.

Vi bor i Aarhus og valgte derfor skejby sygehus, selvom vi godt viste at de lukker til nytår. Min kæreste havde nemlig en ide om at de måtte være de bedste læger i området og vi regnede begge med at vi kunne komme igang med behandling inden jul. Det tror jeg dog ikke rigtigt på længere.

Indtil videre har vi kun fået taget de mest basale blodprøver, udfyldt spørgeskema, han har afleveret en sædprøve som desværre viste nedsat kvalitet og afleveret en ny prøve som vi ikke har fået svar på. Jeg selv er slet ikke blevet undersøgt.

På hjemmesiden skriver de at flere af de ansatte har fundet andet arbejde og at der derfor er længere ventetid end der plejer.

Jeg er ved at være meget utålmodig og overvejer om vi skal flytte behandlingssted efter vi har fået svar på 2. Sædprøve.

Hvad ville I gøre?

Hvad er fordele og ulemper ved at vælge en privat klinik?

Skal man starte forfra med undersøgelserne hvis man skifter til et andet sted?

Jeg håber at i kan hjælpe, for jeg vil helst ikke spilde for meget tid i det her system.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

I midten af august fik min kæreste og jeg en henvisning til fertilitetsbehandling, efter at vi har prøvet forgæves i et år.

Vi bor i Aarhus og valgte derfor skejby sygehus, selvom vi godt viste at de lukker til nytår. Min kæreste havde nemlig en ide om at de måtte være de bedste læger i området og vi regnede begge med at vi kunne komme igang med behandling inden jul. Det tror jeg dog ikke rigtigt på længere.

Indtil videre har vi kun fået taget de mest basale blodprøver, udfyldt spørgeskema, han har afleveret en sædprøve som desværre viste nedsat kvalitet og afleveret en ny prøve som vi ikke har fået svar på. Jeg selv er slet ikke blevet undersøgt.

På hjemmesiden skriver de at flere af de ansatte har fundet andet arbejde og at der derfor er længere ventetid end der plejer.

Jeg er ved at være meget utålmodig og overvejer om vi skal flytte behandlingssted efter vi har fået svar på 2. Sædprøve.

Hvad ville I gøre?

Hvad er fordele og ulemper ved at vælge en privat klinik?

Skal man starte forfra med undersøgelserne hvis man skifter til et andet sted?

Jeg håber at i kan hjælpe, for jeg vil helst ikke spilde for meget tid i det her system.

Jeg ville rykke videre, de lægges jo sammen med Horsens fertilitetklinik, så I kan jo også vælge at flytte med derned, hvis I er tilfreds med dem.

Jeg kender ikke noget til privat klinikkerne i Århus, så det kan jeg ikke sige noget klogt om.

Jeg krydser fingre for jeres videre vej mod en baby :bd 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er i gang på Skejby nu. Min kæreste har også nedsat sædkvalitet og han fik det konstateret lige før sommerferien. Derfor blev jeg ikke undersøgt yderligere end blodprøver. Vi blev indstillet til ICSI.

Efter sommerferien skulle vi få yderligere besked om hvad der skulle ske - og jeg vidste man skulle til informationsmøde inden man får lov at gå igang - og det lå midt i august. Så jeg var lidt en "pain in the ass" og ringede derud og rykkede for at få mine papirer igennem møllen så jeg kunne nå det infomøde i august.

Det nåede jeg og vi kom til infomøde. Derefter kunne vi melde os til ved førstkommende mens. Det var i starten af september. Jeg kom til med det samme og skal have taget æg ud på tirsdag og forhåbentlig have dem retur torsdag. Hvis det ikke lykkedes i dette forsøg regner jeg ikke med at vi når mere i Skejby. 

 

Så hvis du endnu ikke har fået brev om du skal igennem lang eller kort protokol så ville jeg vælge at skifte. Der hænger en seddel ude i venteværelset på Skejby at de på grund af flytningen til Horsens ikke pt. kan imødekomme at dem der har fået 2 afslag er sikret behandling ved 3 afslag.

Jeg tror at hvis du vælger at flytte med til Horsens så bliver jeres forundersøgelser flyttet med. Jeg ved ikke hvis man vælger Skive - jeg har hørt de starter forfra...

 

Jeg har dog hørt rigtig meget godt om Skive så jeg tror selv jeg vælger at tage derop til næste forsøg (og de har ikke ventetid -> det vil jeg forvente der kommer i Horsens)

Men jeg synes du skal ringe tilSkejby og spørge hvad de ville gøre - de er super søde og de er lige så trætte af at de skal lukke/flyttes som patienterne er... 

 

Held og lykke - jeg håber din rejse bliver kort :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er i gang på Skejby nu. Min kæreste har også nedsat sædkvalitet og han fik det konstateret lige før sommerferien. Derfor blev jeg ikke undersøgt yderligere end blodprøver. Vi blev indstillet til ICSI.

Efter sommerferien skulle vi få yderligere besked om hvad der skulle ske - og jeg vidste man skulle til informationsmøde inden man får lov at gå igang - og det lå midt i august. Så jeg var lidt en "pain in the ass" og ringede derud og rykkede for at få mine papirer igennem møllen så jeg kunne nå det infomøde i august.

Det nåede jeg og vi kom til infomøde. Derefter kunne vi melde os til ved førstkommende mens. Det var i starten af september. Jeg kom til med det samme og skal have taget æg ud på tirsdag og forhåbentlig have dem retur torsdag. Hvis det ikke lykkedes i dette forsøg regner jeg ikke med at vi når mere i Skejby.

Så hvis du endnu ikke har fået brev om du skal igennem lang eller kort protokol så ville jeg vælge at skifte. Der hænger en seddel ude i venteværelset på Skejby at de på grund af flytningen til Horsens ikke pt. kan imødekomme at dem der har fået 2 afslag er sikret behandling ved 3 afslag.

Jeg tror at hvis du vælger at flytte med til Horsens så bliver jeres forundersøgelser flyttet med. Jeg ved ikke hvis man vælger Skive - jeg har hørt de starter forfra...

Jeg har dog hørt rigtig meget godt om Skive så jeg tror selv jeg vælger at tage derop til næste forsøg (og de har ikke ventetid -> det vil jeg forvente der kommer i Horsens)

Men jeg synes du skal ringe tilSkejby og spørge hvad de ville gøre - de er super søde og de er lige så trætte af at de skal lukke/flyttes som patienterne er...

Held og lykke - jeg håber din rejse bliver kort :-)

Jeg ville rykke videre, de lægges jo sammen med Horsens fertilitetklinik, så I kan jo også vælge at flytte med derned, hvis I er tilfreds med dem.

Jeg kender ikke noget til privat klinikkerne i Århus, så det kan jeg ikke sige noget klogt om.

Jeg krydser fingre for jeres videre vej mod en baby :bd

Tak for jeres svar. Det lyder som en god ide at ringe til dem. Vi burde også snart få svar fra den sædprøve, den blev afleveret for en uge siden.

Hvad vi kan gøre afhænger af om vi kan nøjes med ivf eller om vi skal ICSI. Men ud fra jeres svar kan jeg se at vi skal videre til et andet sted snart. Endnu engang tak for jeres svar:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det træls for jer :kram Vi er i Skive, og det er super godt! Ingen ventetid, dejlig atmosfære og sødt og smilende personale. Og så har de nogle af de bedste resultater nationalt såvel som internationalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det træls for jer :kram Vi er i Skive, og det er super godt! Ingen ventetid, dejlig atmosfære og sødt og smilende personale. Og så har de nogle af de bedste resultater nationalt såvel som internationalt.

Det lyder godt med Skive. Det er dejligt at høre at der er gode muligheder i midtjylland.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER