FruOvervejelse

5 mdr nægter flaske

15 indlæg i dette emne

A gider ikke spise! Han bliver mildest talt gal, når man stikker flasken i munden på ham. Han spiser langt fra nok, hvilket resulterer i, at han spiser mere om natten og selvfølgelig at han ikke får mad nok fordelt over dagen.

Hvis jeg har ham liggende ovenpå mig og rokker ham til han næsten sover, kan jeg få ham til at spise en smule, men i almindelig flaskestilling er det umuligt og har været det i flere uger. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre.

Er der nogen, der har nogen erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du prøvet større sutte hoved ? Måske hvis han synes maden kommer for langsomt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet større sutte hoved ? Måske hvis han synes maden kommer for langsomt....

Jeg har tænkt på det, men han bliver sur med det samme, den kommer ind i hans mund, så han når slet ikke at opfatte hvor hurtigt eller langsomt det kommer :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han ondt? hjælper det at skifte arm/ligge ham på sofaen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor træls for jer søde :( 

 

M. den bølle ville i en laaaaaaang periode (vi snakker 3-4 måner :blink ) kun spise fra flasken hvis hun lå enten i sin seng eller barnevogn alene og jeg stak flasken i munden på hende. Ikke om hun ville sidde hos os og tage den, lige gyldig hvor sulten hun var. Absolut super mega meget uhensigtmæssigt, men nødvendigt for at få mad i hende. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han ondt? hjælper det at skifte arm/ligge ham på sofaen?

Han virker ikke til at have ondt :unsure

Nej, det hjælper olle at skifte arm eller at lægge ham. Har prøvet på legetæppet, sofaen, vores seng og alt muligt andet uden effekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A har haft mange, lange perioder da hun var mindre, hvor hun slet ikke ville have noget med flasken at gøre... Vores teknik til at få hende til at spise var, at aflede hendes opmærksomhed. Hvis hun blev rigtig fanget af noget andet, så ville hun gerne spise. Så vi satte ofte en spændende tegnefilm på i de perioder. Måske kunne i prøve og se, om det kunne hjælpe? Det er hverken særlig pædagogisk korrekt eller særlig fedt at gøre, men man kan nå til det punkt, hvor man bare SKAL have vendt den onde cirkel, og have barnet til at blive glad for flasken igen.

Vi har også oplevet mange gange, at hvis hun først blev for sulten, så kunne vi lige så godt opgive at få hende til at spise, så ville hun slet ikke have flasken i nærheden. Når hun gav tegn på at være sulten, så skulle hun helst have mad lige med det samme.

Jeg synes bare, vi har prøvet med afledning - feks på legetæppet med melodier og blinkende lys og også med fjernsynet. Det gør ingen forskel :(

Han melder ikke rigtig sult for tiden, så det er svært. Hvis ikke det var fordi han ikke ville sove, når han ikke er mæt, tror jeg slet ikke, vi ville opdage, han ikke var mæt. Forstå mig ret, selfølgelig holder vi øje med tid og mængder, men han siger bare slet ikke til. Jeg har også prøvet at tilbyde ham mad efter tre timer, selvom han ikke har sagt til. Det er kun om natten, han melder sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor træls for jer søde :(

M. den bølle ville i en laaaaaaang periode (vi snakker 3-4 måner :blink ) kun spise fra flasken hvis hun lå enten i sin seng eller barnevogn alene og jeg stak flasken i munden på hende. Ikke om hun ville sidde hos os og tage den, lige gyldig hvor sulten hun var. Absolut super mega meget uhensigtmæssigt, men nødvendigt for at få mad i hende.

Det har jeg prøvet, men det gør ingen forskel. Han skal være sådan halvt faldet i søvn, før han gider spise. :( Det er altså op ad bakke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg prøvet, men det gør ingen forskel. Han skal være sådan halvt faldet i søvn, før han gider spise. :( Det er altså op ad bakke!

Ja det er da godt nok op ad bakke. Han er da en værre en lige for tiden ham A :( 

 

:kram og :kiss

 

Jeg tror jeg ville give SP et kald for at få nogle råd og tips, og evt besøg hvor man kan tale om mad og flaske 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er da godt nok op ad bakke. Han er da en værre en lige for tiden ham A :(

:kram og :kiss

Jeg tror jeg ville give SP et kald for at få nogle råd og tips, og evt besøg hvor man kan tale om mad og flaske

Ja, han er lidt udfordrende :( Heldigvis er han en kæmpe charmetrold, for ellers var han blevet solgt :LOL

Åh, jeg orker bare næsten ikke min SP :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, han er lidt udfordrende :( Heldigvis er han en kæmpe charmetrold, for ellers var han blevet solgt :lol

Åh, jeg orker bare næsten ikke min SP :blush

Haha M har også tit fået at vide, at hun er heldig hun er så sjov og dejlig ellers var hun blevet sat til storskrald  :rolleyes

 

Altså jeg er og var bestemt ikke den store fan af min SP, men kontaktede hende for råd når jeg var i tvivl, det var hun trods alt god til at berolige og vinkle og komme med tip

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha M har også tit fået at vide, at hun er heldig hun er så sjov og dejlig ellers var hun blevet sat til storskrald :rolleyes

Altså jeg er og var bestemt ikke den store fan af min SP, men kontaktede hende for råd når jeg var i tvivl, det var hun trods alt god til at berolige og vinkle og komme med tip

Haha! Hurra for dejlige babyer :LOL

Kan du så ikke bare komme med din SP's tips ;) Jeg har sgu svært ved at se, hvad hun skulle kunne sige, som i ikke allerede har sagt herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan han starte med at drikke af kop og så skifte til flasken efter lidt tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Hurra for dejlige babyer :LOL

Kan du så ikke bare komme med din SP's tips ;) Jeg har sgu svært ved at se, hvad hun skulle kunne sige, som i ikke allerede har sagt herinde.

Haha jamen jeg gav jo bare efter for M og lid hende æde i barnevogn eller seng :LOL orkede ikke kampen -det gik heldigvis over ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være fordi han prøver at fortælle dig at han er klar til grød og noget mere fastføde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER