Emilie

Amning efter opstart af fast føde

18 indlæg i dette emne

Hej piger

Hvor hurtigt begyndte jeres børn at skære ned på amningerne, efter I startede fast føde?

Vi har snart været igang i en måned og kører blw. Vi kan tydeligt se i bleen, at han får mad igennem, og det har vi faktisk kunne allerede fra tredje dagen.

Nu har jeg så lagt mærke til, at han skærer gevaldigt ned på amningerne. I dag er han f.eks. vågnet kl 8 og har endnu ikke spist hos mig :( han nægter uanset hvor meget, jeg tilbyder det. Til gengæld blev han ellevild, da han blev tilbudt agurk, rugbrød og hjemmepresset æblesaft :unsure

øv, er faktisk slet ikke klar til, at han sådan vælger amninger fra :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger

Hvor hurtigt begyndte jeres børn at skære ned på amningerne, efter I startede fast føde?

Vi har snart været igang i en måned og kører blw. Vi kan tydeligt se i bleen, at han får mad igennem, og det har vi faktisk kunne allerede fra tredje dagen.

Nu har jeg så lagt mærke til, at han skærer gevaldigt ned på amningerne. I dag er han f.eks. vågnet kl 8 og har endnu ikke spist hos mig :( han nægter uanset hvor meget, jeg tilbyder det. Til gengæld blev han ellevild, da han blev tilbudt agurk, rugbrød og hjemmepresset æblesaft :unsure

øv, er faktisk slet ikke klar til, at han sådan vælger amninger fra :(

Hvor gammel er han?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naar jeg taenker tilbage, saa spiste Noah en gang i doegnet den sdiste maaned eller to og 3 gange i doegnet i lang tid foer det. Ved 7 mdr begyndte vi at skrue op for mad-indtaget, fordi jeg var saa fysisk traet af at natamme. Saa mellem 8 og 11 mdr ammede jeg ham nok mellem 3 og 5 gange i doegnet. 

 

Min dreng ammestrejkede nogle gange i forloebet, hvor han saa genoptog. Det tog jeg ret roligt og tilboed saa bare af og til paa tidspunkter, der var rolige og hvor det gav mening. 

 

Morgenamning, husker jeg rigtigt, var ikke sagen, da vi foerst fik morgenmad indfoert. Maaske tidlig morgenamning kl. 5, men vi staar ikke op foer kl. 7. 

 

Det ER haardt at de skaerer ned eller stopper.  Jeg tuuuudede da Noah gik fra 3 til en amning. Det er noget hormonelt, ogsaa....  Hvor gammel er det nu han er?

 

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er kun 6,5 mdr :(

Han spiser en hel del om natten pt (bye bye nattesøvn) men om dagen er det blevet lidt en kamp. Altså på nuværende tidspunkt har han kun spist en gang siden vi stod op :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Jeg kan slet ikke huske, hvordan V skar ned, men jeg kan huske at jeg følte mig helt depressiv over det i en periode. Det er mega hårdt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes i hvert fald, det er mega hårdt :( men håber da ikke at han skærer alt for meget ned.. vil jo gerne amme længe endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det er hårdt, så ville jeg holde godt fast i den natamning i har, så holder du produktionen oppe og så kommer interessen forhåbenligt tilbage i løbet af dagen igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må prøve at væbne mig med tålmodighed.

Jeg holder fast i natamningerne så længe, han har lyst, selvom det er hårdt at det skal være så mange gange om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er saa haardt at amme om natten i laengere tid! Selvom det var hver 3. time, saa blev jeg bare slidt der ved 7 mdr. Noah stoppede saa med natamning, saa jeg ammede der ved 23-tiden og igen tidlig morgen. Det er ok. Og saa var det vist nok efter lur og igen foer han blev puttet. Ja, saa blev det jo tre, og jeg husker ikke hvilke, men sidste amning var den efter lur...

 

Med hensyn til dagsamningen, saa lad vaere med at taenke for meget over det. Det er nok det allerbedste raad, jeg har faaet angaaende amning. Saa snart jeg taenkte meget over det blev noget et issue. jeg er ret sikker paa, at hvis du bliver ved med at tilbyde uden det mindste pres, saa skal han nok komme tilbage til nogle amninger. Det kan jo vaere en taar efter lur eller som du nu ammer ham "normalt". Tidlig morgen og sen aften. Evt foer putning, hvis du har brugt det ogsaa. 

 

Men det VIL jo blive mindre med tiden og saa stopper han en skoenne dag. Det er noget saa trist for nogle og det ved jeg alt om :boo Jeg tror dog ikke, han er der, jeg tror bare, han skal finde ud af en ny rytme og det stoetter du saa op om, med soevn, mad og bryst.Langsomt vil han have nok om dagen, saa han kan sove et laengere straek og du kan give ham et droemmemaaltid, saa han ee godt fyldt op til at sove et godt straek. Men det er normalt at de har behov for mad ofte til og med 9 mdr....  :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber bare snart, der kommer lidt ro på natamningerne igen.. der der med at skulle amme en 8-10 gange på en nat, det er bare for meget, især når man i forvejen har det skidt.

ja, kan godt være, at jeg bare skal forsøge at lade være med at tænke for meget over dagamningerne. Så længe han stadig har de der 5-6 tunge bleer og aff. indimellem så er det vel okay.

Opdagede så også lige, at jeg vist er ved at få min menstruation. Der er noget med, at det kan give en grim/anderledes smag i mælken.

Nå, uanset hvad, så har du jo ret Camilla, på et tidspunkt vil han jo skære i amningerne.. blev bare lige overvældet over, hvor lidt klar jeg er til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber bare snart, der kommer lidt ro på natamningerne igen.. der der med at skulle amme en 8-10 gange på en nat, det er bare for meget, især når man i forvejen har det skidt.

ja, kan godt være, at jeg bare skal forsøge at lade være med at tænke for meget over dagamningerne. Så længe han stadig har de der 5-6 tunge bleer og aff. indimellem så er det vel okay.

Opdagede så også lige, at jeg vist er ved at få min menstruation. Der er noget med, at det kan give en grim/anderledes smag i mælken.

Nå, uanset hvad, så har du jo ret Camilla, på et tidspunkt vil han jo skære i amningerne.. blev bare lige overvældet over, hvor lidt klar jeg er til det.

 

Jeg forstaar det godt :kiss

 

Noah var ikke helt med paa at blive ammet om dagen, naar jeg skulle have min mens. Det gik over paa et par dage. 

 

Jeg synes 8-10 er alt for meget om natten!  :blink  Sjat spiser han? Jeg tror det er noget med at finde ud af, hvad det drejer sig om for ham. Er det mad? Er det drikke - hvis han ikke faar nok at drikke om dagen, saa proev at give ham lidt (kogt?) vand til maden f.esk, og nu, hvor han ikke vil bryst, du ved? Vil han have sin MOR? Hvis det er det sidste, saa skal han jo bare have dig og ikke bryst hver gang. Det tager lidt tid at faa ham til at forstaa det, men det kan du godt og saa se paa klokken og give ham hver ca 3. time. Jeg gav ikke Noah bryst, hvis det var 1 time siden sidst.... 

 

Hvad taenker du om det, jeg skriver? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstaar det godt :kiss

Noah var ikke helt med paa at blive ammet om dagen, naar jeg skulle have min mens. Det gik over paa et par dage.

Jeg synes 8-10 er alt for meget om natten! :blink Sjat spiser han? Jeg tror det er noget med at finde ud af, hvad det drejer sig om for ham. Er det mad? Er det drikke - hvis han ikke faar nok at drikke om dagen, saa proev at give ham lidt (kogt?) vand til maden f.esk, og nu, hvor han ikke vil bryst, du ved? Vil han have sin MOR? Hvis det er det sidste, saa skal han jo bare have dig og ikke bryst hver gang. Det tager lidt tid at faa ham til at forstaa det, men det kan du godt og saa se paa klokken og give ham hver ca 3. time. Jeg gav ikke Noah bryst, hvis det var 1 time siden sidst....

Hvad taenker du om det, jeg skriver?

Det er alt for meget. Jeg er også ved at gå ud af mit gode skind, for jeg får jo absolut intet søvn, og det hjælper jo absolut ikke på min situation :(

Ja, han sjat spiser. Når han vågner søger han efter brystet, så derfor bliver han tilbudt det. Ofte er det så slet ikke fordi han er sulten, der er bare trøst. Men jeg kan ikke slippe afsted med at give ham sut, det er brystet, han vil have. Eller mig i hvert fald, og jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal give ham mig, uden at give ham brystet. Har prøvet med en hånd på maven, at putte ham ind til mig og ae ham på hovedet, men det er ikke nok :/

Jeg giver ham vand indimellem sammen med mad, men faktisk ikke hver gang. Kunne da godt være, at jeg skulle prøve det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er alt for meget. Jeg er også ved at gå ud af mit gode skind, for jeg får jo absolut intet søvn, og det hjælper jo absolut ikke på min situation :(

Ja, han sjat spiser. Når han vågner søger han efter brystet, så derfor bliver han tilbudt det. Ofte er det så slet ikke fordi han er sulten, der er bare trøst. Men jeg kan ikke slippe afsted med at give ham sut, det er brystet, han vil have. Eller mig i hvert fald, og jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal give ham mig, uden at give ham brystet. Har prøvet med en hånd på maven, at putte ham ind til mig og ae ham på hovedet, men det er ikke nok :/

Jeg giver ham vand indimellem sammen med mad, men faktisk ikke hver gang. Kunne da godt være, at jeg skulle prøve det.

 

Aah, jeg ved ikke, hvordan man afviser brystefterspoergslen uden at afvise helt, du ved.... Kan far tage over i en lille periode? Det kan du jo ikke holde til! Du kan ve.t ringe til en ammevejleder hos Foraeldre og Foedsel. De maa kunne hjaelpe dig med lige praecis den problemstilling. De er virkelig soede og du skal ikke vaere bange for at ringe og ringe videre, hvis vedkommende er optaget eller ikke har tid lige nu. 

 

Sjatspiser han, fordi han falder i soevn, naar han vaagner for at faa bryst? Saa han skal holdes til ilden? Jeg sad jo op og ammede Noah, fordi vi ellers faldt i soevn og saa blev det sjatspiseri og hyppige natamninger... bare en tanke. 

 

Proev at tilbyde ham vand noget mere, saa du faar lidt mere vaeske i ham. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, jeg ved ikke, hvordan man afviser brystefterspoergslen uden at afvise helt, du ved.... Kan far tage over i en lille periode? Det kan du jo ikke holde til! Du kan ve.t ringe til en ammevejleder hos Foraeldre og Foedsel. De maa kunne hjaelpe dig med lige praecis den problemstilling. De er virkelig soede og du skal ikke vaere bange for at ringe og ringe videre, hvis vedkommende er optaget eller ikke har tid lige nu.

Sjatspiser han, fordi han falder i soevn, naar han vaagner for at faa bryst? Saa han skal holdes til ilden? Jeg sad jo op og ammede Noah, fordi vi ellers faldt i soevn og saa blev det sjatspiseri og hyppige natamninger... bare en tanke.

Proev at tilbyde ham vand noget mere, saa du faar lidt mere vaeske i ham.

Nej, far kan ikke tage over.. der er ingen støtte at hente..

Jeg har faktisk prøvet at amme siddende i nat og det gik super godt.

Han faldt i søvn kl 21 og sov til kl 1, fik mad og sov til ca kl 4, fik mad og sov så til kl 6.30..

Prøver lige at se, om jeg er så heldig, at successen fortsætter, og ellers må jeg have fat i en ammevejleder. Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, far kan ikke tage over.. der er ingen støtte at hente..

Jeg har faktisk prøvet at amme siddende i nat og det gik super godt.

Han faldt i søvn kl 21 og sov til kl 1, fik mad og sov til ca kl 4, fik mad og sov så til kl 6.30..

Prøver lige at se, om jeg er så heldig, at successen fortsætter, og ellers må jeg have fat i en ammevejleder. Tak :kram2

 

Ok. jeg var ogsaa ene om at finde ud af det med amning. Ikke at M ikke stoettede overhovedet, men han sov bare gerne. 

 

Fedt, at det hjalp at sidde i nat!  :super

For mig gjorde det en stor forskel - og jeg endte ogsaa med at sidde i et andet rum, fordi jeg blev vred over at M bare sov :lol

 

De tider der, de ligner dem, jeg ammede paa i samme alder.Maa succesen fortsaette! 

 

Og selv tak, altsaa  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. jeg var ogsaa ene om at finde ud af det med amning. Ikke at M ikke stoettede overhovedet, men han sov bare gerne.

Fedt, at det hjalp at sidde i nat! :super

For mig gjorde det en stor forskel - og jeg endte ogsaa med at sidde i et andet rum, fordi jeg blev vred over at M bare sov :lol

De tider der, de ligner dem, jeg ammede paa i samme alder.Maa succesen fortsaette!

Og selv tak, altsaa :kiss

Kunne godt være, jeg også skulle overveje at gå ind i et andet rum. Det bedste min mand, kan præstere om natten er enten at sove, eller at sige "tror du ikke, han er sulten?" :klap no shit sherlock, hvad tror du, jeg laver?

Krydser virkelig fingre for, at det bare var en periode, og at han fortsætter sådan her nu. Har virkelig brug for lidt sammenhængende søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dobbeltpost <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne godt være, jeg også skulle overveje at gå ind i et andet rum. Det bedste min mand, kan præstere om natten er enten at sove, eller at sige "tror du ikke, han er sulten?" :klap no shit sherlock, hvad tror du, jeg laver?

Krydser virkelig fingre for, at det bare var en periode, og at han fortsætter sådan her nu. Har virkelig brug for lidt sammenhængende søvn.

 

Det er sgu nemt at ligge der og vaere Kloge-Aage  :klap jeg kan virkelig godt forstaa, du er brugt! M har saa vaeret den, der er staaet op mangt en nat i halvandet aar nu, fordi soennike kraever sin far om natten, muaahahahahah! 

 

Nu sov Noah jo bedst paa eget vaerelse fra 5 mdr, saa jeg havde en laenestol at sidde i derinde. Jeg tror, du faar god succes med at sidde op og amme! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER