Aja

Betonbryster

4 indlæg i dette emne

HVOR slemt må det være lige når mælken løber til? Og hvad kan man gøre?

 

Min mælk løb til i løbet af natten og mine bryster var godt spændte mens vi stadig var på barselshotellet i formiddags. Der fik jeg at vide, at det ville normalisere sig inden for et døgns tid og at jeg ellers kunne massere lidt på brystet mens jeg ammede. Problemet er bare at det er blevet 10 gange værre siden jeg er kommet hjem. Jeg har aldrig oplevet noget lignende og ved ikke om det er normalt? Når jeg læser om det, lyder det som om de bare er lidt spændt og det går væk når man ammer.  Men her er det beton hele tiden. Jeg er bare SÅ bange for brystbetændelse. Skal de virkelig være hårde som sten og fulde af knuder indtil det har normaliseret sig mere? Er det først når det har fundet sit leje jeg skal tænke på brystbetændelse? Det hjælper lidt når jeg ammer, men hun er ikke i nærheden af at tømme brystet selvom hun spise rigtig godt og det er stadig rigtig hårdt bagefter (dog lidt bedre). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej men mine bryster var uhyggelige! Og gjorde ondt!

Jeg kunne ikke have armene ind til siden, der var ikke plads. Og huden var HELT spændt ud. Altså mine hængebabser sad jo oppe under hagen :lol

Og det var sygt svært at amme. Jeg måtte bruge ammebrik, for mine bryster kunne slet ikke trykkes sammen til at være i den lille mund.

Det blev bedre over natten kan jeg huske (var startet om morgenen). Husk indlæg det kan godt flyde over ;)

Edit: W tømte slet slet ikke brysterne. Men niveauet faldt også hurtigt igen, til et noget sundere niveau ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre at det trods alt ikke er unormalt! Jeg var godt klar over at man ville få hårde og ømme bryster, men jeg var da på ingen måde forberedt på at det ville være så slemt! 

Det går allerede en lille smule bedre nu efter nogle gode amninger i nat. Natten var ellers virkelig slem, synes jeg. Men jeg håber det fortsætter med at blive bedre i løbet af dagen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HUSK at det meste af betonen i starten skyldes væske i vævet og ikke ophobet mælk! Den info kunne have sparet mig megen hovedbrud, da mælken løb til med junior, for jeg stressede MAX over, at brystet ikke blev blødt, når han spiste osv - jeg så straks mig selv med den vildeste brystbetændelse. Det faldt lige så stille og roligt igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER