Alina89

Den kære søvn

10 indlæg i dette emne

Åh ja - er der noget der fylder med et spædbarn er det søvn.

J er nu 9 uger. Sover generelt godt om natten - har indimellem brug for sut eller ekstra tryghed, men sover de fleste nætter godt. Vi kan som regel bare ligge ham, og så er der ro.. Han sover i tremmeseng ved siden af os.

Om dagen er det noget helt, helt andet. Han er svær at få til at sove - vi svøber og vugger og det virker som regel. Sover også gerne når barnevognen bevæger sig - ikke når den står stille.

Det er dog blevet liidt lettere at gå ham til at sove - men så kommer det næste problem. Han vågner som på slaget efter 45 minutter - altså en søvncyklus. Vi har pisse svært ved at få ham til at sove videre her. Jeg ved godt det formentlig er fordi han vugges i søvn - og så alligevel ikke. Går vi en tur længere end 45 min, vågner han også og falder ikke i søvn igen.

Så - er der nogle der har et godt råd??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Virker han generet af det? Hvis ikke så ville jeg nok bare acceptere, at sådan er han lige nu. Det er hvert fald det jeg gør, når E kun tager en enkelt cyklus ad gangen - og sådan gør hun mange dage!

Totalt nederen råd, men jeg kan huske ved V at jeg stressede totalt over, at han ikke sov, som han skulle. Og det skete ikke en fis ved det, udover at det var lidt bøvlet for mig at få sovet :rolleyes

Så ved E prøver jeg at vugge hende til at sove videre, og vil hun ikke det, så kommer hun bare ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virker han generet af det? Hvis ikke så ville jeg nok bare acceptere, at sådan er han lige nu. Det er hvert fald det jeg gør, når E kun tager en enkelt cyklus ad gangen - og sådan gør hun mange dage!

Totalt nederen råd, men jeg kan huske ved V at jeg stressede totalt over, at han ikke sov, som han skulle. Og det skete ikke en fis ved det, udover at det var lidt bøvlet for mig at få sovet :rolleyes

Så ved E prøver jeg at vugge hende til at sove videre, og vil hun ikke det, så kommer hun bare ind :)

Njarh, ikke sådan rigtig generet - syntes dog godt jeg kan mærke han er ekstra pylret om aftenen når han ikke får nogle længere stræk.

Men godt at høre at han ikke er den eneste der gør sådan.. Og ikke spor nederen råd - man vil detjo bare så godt for de små, så bekymrer det jo når noget afviger. Der bliver nok bedre på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Njarh, ikke sådan rigtig generet - syntes dog godt jeg kan mærke han er ekstra pylret om aftenen når han ikke får nogle længere stræk.

Men godt at høre at han ikke er den eneste der gør sådan.. Og ikke spor nederen råd - man vil detjo bare så godt for de små, så bekymrer det jo når noget afviger. Der bliver nok bedre på et tidspunkt :)

Det er nok også skønnest for dem, at tage et par længere stræk, men jeg vil alligevel råde dig til at trække på skulderen og tage en dag ad gangen. Hvis han sover (mindst) en hel cyklus ad gangen, så tænker jeg, at han i hvert fald ikke er generet (kontra hvis han vågnede hvert 10. Minut, så ville jeg måske overveje om noget drillede ham), og så har han måske bare ikke lige lært endnu, at man har det bedst efter en længere lur.

Men altså E har masser af dage med 45 minutters lure, og det er jeg ikke bekymret over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

C ville ikke rigtig hoppe videre fra de 45 min i dag, da jeg havde prøvet i 30 min tog jeg liften ind. Så pakkede jeg hende ud og sad med liften i skødet og holdte sutten inde, mens jeg blidt "hoppede" med liften, da hun var faldet lidt til ro. Kom liften på gulvet, min tæer ind under og så vippede jeg stille og roligt, indtil jeg fornemmede hun var væk (fordel, kunnne se på ipaden imens :D )

Jeg kunne dog se, at hun ikke var klar til at komme op efter se 45 min, da hun bare lå med lukkede øjne hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok også skønnest for dem, at tage et par længere stræk, men jeg vil alligevel råde dig til at trække på skulderen og tage en dag ad gangen. Hvis han sover (mindst) en hel cyklus ad gangen, så tænker jeg, at han i hvert fald ikke er generet (kontra hvis han vågnede hvert 10. Minut, så ville jeg måske overveje om noget drillede ham), og så har han måske bare ikke lige lært endnu, at man har det bedst efter en længere lur.

Men altså E har masser af dage med 45 minutters lure, og det er jeg ikke bekymret over :)

Ja, der er måske bare en fase, det her med korte lure?? Vi fortsætter med at forsøge at hjælpe ham videre og så skal jeg prøve ikke at panikke så meget over det.. Det giver sikkert også ro til ham?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng sov også tit kun de magiske 45 min...jeg forsøgte altid at få ham til at sove videre...men lå han lys vågen så opgav jeg og tog ham i stedet op...og han var aldrig plaget af det...det eneste der højst skete var han måtte have en lille lur senere igen...såå

Synes det var spild af tid og forsøge at få en frisk dreng til at sove fremfor at sidde og lege eller hygge med ham i den tid ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der er måske bare en fase, det her med korte lure?? Vi fortsætter med at forsøge at hjælpe ham videre og så skal jeg prøve ikke at panikke så meget over det.. Det giver sikkert også ro til ham?

Det tror jeg bestemt :) Og ingen grund til at panikke, han vokser op og bliver en ballademager uanset hvad du gør ;) (Jf. Mit indlæg i broktråden om knejt, der tramper i makrelmad :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg bestemt :) Og ingen grund til at panikke, han vokser op og bliver en ballademager uanset hvad du gør ;) (Jf. Mit indlæg i broktråden om knejt, der tramper i makrelmad :rolleyes)

Haha, der er rigtigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng sov også tit kun de magiske 45 min...jeg forsøgte altid at få ham til at sove videre...men lå han lys vågen så opgav jeg og tog ham i stedet op...og han var aldrig plaget af det...det eneste der højst skete var han måtte have en lille lur senere igen...såå

Synes det var spild af tid og forsøge at få en frisk dreng til at sove fremfor at sidde og lege eller hygge med ham i den tid ;-)

Vi tog lige og prøvede det af. Han var lysvågen efter 45 min - så lavede vi lidt mavetræning og fik en tør mås - nu er han væk igen og der var ikke den store "kamp" om det :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER