Mistel

2 børn er ikke dobbelt så hårdt som 1 barn...

16 indlæg i dette emne

Det er 10 gange så hårdt! Eller der omkring ;)

Passer det? Sådan helt helt ærligt? :) Hvad siger I, piger? Lad høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er hårdt, men ikke dobbelt så hårdt - kun for den evigt dårlige samvittighed ;)

Ej, efter at have været mor til 2 i 10 mdr. Og 2 dage, så synes jeg det begynder at glide meget bedre :) Den bette må ikke indrette sin rytme delvist efter søster og de har allerede nu glæde af hinanden :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm altså jeg synes det er lettere at have en baby anden gang. Jeg slapper i hvert fald mere af, og synes alt glider lettere. Og der er jo en storebror (eller søster til dem, der har det) til at underholde og hente sut og gylpeklude (hvilket faktisk virkelig er en hjælp!).

Men ja, den dårlige samvittighed fylder. Og de gange, hvor man ville ønske at hvert barn kom med fire ekstra arme til mor ;) Og så synes jeg virkelig, det er svært det med sengepladsen, men det er jo kun fordi jeg insisterer på at V må sove hos os, og vores seng kun er 160. Det giver trange/ægtefælle-løse nætter, og det er træls.

Jeg synes også at børnene fylder 14 gange så meget, nu hvor der er to... :rolleyes

Og det er hårdere end at have en... Men jeg tænker ikke dobbelt så hårdt. Måske 30-40%-ish og jeg synes man vænner sig til det. Jeg går i hvert fald ikke og sukker efter tiden, hvor man kun havde én (men af og til efter tiden, hvor man ingen havde :blush)

Og barn nr 2 kommer jo også med en barsel nr 2, så det hjælper da på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well... Lad mig vende tilbage om et par måneder ;)

Nej altså, graviditet er hårdere anden gang, synes jeg - fordi man ikke i samme omfang kan lægge sig, når det føles nødvendigt, og min ellers robuste krop kan sq godt mærke alt det op-og-ned-fra-gulvet-pjat kombineret med at bære tumlingen, eller slæbe ham, når han er på tværs.... :rolleyes En del af det kunne dog formentlig ret let afhjælpes, hvis min gemal havde været en af dem, der tager tumlingen ekstra under graviditeten med nummer to... ;)

De beretninger, jeg hører, om livet med to børn, er vidt forskellige... De fleste synes, at granatchokket kom med nummer et - andre (færre) har ikke det sig specielt pressede tidligere, men har virkeligt haft svært ved at finde fodfæste i livet med to børn.

Mest af alt så kan jeg helt lavpraktisk se (og regne ud), at muligheden for ego-tid og ego-aftaler skrumper kraftigt. Det er jo okay at være alene hjemme med ét barn, hvorimod det er sin sag at stå til puttetid med to små alene. Det er nu engang rart at være en voksen pr. barn :) Jeg var termin med nummer to om en måned, og jeg har indstillet mig på, at der de næste 2-3 år næppe sker så meget andet end yngelpleje her i biksen... Jeg har også indstillet mig på, at to er, hvad det bliver til. Gamle jokes og lignende mellem min mand og mig om et tredje barn er definitivt skudt til hjørne.

Håber, alt vel :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hårdt virkelig hårdt med 2 synes jeg. Men det bliver lige så stille bedre. Men ja, her er det også den dårlige samvittighed der gør det meste af det, så meget det har kostet mig en efterfødselsreaktion. Men som sagt. Det bliver ligeså stille nemmere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk det er dobbelt så hårdt.

Det allerværste har været forbandet manglende søvn og en jealoux storesøster. Mit overskud har simpelthen været for lille til 3 årig opmærksomhedshungrede pige samtidigt med amning 10 gange i døgnet og max 2 timers sammenhængende søvn. Nu hvor lillebror er fyldt 1 år, er det selvfølgelig meget nemmere, men jeg synes stadig man er på 24/7, hvor der med et barn var langt flere pauser, fordi man kunne skiftes.

Og som en anden også skriver så er det bare mega træls at være alene hjemme med to børn fremfor 1, og defor er prioritering af familientid, praktiske opgaver, sociale arrangementer og alenetid også et større issue ved barn nr to.

Men jeg satser da på at det lettere mere og mere med tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok længe siden men jeg husker det som virkelig hårdt at ha to små første gang, der er knap 2 år mellem mine to ældste. Til gengæld syns jeg det har været helt fantastisk dejligt at få efternølere, jeg har fået 2x med 8 års mellemrum, godt nok er huset fuldt af børn med meget forskellige behov, men man føler ikke på samme måde man forsømmer en lille storesøster/bror, og når de store er i skole kan man skamløst stornyde sin baby i ro og fred et par timer og måske endda snuppe en lur. Der kan siges meget om fordele ved forskellige aldersforskelle på søskende, men som mor er det en langt nemmere start med en lille ny, når der er lidt større aldersforskel end de 1-2-3 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt nok længe siden men jeg husker det som virkelig hårdt at ha to små første gang, der er knap 2 år mellem mine to ældste. Til gengæld syns jeg det har været helt fantastisk dejligt at få efternølere, jeg har fået 2x med 8 års mellemrum, godt nok er huset fuldt af børn med meget forskellige behov, men man føler ikke på samme måde man forsømmer en lille storesøster/bror, og når de store er i skole kan man skamløst stornyde sin baby i ro og fred et par timer og måske endda snuppe en lur. Der kan siges meget om fordele ved forskellige aldersforskelle på søskende, men som mor er det en langt nemmere start med en lille ny, når der er lidt større aldersforskel end de 1-2-3 år.

 

Hvilket ogsaa er medvirkende til at vi har ventet indtil nu og stadig ikke har vildt travlt med at det bare SKAL lykkes lige nu og her - Noah er jo 3,3 aar nu :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo af gode grunde ingen erfaring endnu. But soon ;)

Jeg funderer dog over, om der er en sammenhæng mellem hvor slemt man oplever det og hvor lang (kort) tid der er imellem børnene? :chin:

Umiddelbart tænker jeg jo, at der stadig vil være ca ligeså mange pauser denne gang, fordi Anna er så stor, at hun jo ikke kræver opmærksomhed og service som en 2-årig. Der er ingen bleer og lure med hende, hun sover i sin egen seng hele natten og kan sagtens underholde sig selv i halve og hele timer.

Og fordi hun i spise/putte-showet er så selvkørende, ser jeg det heller ikke som værende dybt uoverskueligt, at skulle være alene med begge piger en eftermiddag og aften ind imellem. Det ville jeg nok synes det var, hvis Anna var omkring 2,5 år eller yngre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg har jo ingen erfaring endnu. Men snart :kuller

Jeg forestiller mig at det bliver giga hårdt! Jeg synes at det er en kæmpe hård (og ja vidunderlig fantastisk) opgave at være mor. På så uendeligt mange forskellige måder, at jeg faktisk er glad for at jeg ikke vidste det på forhånd ;)

Men jeg synes ikke det hårdeste er det praktiske man skal gøre. Det er mere det ansvar, den for mig nye lærdom (hvordan er jeg mor?), at omstille sig fra ego til at sætte egne behov ret langt væk, at lære at være praktiske gris osv osv - det er det hårdeste (ok foruden søvnen, søvnmangel topper ALT!!!!!).

Og det bliver jo ikke dobbelt! Det fylder allerede alt.

Som en fjern bekendt sagde: den første tager al din tid. Når de er 2 skal de dele, der er ikke mere tid at tage!

Så jeg tror det hårde bliver: søvnmangel, dårlig samvittighed!

Men HEY, W sov aldrig - N sover altid, ikke? :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik jo fra 1 til 3, så vores situation har været lidt anderledes....

Det der er hårdt:

Der er ingen pauser som mor i f.eks. Weekenderne.

(Med Simon sov jeg når han sov, når de små sov, så ville Simon gerne have mig)

Det har været medvirkende grund til at vi opgav amningen for min krop kunne bare ikke følge med.

Når flere af dem er syge/sløje samtidig.

At måtte indse at det der indimellem skal til for at få det til at glide når jeg er alene ned alle 3 hvilket jeg er 4:7 aftner pr uge er øget skærmtid til Simon. Han bliver dog ikke parkeret foran tv'et, jeg prøver at finde noget vi kan se sammen mens jeg pusler de små og givernattøj på mv.

Det der er nemmere:

Jeg var mere afslappet i mor rollen over for tvillingerne, havde jo prøvet det før.

Simon har en alder hvor han kan meget selv og meget gerne vil hjælpe.

Allerede nu hvor tvillingerne er 9 måneder er de alle tre beyndt at lege sammen og de har så meget glæde af hinanden.

Det er hårdt med mere end et barn, men jeg synes ikke at det er dobbelt så hårdt. Netop fordi man har prøvet tigerspring mv en gang før så ved hvad det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså ikke, det er så hårdt med to børn.

Jeg tror helt, det kommer an på, hvilke børn man får. Altså Mads skreg og skreg og skreg jo i de første måneder, hvor William bare har været stille og glad og bare har indrettet sig efter vores rutiner. Er i hvert fald glad for, at det ikke er nummer to, der har haft kolik - så kan det godt være, jeg også havde sagt, at det var 10 x så hårdt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har du ikke en generel-tråd (ligesom visse andre :whistling ), så det bliver lige her - jeg ville egentlig bare spørge, hvordan det hele går? Har du det godt? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har du ikke en generel-tråd (ligesom visse andre :whistling ), så det bliver lige her - jeg ville egentlig bare spørge, hvordan det hele går? Har du det godt? :kiss

Hvor er du sød! :)

Ja, hvordan har jeg det? Det er godt at have juleferie!

stressmæssigt har jeg hevet mig op ved hårrødderne og er gået på ferie med bunkerne i bund. Det er rart men gør mig ikke mindre stresset. Mit arbejde har bevilget mig 5 timer hos psykolog.

Min mand må tilbage til lægen efter en ok periode. Måske har han noget angst.

Så jeg tror ikke på flere børn til mig. Hvilket er tungt.

Har taget 5-7 kg på af de 14 tabte.

Så hvordan har jeg det? Jeg lever og er taknemmelig for meget. Jeg trænger også til lidt succes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød! :)

Ja, hvordan har jeg det? Det er godt at have juleferie!

stressmæssigt har jeg hevet mig op ved hårrødderne og er gået på ferie med bunkerne i bund. Det er rart men gør mig ikke mindre stresset. Mit arbejde har bevilget mig 5 timer hos psykolog.

Min mand må tilbage til lægen efter en ok periode. Måske har han noget angst.

Så jeg tror ikke på flere børn til mig. Hvilket er tungt.

Har taget 5-7 kg på af de 14 tabte.

Så hvordan har jeg det? Jeg lever og er taknemmelig for meget. Jeg trænger også til lidt succes.

Åh Mistel jeg ville så gerne sige noget rart eller klogt eller sende dig lidt succes-støv... Det kan vel blive til et kram og en tanke i det mindste :kram2

 

Jeg har også lidt svært ved at sætte de ord sammen og sige højt at der nok ikke kommer flere børn her (selv om jeg er så forkælet at ha fået 4  :blush ) den drøm er bare svær at slippe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød! :)

Ja, hvordan har jeg det? Det er godt at have juleferie!

stressmæssigt har jeg hevet mig op ved hårrødderne og er gået på ferie med bunkerne i bund. Det er rart men gør mig ikke mindre stresset. Mit arbejde har bevilget mig 5 timer hos psykolog.

Min mand må tilbage til lægen efter en ok periode. Måske har han noget angst.

Så jeg tror ikke på flere børn til mig. Hvilket er tungt.

Har taget 5-7 kg på af de 14 tabte.

Så hvordan har jeg det? Jeg lever og er taknemmelig for meget. Jeg trænger også til lidt succes.

Åh altså... Jeg håber, at 2016 har bunker af lys og lykke og succes på lager til dig.

Det må være bittert at sluge det med ikke at få flere børn... Fordelene ved kun at have ét skal jo nok hjælpe på det hen ad vejen, men uopfyldte drømme er nu engang forbundet med sorg - og det her er bare en af de tunge... :( :kram2

Mange tanker herfra :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER