NSEllekilde

Hjælp -bolledej

7 indlæg i dette emne

Hej søde kvinder!

Jeg har akut brug for jeres erfaringer og hjælp!

Jeg står her og vil SÅ gerne overraske N med nybagte boller til når han kommer hjem i morgen tidlig kl 06.

Men jeg er nok for træt til at stå op og bage på min fridag! Så jeg overvejer at lave dejen her til aften og forme det til boller -men vente med at bage dem til imorgen tidlig...

Kan man det eller vil dejen overhæve? :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej søde kvinder!

Jeg har akut brug for jeres erfaringer og hjælp!

Jeg står her og vil SÅ gerne overraske N med nybagte boller til når han kommer hjem i morgen tidlig kl 06.

Men jeg er nok for træt til at stå op og bage på min fridag! Så jeg overvejer at lave dejen her til aften og forme det til boller -men vente med at bage dem til imorgen tidlig...

Kan man det eller vil dejen overhæve? :lol

Jeg har en fantastisk opskrift på grovboller med solsikkekerne, hørfrø mv som tager 10 min at røre sammen og derefter stilles i køleskabet natten over. Om morgenen smider du blot dej på bagepladen på størrelse som boller og i ovnen i 20 min. Bum bum lækre nybagte grovboller Sigrid hvis du vil have opskrift

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fantastisk opskrift på grovboller med solsikkekerne, hørfrø mv som tager 10 min at røre sammen og derefter stilles i køleskabet natten over. Om morgenen smider du blot dej på bagepladen på størrelse som boller og i ovnen i 20 min. Bum bum lækre nybagte grovboller Sigrid hvis du vil have opskrift

Til en anden gang vil jeg gerne -men jeg har lige købt ind til helt plain hvide boller :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du sagtens. Du skal bare nøjes med ca. 5 g gær - alt efter mængden selvfølgelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du sagtens. Du skal bare nøjes med ca. 5 g gær - alt efter mængden selvfølgelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bager ofres over natten. Googler du "koldhævede boller" kommer der mange opskrifter frem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fungerede bare super godt med almindelig bolledej -dog skulle det have længere tid i ovnen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER