Barbamama

Er det trøske?

13 indlæg i dette emne

Jeg havde egentlig tænkt, at jeg bare lige ville forsøge at fjerne det med danskvand og så spørge lægen, som vi alligevel skal til på tirsdag. Men jeg kan ikke rigtig få det væk. Jeg har prøvet at evige til sp men ramte udenfor telefontid. Jeg prøver at ringe til hende (eller lægen?) imorgen, men det nager mig lidt, så nu håber jeg på lidt råd og erfaringer fra jer dejlige damer herinde :lovebk

Så... Er det her trøske/svamp? Og hvad gør jeg i så fald? Har jeres babyer haft det, og hvordan gik det?

Det er svært at få et billede af, jeg synes det ser lidt værre ud i virkeligheden + der er også lidt på læberne...

N4xIdGz.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eigil har lige haft trøske, han kom i behandling med sådan noget stads der skulle smøres på sutten. Det er på recept, så vi skulle gennem lægen.

Eigils tunge var helt hvid, og ikke bare sådan plet hvid som És er. Men de pletter ligner dem Eigil havde på indersiden af kinderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror bestemt, det er trøske. Jeg ville give lægen et kald i morgen :)

Magnus havde det i lang tid. Vi behandlede først med brentan og siden med brentacourt.. det spredte sig fra munden og til rumpen (det skal du lige være obs på, da det nemt kan ryge igennem systemet).

Magnus blev behandlet i omkring 10 uger før det endelig gik væk. Det i munden gik væk allerede efter et par uger, men vi havde svært ved at få has på det i rumpen :)

Han var dog fuldstændig upåvirket af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåh ja, og hvis du ammer skal du huske, at du også skal behandles, uanset om der er noget at se på brysterne eller ej.. ellers risikerer du, at I bliver ved med at smitte hinanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besyv :balloons

Jeg ringer til lægen imorgen :) Har I og jeres børn været ugenerede af det? (Udover at det var længe om at gå væk) Og hvordan tog de det der medicin, gad de det?

Og hvordan spotter man det i rumpen? Også hvide pletter? Og hvad med skeden? Skal det hele så behandles? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besyv :balloons

Jeg ringer til lægen imorgen :) Har I og jeres børn været ugenerede af det? (Udover at det var længe om at gå væk) Og hvordan tog de det der medicin, gad de det?

Og hvordan spotter man det i rumpen? Også hvide pletter? Og hvad med skeden? Skal det hele så behandles? :help

Vi var ikke generet af det, og fandt kun ud af at fordi Eigil var til 5 ugers undersøgelse. Eigils var også en mild form og hans var væk tre dage efter start behandling.

Medicinen ville han gerne have, det smagte lidt af appelsin det han fik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var ikke generet af det, og fandt kun ud af at fordi Eigil var til 5 ugers undersøgelse. Eigils var også en mild form og hans var væk tre dage efter start behandling.

Medicinen ville han gerne have, det smagte lidt af appelsin det han fik.

Okay det lyder godt :) Håber at vi hurtigt kan komme af med Es trøske også! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A var absolut ikke generet af det, og han elskede Brentan. Det smager sådan lidt sødt, så at få lov at gnaske på det, var et hit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besyv :balloons

Jeg ringer til lægen imorgen :) Har I og jeres børn været ugenerede af det? (Udover at det var længe om at gå væk) Og hvordan tog de det der medicin, gad de det?

Og hvordan spotter man det i rumpen? Også hvide pletter? Og hvad med skeden? Skal det hele så behandles? :help

Magnus var som sagt slet ikke berørt af det. Jeg havde til gengæld mange smerter i brysterne i lang tid :(

Han gad godt medicinen. Det smager af appelsin. Smurte det på sutten, og den gumlede han ivrigt på :)

Hos Magnus viste det sig som store røde plamager i rumpen, som ligesom var hævede og ujævne.

Kunne forestille mig at man behandler det hele (hvis det har spredt sig), men ved det faktisk ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De gange vi har haft det, har det gjort ondt ved amning indtil jeg begyndte at smøre med brentan. Det virkede hurtigt!

Julius var ikke påvirket af det, men cremen fik ham til at gylpe og en af bivirkningerne er kvælningsfare. Så jeg havde ham til at sove indenfor tæt på mig i de uger :) Julius havde det kun bagerst på tungen og jeg brugte min lillefinger til at smøre cremen rundt i hans mund. Han var kun 2 uger første gang, så det ske der ved med til formålet var alt for stor til ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner 100% dét, Inger havde, da hun havde trøske. Og jeg fik det også - jeg syntes, at det gjorde mega naller på brysterne. Da vi fik Brentan af lægen, gik det dog ret hurtigt væk! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan lige opdatere :) Vi var ved lægen i torsdags, som mente at det måske var noget derhenad, men at det ikke var så slemt at han ville udskrive recept. Så vi skal bare rense med danskvand og tilsyneladende hjælper det lige så stille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER