cellemus

mens efter fødsel....

20 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg har lige et spørgsmål omkring mens efter fødsel.

Hvornår kom jer mens?

Om 4 dage, er det 1 måned siden jeg fødte, og blødningen efter fødsel, var næsten forsvundet.

Dog er jeg nu begyndt at bløde igen.

Denne gang er det bare utrolig lys-rødt i forhold til dét, efter fødsel.

Er det normalt at det kan være sådan efter fødsel, eller er det virkelig min mens der allerede er kommet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det fik jeg også lige ca 1 måned efter min første fødsel.

Det passede med Freja skulle til 5 ugers så der spurgte jeg lægen og han sagde det var helt normalt og kaldte det en tidlig mens og at jeg skulle være klar over at det ikke var sikkert det var fordi min cyklus startede op igen,en evt hormonpåvirkning efter fødsel.

Jeg blødte ikke igen før ca 7 måneder og der startede min cyklus op som normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den fik jeg 5 uger efter fødslen.. Dog skal det siges jeg fik amme-stop piller efter knap 3 uger og de KAN have som bivirkning at de fremprovokerer ÆL :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik først mens en måneds tid efter jeg stoppede med at amme.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå det lyder jo som min mens der er kommet så.

Øv

Havde lige håbet på et par måneder uden ;-)

Jeg fik selv ammestop piller, så det har sikkert også fremskyndt det hos mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik først mens en måneds tid efter jeg stoppede med at amme.

Hvornår stoppede du med at amme, hvis jeg må spørge? Er nemlig også ret spændt på, hvornår min cyklus starter op igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået ammestop piller lige efter fødslen begge gange og har fået mens ca 8,5 uge efter begge gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår stoppede du med at amme, hvis jeg må spørge? Er nemlig også ret spændt på, hvornår min cyklus starter op igen :)

Da min datter var lige knap 5 måneder, min mens var så flink at komme præcis den dag, vi havde vores først date alene efter vores datter var født  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom den ca 8 måneder efter - og knapt 2 måneder efter ammestop. Det er vist ret forskelligt, hvor kort eller lang tid, der går...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min 5-6 uger efter jeg havde født. Der ammede jeg stadig og den er kommet stabilt lige siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang, var den ikke kommet endnu, da jeg stoppede med at amme og derefter startede på p-piller, det var efter 7 mdr.

Denne gang, har jeg ikke fået den endnu (2 mdr efter fødsel)... Så jeg venter spændt, kan ikke få spiral op, før jeg har fået min mens <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang, var den ikke kommet endnu, da jeg stoppede med at amme og derefter startede på p-piller, det var efter 7 mdr.

Denne gang, har jeg ikke fået den endnu (2 mdr efter fødsel)... Så jeg venter spændt, kan ikke få spiral op, før jeg har fået min mens <_<

Ej, hvor underligt? Det kunne jeg da sagtens (hormonspiral). Jeg fik spiral efter 8 ugers undersøgelsen, og der havde jeg ikke fået mens endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor underligt? Det kunne jeg da sagtens (hormonspiral). Jeg fik spiral efter 8 ugers undersøgelsen, og der havde jeg ikke fået mens endnu.

Jeg har lige været til 8 ugers undersøgelse og lægen vil ikke henvise mig til gynækologen før jeg havde fået min mens, da de af erfaring ved, at spiralen kan falde ud i forbindelse med den første mens efter fødslen uden at man lægger mærke til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kom den ca 8 måneder efter - og knapt 2 måneder efter ammestop. Det er vist ret forskelligt, hvor kort eller lang tid, der går...

Samme her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Min blødning er blevet noget så voldsom.

Jeg kan skifte bind konstant som i virkelig konstant. Det vælter bare ud :-(

Aner ikke hvad jeg skal gøre, for de fraråder jo tampon.

Sikke da noget møg :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm. Min blødning er blevet noget så voldsom.

Jeg kan skifte bind konstant som i virkelig konstant. Det vælter bare ud :-(

Aner ikke hvad jeg skal gøre, for de fraråder jo tampon.

Sikke da noget møg :-(

Jeg havde også en meget kraftig blødning, og det viste sig, at jeg havde rester af noget væv siddende tilbage. Hvis du føler, det vælger ud, ville jeg ringe til lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også en meget kraftig blødning, og det viste sig, at jeg havde rester af noget væv siddende tilbage. Hvis du føler, det vælger ud, ville jeg ringe til lægen.

Hvad blev der så gjort ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad blev der så gjort ved det?

Jeg havde allerede fået medicin for det en gang, så d jeg kom ind med voldsomme blødninger, scannede de mig og tjekkede, at alt var ok. Så fik jeg er direkte akut-nummer, for hvis jeg fik feber eller ondt, skulle det gå stærkt, da der så ville være tale om en infektion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde allerede fået medicin for det en gang, så d jeg kom ind med voldsomme blødninger, scannede de mig og tjekkede, at alt var ok. Så fik jeg er direkte akut-nummer, for hvis jeg fik feber eller ondt, skulle det gå stærkt, da der så ville være tale om en infektion.

Okay.

Så der blev ikke gjort noget yderligere?

Jeg mener, gik det væk af sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.

Så der blev ikke gjort noget yderligere?

Jeg mener, gik det væk af sig selv?

Ja, men det var formentlig fordi jeg fik medicin. Ellers ville de lave udskrabning, hvis det ikke var nok med piller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER