Winky

Temperatur på flaske med MME

12 indlæg i dette emne

Sidste gang måtte jeg indimellem supplere med flaske pga. for lidt mælk, og jeg har det derfor i baghovedet, at det samme kan ske denne gang, selvom jeg selvfølgelig satser på fuldamning.

 

Dengang fandt jeg ud af efter nogle måneder, at man ikke behøvede at varme flasken op til kogepunktet før man kølede det ned igen. Man må godt bare blande kogt vand og koldt (kogt) vand til drikketemperatur i flasken med det samme.

 

Men noget siger mig, at det ikke gælder helt små babyer, men jeg er i tvivl, og eftersom jeg ikke vidste det, da Liv var helt lille, så gjorde jeg det jo ikke dér ...

 

Nogle, der kan hjælpe mig?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De første fire mdr skal vandet være kogt. Herefter kan man tage det direkte fra hanen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første fire mdr skal vandet være kogt. Herefter kan man tage det direkte fra hanen :)

 

Ja, det ved jeg, men på pakkerne med MME står der (citeret frit fra leveren, da jeg ikke kan huske, hvordan det er formuleret) at vandet skal varmes op til kogepunktet, blandes med MME'en og herefter afkøles. Men kan man ikke bare blande varmt og koldt vand i flasken, så man ikke behøver vente på, det bliver koldt nok til at drikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ved jeg, men på pakkerne med MME står der (citeret frit fra leveren, da jeg ikke kan huske, hvordan det er formuleret) at vandet skal varmes op til kogepunktet, blandes med MME'en og herefter afkøles. Men kan man ikke bare blande varmt og koldt vand i flasken, så man ikke behøver vente på, det bliver koldt nok til at drikke?

Jo, så længe vandet er kogt :)

Vi koger vand, fylder flasker og sætter dem i køleskab. Når de skal bruges, varmer vi dem i mikroovnen og putter pulver i bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg koger vand, køler det ned og varmer op og blander efter behov. Og den metode har SP godkendt - så mon ikke det er ok at blande kogende og afkølet, afkogt vand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg koger vand, køler det ned og varmer op og blander efter behov. Og den metode har SP godkendt - så mon ikke det er ok at blande kogende og afkølet, afkogt vand?

Det er helt ok og nemmere hvis man ikke har en mikroovn. Så tages 2dele koldt til 1 del kogende vand. Så får flasken den perfekte temperatur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sommetider, når vi har været på tur, blandet koldt kogt vand med kogt vand fra termokande, og det er efter bogen, så det korte svar til dit spørgsmål er: ja, det må du godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sommetider, når vi har været på tur, blandet koldt kogt vand med kogt vand fra termokande, og det er efter bogen, så det korte svar til dit spørgsmål er: ja, det må du godt ;)

 

Super tak (og tak til jer andre også, nu blev det bare lige dette svar, jeg quotede), jeg var bare i tvivl, om det også galt de helt små babyer, eller kun fra de er X antal måneder  :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man må godt:) Vil bare understrege (i forhold til et svar længere oppe i tråden), at man aldrig må bruge varmt vand fra hanen, ej hellere efter 4 mdr, eller til indtagelse hos voksne, for den sags skyld! Der kan være giftige ting i varmtvandsrør, bl.a., så man skal ikke drikke varmt vand fra hanen. Det er sikkert noget du/I ved i forvejen, men jeg ved der er folk der laver en kop the med varmtvand fra hanen, men det er altså IKKE godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja man må godt:) Vil bare understrege (i forhold til et svar længere oppe i tråden), at man aldrig må bruge varmt vand fra hanen, ej hellere efter 4 mdr, eller til indtagelse hos voksne, for den sags skyld! Der kan være giftige ting i varmtvandsrør, bl.a., så man skal ikke drikke varmt vand fra hanen. Det er sikkert noget du/I ved i forvejen, men jeg ved der er folk der laver en kop the med varmtvand fra hanen, men det er altså IKKE godt.

 

Det har du helt ret i, og det kunne jeg heller aldrig finde på 

Jeg læste det dog som, at man kan tage koldt vand fra hanen, uden at det behøver være kogt, afkølet vand, der bruges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du helt ret i, og det kunne jeg heller aldrig finde på

Jeg læste det dog som, at man kan tage koldt vand fra hanen, uden at det behøver være kogt, afkølet vand, der bruges.

Det var også sådan, det var ment ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også sådan, det var ment ;)

Det troede jeg også at du mente! Måtte bare understrege det, da jeg for nyligt hørte om nogen der mente at det var helt ok med varmtvand fra hanen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER