Guest

Bløder ved tandbørstning??? Opdatering 17/10

16 indlæg i dette emne

Nu er Liv begyndt at bløde rigtig meget to gange når vi har børstet hendes tænder. Som i rigtig rigtig meget og det har taget noget tid for at stoppe. Første gang var torsdag morgen og så har der ikke været noget siden. Vi har selvfølgelig været forsigtige når vi har børstet men her til aften skete det igen.

Vi overvejer at ringe til tandlægevagten i morgen eller 1813 kunne jeg også se man kan ringe til hvis det er.

Nogen andre der har oplevet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

'Sjovt' du skriver lige nu. De sidste to aftener har Adam også blødt når vi har børstet hans tænder :chin: tænkte vel bare at det nok var tænder på vej, men kan da godt være jeg burde være mere bekymret :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig også bare tænkt tænder og gjorde derfor ikke noget torsdag da de to tandlæger jeg ringede til havde lukket. Men jeg synes hun bløder rigtig meget. Det løber ud af munden og det tog omkring 10 vådservietter der blev helt røde før det stoppede :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig også bare tænkt tænder og gjorde derfor ikke noget torsdag da de to tandlæger jeg ringede til havde lukket. Men jeg synes hun bløder rigtig meget. Det løber ud af munden og det tog omkring 10 vådservietter der blev helt røde før det stoppede :(

Hold da op, det lyder også voldsomt :( så vildt er Adams dog ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias blødte også igår ved tandbørstning...så vi måtte også tøre med en vådserviet...men jeg tænker det er fordi der er tænder på vej...idag var der intet....vi oplevede det også for et par uger siden dog ikke hvor vi måtte tøre blod væk...og der kom nemlig 2 tænder de efterfølgende dage ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, ikke fordi jeg tror hun er gravid vel :lol men jeg bløder HELT ONDSVAGT MEGET hver gang jeg børster tænder når jeg er gravid, og tænker på om man kan lide af det samme som gør at jeg bløder - når man altså ikke er gravid ;) Men jeg ved ikke om det bare er hormoner?

W har aldrig blødt i munden. Heller aldrig ved tandfrembrud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det lyder også voldsomt :( så vildt er Adams dog ikke :unsure

Det er nemlig voldsomt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias blødte også igår ved tandbørstning...så vi måtte også tøre med en vådserviet...men jeg tænker det er fordi der er tænder på vej...idag var der intet....vi oplevede det også for et par uger siden dog ikke hvor vi måtte tøre blod væk...og der kom nemlig 2 tænder de efterfølgende dage ;-)

Hvis det var en eller to vådservietter ville jeg hellere ikke tænke over det men her er det nærmere 10 der bliver brugt :( derfor jeg begyndte at blive lidt bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, ikke fordi jeg tror hun er gravid vel :lol men jeg bløder HELT ONDSVAGT MEGET hver gang jeg børster tænder når jeg er gravid, og tænker på om man kan lide af det samme som gør at jeg bløder - når man altså ikke er gravid ;) Men jeg ved ikke om det bare er hormoner?

W har aldrig blødt i munden. Heller aldrig ved tandfrembrud.

Hehe nej det er hun bestemt ikke :D jeg har også tænkt om det evt kunne være fordi hun har været syg og det så har været ekstra følsomt :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En opdatering:

Vi valgte at ringe til 1813 i morges og lige snakke med dem. Ud fra hvad vi fortalte ville de gerne se os hos børnelægen på Hvidovre hospital kl 10.10. Det kørte vi så ud alle 4 og var det lidt over 10. Vi kom så først til efter kl 11 men begge børn tog det pænt. Lægen undersøgte Liv i mund og trykkede på maven og kiggede efter blå mærker. Hun syntes det lød voldsomt så hun ville gerne have taget blodprøver for at udelukke en blødersygdom.

Vi kom op på børnemodtagelsen og der var Liv ved at være træt og sulten. Vi havde lige fået købt en yoghurt nede ved børnelægen så det kunne holde hende lidt hen og havde også nogen rosiner. Heldigvis kom vi hurtigt til- så hurtigt at Jonas ikke nåede op fra p-kælderen.

Liv synes så bare ikke lige hun ville undersøges så jeg fik en lille kamp med at holde hende selvom både lægge og sygeplejerske virkelig gjorde deres for at distrahere. Hun skulle bl.a. have plusmåler på fingeren, have taget temperatur og have tøjet af og lyttes på lunger og trykkes på maven. Det sidste blev jeg bedt om for der var hun lige faldet lidt til ro hos mig. Bagefter skulle hun kigges i øre og hals og der måtte jeg sige stop og ud og kigge efter Jonas. Han var så heldigvis lige kommet op så han kom ind og tog over med at holde. De fik også lige podet et sår ved læben for om det er børnesår.

Til sidst fik hun nogen plaster på med bedøvelse på armene og så skulle vi vente en times tid. Der var kl 12 og Liv var træt og brugt. Heldigvis havde de noget yoghurt og mælk både hende og Ronja kunne få i ventetiden og så fik de leger lidt. På et tidspunkt fik Liv dog et hysterisk anfald over et eller andet og der kom lægen faktisk ud og spurgte om vi troede hun havde ondt nogen steder :blush det måtte vi sige nej til og bare sige hun var træt og hysterisk.

Da de kom for at få taget blodprøverne fik Jonas tjansen at gå ind med hende for der skal altså bruges kræfter på at holde hende. Det lykkedes heldigvis og de fik hvad de skulle. Vi fik så lov til at tage hjem og de ville så ringe med svar på prøverne indenfor et par timer så det sidder vi og venter på. De regnet ikke med de viser noget men de skal lige være sikker.

Vi er pænt brugteog hold nu op det føles som overgreb at skulle holde fast igen og igen fordi de skal undersøge og tage prøver :( Liv faldt i søvn på vej hjem og sover stadig og forhåbentlig længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Py ha sikke en omgang :kram krydser fingre for at de ikke finder noget alvorligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Sikke en dag :( Håber at I i det mindste får bekræftet at alt er ok. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak begge to :)

De ringede omkring kl 15.30 og alt er som det skal være :glad vi skal holde øje og kontakte egen læge hvis det fortsætter.

Liv var helt færdig da vi kom hjem så hun sov 3,5 time og vågnede først kl 17. Til gengæld er hun vågnet og er vores glade pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak begge to :)

De ringede omkring kl 15.30 og alt er som det skal være :glad vi skal holde øje og kontakte egen læge hvis det fortsætter.

Liv var helt færdig da vi kom hjem så hun sov 3,5 time og vågnede først kl 17. Til gengæld er hun vågnet og er vores glade pige :)

Dejligt. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ved tandlægen i dag med Liv og de mener det er en virus i tandkødet. Heldigvis så det ud til den er ved at være på tilbagetog. Den kunne tage en uges tid. Liv bløder stadig men nu ved vi i det mindste hvad det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej en voldsom oplevelse :(

Kæmpe :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER