Ema

mad ved diarre

14 indlæg i dette emne

Diarré og ingen appetit, hvad giver I?

Skånekost med risiko for at barnet ikke spiser noget særligt eller bare give hvad barnet vil spise med risiko for at "slå maven i stykker"

Kan afsløre at vi ikke er enige herhjemme, så nu må jeg lige høre BK panelet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ingen mælk eller mælkeprodukter.

Giv hvidtbrød, revet æble, kiks chips (for salt balance hvis der også kastes op.)saftevand for energi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen mælk eller mælkeprodukter.

Giv hvidtbrød, revet æble, kiks chips (for salt balance hvis der også kastes op.)saftevand for energi.

Ditto! Men skift saft ud med æblejuice - gerne tyndet op med vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en tommelfingerregel ved diarre eller opkast: B.R.Æ.K: Banan, Ris, Æble(juice) og Kiks/ Kartofler. Den er lige til at huske :D 

Karlas læge anbefaler særligt kartofler ved dårlig mave, pga stivelsen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med panelet. På Skejby bliver vi anbefalet saft ved sygdom netop for at give lidt energi.

 

Herhjemme får man som regel det man lyster somogså ligger inden for kategorien som de andre nævner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vaeske! Det vaere sig kogt vand, urtete, aeblejuice... 

 

Crackers af en art, aeble, ris er i udbud. Men ellers er jeg egentlig ret ligeglad med hvad, hovedsagen er at der kan komme lidt ned. 

 

Aloe Vera fra Pukka er godt at blande i lidt juice! 

 

EDIT: Ikke slik og ikke pasta 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Banan, æblejuice og Hvidt brød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme får man kogt koldt vand evt med lidt æblejuice eller saft i, let ristet toastbrød og revet æble :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme får man kogt koldt vand evt med lidt æblejuice eller saft i, let ristet toastbrød og revet æble :)

 

Jeg synes heller ikke, der er ret meget efterspoergsel efter andet, faktisk, men det er maaske bare her. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, sidst ville junior ikke have andet end tuc-kiks og saltstænger... Og så væske af nærmest alle slags - jeg har heldigvis aldrig oplevet, at han ikke ville have noget at drikke (begrænser helst mælk ved feber og maveonder, men hvis det kun er det, han vil have såeh...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min oplevelse både fra mig selv og Vitus er, at det man har lyst til, er det ser virker. Jeg havde selv for mange år siden en gloriøs omgang maveinfluenza hvor selv de mest velmenende urteteer gav mig de vildeste mavekramper. Det eneste der ikke gjorde mig noget var ben and jerrys cherry garcia! ;) så derfor får Vitus hvad han har lyst til. Det er som regel mælk og kiks....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sikkert også bare fordi jeg har en knægt som i forvejen er MEGA kræsen, så det er et mirakel, hvis man spiser noget som helst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved sygdom herhjemme, er det sjældent hun overhovedet vil spise. (Altså ikke kun ved dårlig mave, bare generel sygdom!)

Men hun får hvad hun gerne vil have, som regel bare juice og lidt soya-yoghurt.

Nogle dage spiser hun næsten ikke - men det vigtigste er, at barnet får rigeligt med væske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for hjælpen. Har vist jeres svar til N så han kan se det ikke bare er mig der er tosset med den der skånekost.

Desværre hjælper det ikke, så nu har vi tid ved lægen i morgen efter næsten en uge med diarré :(

Hun drikker heldigvis rigtig fint og lidt mad ryger der da indenbords

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER