Mistel

Hvor meget "sundt slik" til 2 års fødselsdag?

6 indlæg i dette emne

Vitus bliver 2 år på onsdag (whaaaaaat?!) Og vuggestuen kommer her hjem til frokost. I stedet for kage og slik vil jeg lave nogle daddelkugler uden tilsat sukker. Men hvor mange pr barn? Jeg er med på at nogen er meget strikse omkring slik/kage til børn. Jeg har det selv sådan at Vitus gerne må få engang i mellem men selvfølgelig ikke fylde sig uhæmmet. Dybest set er jeg rigtig meget i tvivl om hvor meget er rimeligt - og vist bare ikke nogen særlig erfaren øko mor ;)

Jeg havde tænkt at rulle dem som nogle lidt små havregryn kugler. Hvad synes I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vitus bliver 2 år på onsdag (whaaaaaat?!) Og vuggestuen kommer her hjem til frokost. I stedet for kage og slik vil jeg lave nogle daddelkugler uden tilsat sukker. Men hvor mange pr barn? Jeg er med på at nogen er meget strikse omkring slik/kage til børn. Jeg har det selv sådan at Vitus gerne må få engang i mellem men selvfølgelig ikke fylde sig uhæmmet. Dybest set er jeg rigtig meget i tvivl om hvor meget er rimeligt - og vist bare ikke nogen særlig erfaren øko mor ;)

Jeg havde tænkt at rulle dem som nogle lidt små havregryn kugler. Hvad synes I?

Bum bum... Slag på tasken.. 3? 4? Så er det lidt mere end en frugtstang...

Vi har ikke haft vuggeren hjemme (pyh, jeg bliver helt svedt ved tanken :blush ). De sidste par gange junior har delt noget ud i vuggeren har det været henholdsvis te-boller med smør (2 år - jeg havde også fået købt små rosin-pakker, men dem må de ikke få derhenne :rolleyes ) og så frugtstænger + klemmesmoothies. Jeg elsker billeder af fancy frugt-dyr af den ene anden og tredje slags, men det kommer ikke til at ske hjemme hos os :p

Jeg har et guføre af en anden verden til mand, så han har reddet junior fra en alt for restriktiv sukkerpolitik, siden fidusens første jul som tumling :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker 2-3. Men at det også kommer an på, hvor store børnene er?

Men ellers er udskåret frugt og grønt også altid et hit :)

Men respekt for at invitere dem hjem! Det sker ikke her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, allesammen. Jeg endte med at sige - nogenlunde svarende til en figenstang.

 

Det gik bare SÅÅÅÅÅ godt! Det var vildt hyggeligt. De kom 7 børn i alt (rigtig fint antal, selvom vi sagtens kunne have klaret nogle flere) og 2 voksne - heldigvis vores yndlingspædagoger :) 

Jeg havde lavet fingermad, som ville smage godt for både børn og voksne, så der også var noget rart til pædagogerne, når nu de stiller op! Jeg havde lånt en bunke puder med hjem fra mit arbejde, og så var der ellers bare fri leg, frokost og dadelkugler til dessert, som bare forsvandt som dug for solen :) Kan altså virkelig godt anbefale dem - de smager virkelig skønt og slet ikke sundt ;) De kommer totalt på julekonfektlisten herhjemme.

 

Men det var en skøn dag. Super vellykket! Og min lille dreng er blevet 2 ÅR! Det er bare ikke til at fatte... Men vi GLÆDER os til at holde børnefødselsdag for ham igen til næste år!  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, allesammen. Jeg endte med at sige - nogenlunde svarende til en figenstang.

 

Det gik bare SÅÅÅÅÅ godt! Det var vildt hyggeligt. De kom 7 børn i alt (rigtig fint antal, selvom vi sagtens kunne have klaret nogle flere) og 2 voksne - heldigvis vores yndlingspædagoger :) 

Jeg havde lavet fingermad, som ville smage godt for både børn og voksne, så der også var noget rart til pædagogerne, når nu de stiller op! Jeg havde lånt en bunke puder med hjem fra mit arbejde, og så var der ellers bare fri leg, frokost og dadelkugler til dessert, som bare forsvandt som dug for solen :) Kan altså virkelig godt anbefale dem - de smager virkelig skønt og slet ikke sundt ;) De kommer totalt på julekonfektlisten herhjemme.

 

Men det var en skøn dag. Super vellykket! Og min lille dreng er blevet 2 ÅR! Det er bare ikke til at fatte... Men vi GLÆDER os til at holde børnefødselsdag for ham igen til næste år!  :loveshower

:loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med sådan en god oplevelse. Det lyder til at have været et hit for både voksne og børn :yay Og stort tillykke med Vitus :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER