Alura

Smalltalk - juni 2016

45 indlæg i dette emne

Der er så stille herinde i juni, synes jeg :) Hvordan går det med jer andre? Herhjemme går vi og glæder os til NF på lørdag og håber, at alt ser ok ud og at vi får en fin risikovurdering :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi været på noget af en rutsjetur, vi var til tidlig skanning 3/12 (ca 7+3) hos privat gynækolog hvor hun ikke kunne se hjerteblink men så noget hun mistænkte for en molagraviditet så afsted på hospitalet dagen efter med plan om en udskrabning, på hospitalet foretog de heldigvis en skanning inden hvor de så fin hjerteblink og målte til (ca 7+4) men samtidig så noget de ikke havde set før, det resulteret i et par blodprøver og ekstra skanninger de sidste uger på gynækologisk ambulatorium, i onsdags mente de endelig det var noget de havde set før og at det lignede en blodansamling der ligger mellem fosteret (der heldigvis vokser fint og har fint hjerteblink) og moderkagen. Nu er vi så overgået til kontrol i ultralydsklinikken fra på torsdag (ca 10+5) så det bliver lidt spændende om de kan se mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle :)

 

Jeg er 2. gangs gravid, eller dvs. 3. gang for at være helt præcis. Vi mistede en lille spire i uge 7 her i sommers, og jeg blev så gravid igen ca. 3 mdr. senere. Jeg har termin 8. juni hvis jeg har regnet rigtigt :) Nakkefoldsscanning på fredag, og jeg er SÅ spændt. Vi har ikke købt os til nogen tidlig scanning denne gang, så jeg aner ikke om jeg er "købt eller solgt" - kan kun håbe på der ligger en lille prut derinde og vokser sig større <3 Har i forvejen en dreng på 3 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi været på noget af en rutsjetur, vi var til tidlig skanning 3/12 (ca 7+3) hos privat gynækolog hvor hun ikke kunne se hjerteblink men så noget hun mistænkte for en molagraviditet så afsted på hospitalet dagen efter med plan om en udskrabning, på hospitalet foretog de heldigvis en skanning inden hvor de så fin hjerteblink og målte til (ca 7+4) men samtidig så noget de ikke havde set før, det resulteret i et par blodprøver og ekstra skanninger de sidste uger på gynækologisk ambulatorium, i onsdags mente de endelig det var noget de havde set før og at det lignede en blodansamling der ligger mellem fosteret (der heldigvis vokser fint og har fint hjerteblink) og moderkagen. Nu er vi så overgået til kontrol i ultralydsklinikken fra på torsdag (ca 10+5) så det bliver lidt spændende om de kan se mere.

 

Puha, det lyder virkelig som en hård omgang I har været (og er) igennem :( Det er så ualmindeligt hårdt med den usikkerhed og ikke at vide, om man er købt eller solgt. Jeg syntes at det var forfærdeligt i sidste graviditet og vi endte da endda 'kun' med at gå med usikkerheden i en uge, men det var bestemt ikke en sjov tid. 

 

Dejligt at jeres lille bebs vokser fint og at det lille hjerte blinker derinde :wub Jeg håber rigtig meget for jer, at I får lov at slippe uden yderligere forskrækkelser og at fremtidige undersøgelser ikke viser noget alarmerende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle :)

 

Jeg er 2. gangs gravid, eller dvs. 3. gang for at være helt præcis. Vi mistede en lille spire i uge 7 her i sommers, og jeg blev så gravid igen ca. 3 mdr. senere. Jeg har termin 8. juni hvis jeg har regnet rigtigt :) Nakkefoldsscanning på fredag, og jeg er SÅ spændt. Vi har ikke købt os til nogen tidlig scanning denne gang, så jeg aner ikke om jeg er "købt eller solgt" - kan kun håbe på der ligger en lille prut derinde og vokser sig større <3 Har i forvejen en dreng på 3 år.

 

Velkommen til og stort tillykke med graviditeten  :balloons Sætter dig på terminslisten til den 8., så kan du altid lige sige til, hvis du bliver rykket til NF, så retter vi det bare til :)

 

Jeg er ked af at høre at I mistede i sommers, men dejligt at det er lykkedes for jer så hurtigt igen :loveshower Jeg havde selv en SA i starten af uge 8 her i sensommeren, men vi var så heldige, at jeg blev gravid igen umiddelbart efter. 

 

Jeg krydser rigtig meget fingre for jer til NF på fredag og for at lillebror eller -søster har det rigtig fint derinde :kuller Ved jeres store dreng godt at han skal være storebror allerede, eller venter I med at fortælle det til efter NF?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) Ja jeg giver lige en melding herinde når scanningen forhåbentligt er veloverstået :)

 

Ked af at høre i også har mistet.. men det sker jo bare for SÅ mange.. på den måde hjælper det lidt, så man ikke føler sig helt alene om det. Hvordan har du det i din graviditet? Jeg har en massse symptomer, men jeg har ikke taget på... det undrer mig meget når nu det er 2. gang. Min mave kan godt være lidt rund om aftenen, men om morgenen kan man intet se. Hm..... håber ikke det har noget at sige.

 

TAK - jeg krydser virkelig også fingre for at alt er vel. Vi har ikke fortalt storebror den dejlige nyhed endnu.. men han har faktisk selv spurgt :) Vi sagde dog ikke noget, for han er så bevidst om alting, så vi vil vente til det er mere sikkert at der rent faktisk kommer en lillesøster/bror :) Vil i vide kønnet når i kommer så langt? Har du været til NF?

 

Nu ved jeg ikke hvordan mit svar kommer til at stå på chatten... synes ikke der var en "besvar" knap til dit indlæg......

 (Jeg skal lige lære at tyde den her chat, synes det er lidt forvirrende).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) Ja jeg giver lige en melding herinde når scanningen forhåbentligt er veloverstået :)

 

Ked af at høre i også har mistet.. men det sker jo bare for SÅ mange.. på den måde hjælper det lidt, så man ikke føler sig helt alene om det. Hvordan har du det i din graviditet? Jeg har en massse symptomer, men jeg har ikke taget på... det undrer mig meget når nu det er 2. gang. Min mave kan godt være lidt rund om aftenen, men om morgenen kan man intet se. Hm..... håber ikke det har noget at sige.

 

TAK - jeg krydser virkelig også fingre for at alt er vel. Vi har ikke fortalt storebror den dejlige nyhed endnu.. men han har faktisk selv spurgt :) Vi sagde dog ikke noget, for han er så bevidst om alting, så vi vil vente til det er mere sikkert at der rent faktisk kommer en lillesøster/bror :) Vil i vide kønnet når i kommer så langt? Har du været til NF?

 

Nu ved jeg ikke hvordan mit svar kommer til at stå på chatten... synes ikke der var en "besvar" knap til dit indlæg......

 (Jeg skal lige lære at tyde den her chat, synes det er lidt forvirrende).

 

Altså jeg må blankt erkende, at jeg nok selv er en af dem, der ser lidt 'kynisk' på det :chin: Altså det der med at miste tidligt i forløbet (aborter senere i forløbet tænker jeg ikke helt man kan putte i samme kategori). Forstået på den måde, at jeg selvfølgelig synes at det er trist og tragisk når nogen mister, men samtidig mener jeg også, at risikoen for det er så stor, så det er en risiko som man skal være bevidst om og villig til at løbe, hvis man forsøger at blive gravid. For selvfølgelig bliver man ked af det og slået ud. Men hvis man mistænker at hele ens verden vil styrte i grus over det, så skal man nok overveje en ekstra gang, om det er en risiko man er villig til at løbe. For ens egen skyld. For den er altså til stede og det sker for rigtig mange.

 

Og så tænker jeg også, at man jo netop mister, fordi der faktisk er noget galt eller er sket en fejl i processen et sted. Så der er jo en mening med galskaben på sin vis. Jeg ser jo sådan på det lige nu, så at hvis jeg ikke havde mistet sidst, så var den baby vi venter nu, jo aldrig blevet til. Og jeg er sikker på, at når han/hun engang kommer til verden, så vil jeg slet ikke have syntes, at det kunne være anderledes. Så vil det jo være lige præcis ham/hende, som jeg slet ikke kan forestille mig at skulle være foruden :)

 

Det være sagt, så forstår jeg altså godt at det er hårdt. Jeg syntes egentlig selv at det værste var usikkerheden. Den der uge, hvor vi ikke vidste om vi var købt eller solgt. For man var konstant bekymret og turde ikke at være glad eller glæde sig og samtidig kunne man bare ikke få nogen afklaring. Det var hårdt, synes jeg. Da jeg endelig aborterede, var det faktisk næsten bare en lettelse på en måde, fordi jeg hele tiden havde haft følelsen af, at noget var galt. Men jeg kan sagtens forstå, at reaktionen må være en anden, hvis man går med forventningen om, at alt er i den skønneste orden og det så pludselig bare rammer som lynet fra en klar himmel :(

 

Jeg kan godt forstå, at I venter lidt med at dele den glade nyhed med den kommende storebror. Jeg tænker at vi selv, hvis vi nogensinde kommer i samme situation, selv venter til efter NF. Afhængigt af deres alder på tidspunktet, så tænker jeg at det hurtigt kan blive lidt for abstrakt at skulle forholde sig til, at "nu kommer der en lillebror/søster" og så til at "nu kommer der pludselig ikke en alligevel".

 

Her er det vist lige omvendt med symptomerne :P Jeg har ikke ret mange, men har til gengæld taget en masse på :rolleyes Jeg har ikke haft en eneste dag med kvalme og det er jeg selvfølgelig taknemmelig for. Til gengæld har jeg, både i den første graviditet og i denne, lidt af ekstrem træthed og ekstrem sult. Det er en ret dårlig kombination hvad vægten angår <_< I første graviditet nåede jeg at tage omkring 10 kilo på (grundet den konstante sult og lidt trøste-/stress spisning efterfølgende i forbindelse med usikkerheden op til SA'en og også i ugerne derefter) og i denne graviditet har jeg så efterhånden taget yderligere 8 kilo på. Så altså ca. 18 kilo alt i alt siden juli nu :( Det er jeg ret ked af, ikke mindst fordi jeg tidligere har brugt rigtig meget tid og energi på at smide de kilo og får ondt i hofterne, når jeg kommer for langt op i vægt. 

 

Men ellers har jeg kun været lidt generet af halsbrand og sure opstød derudover, så det er jo i princippet ret heldigt sluppet. Hvilke symptomer har du og er det de sammen som du havde, da du ventede din søn eller er det anderledes denne gang?

 

Vi har lige været til NF i lørdags ja. Jeg har lige skrevet nærmere om resultatet her og her i min egen tråd og så også kort herinde i terminsgruppen her. Men det korte af det lange er, at det gik rigtig godt :yay

 

Vi har bestilt tid til en kønsscanning den 7. december, så ja - vi vil gerne kende kønnet. Personligt synes jeg egentlig også, at der er noget vildt charmerende over først at finde ud af det til fødslen, men jeg er altså for nysgerrig og utålmodig til at vente så længe, når nu muligheden er der :blush Plus at jeg allerede, stik imod mine egne 'regler', har fået købt alt for meget kønsspecifikt tøj (i begge retninger) allerede, så det er også en måde at undgå alt for mange yderligere 'fejlkøb' på :D Hvad med jer, vil I vide det?

 

Og dit svar ser i øvrigt helt fint ud. Hvis man bare vil svare uden at citere et bestemt indlæg, så skriver man bare i boksen nederst på siden. Hvis du vil svare på noget bestemt, så kan du trykke på "quote" knappen, for at indkludere det du svarer på i dit eget indlæg. Hvis du er på fra telefonen, så skal du først trykke på det indlæg du vil svare på, inden du får "quote" knappen frem under indlægget. Håber at det gav mening, ellers så spørg :)

 

Og så kan det i øvrigt være svært at quote fra telefonen generelt, især på længere indlæg. Så kan det ofte betale sig blot at skrive, hvem man henvender sig til. For eksempel at starte indlægget med: 

 

"Mette1985: .... "

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver blot et kort indlæg inden jeg forlader gruppen. Vi fik desværre et trist svar igen denne gang. Der var ikke liv. Jeg blev scannet af flere omgange, da de synes det så mærkeligt ud... det viste sig at være en trillinge-graviditet gået til grunde. Jeg tror vi tager en pause fra baby-verdenen og nyder ham vi har :) Held og lykke til jer alle! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver blot et kort indlæg inden jeg forlader gruppen. Vi fik desværre et trist svar igen denne gang. Der var ikke liv. Jeg blev scannet af flere omgange, da de synes det så mærkeligt ud... det viste sig at være en trillinge-graviditet gået til grunde. Jeg tror vi tager en pause fra baby-verdenen og nyder ham vi har :) Held og lykke til jer alle! <3

 

Åh nej, det er jeg virkelig ked af at høre! :kram2 Det må bare være rigtig hårdt når det sker to gange i træk og især så kort efter hinanden :( Håber at du og din mand kan støtte hinanden i den kommende tid og jeg kan godt forstå, hvis I lige har brug for at trække jer lidt og komme til hægterne igen. Jeg ønsker jer alt godt fremover, uanset om I vælger at prøve igen senere eller ej :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Øv, der var blod på papiret efter toiletbesøg i går aftes på 14+1 :( Det var heldigvis ikke super meget, men første gang at jeg har set skyggen af blod eller farvet udflåd i denne graviditet. Sidste gang havde jeg lidt rødbrunt udflåd i starten og i slutningen af uge 5 og mistede jo så i starten af uge 8.

 

Har været så glad for den totale mangel på blod denne gang indtil videre og håber bare at det er helt uden betydning. Heldigvis skal vi tilfældigvis til kønsscanning mandag aften, hvilket jeg er rigtig glad for lige nu. Er pt. helt bedøvende ligeglad med at få kønnet at vide, men vil meget gerne lige have bekræftet at alt stadig ser fint ud :goodluck 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, der var blod på papiret efter toiletbesøg i går aftes på 14+1 :( Det var heldigvis ikke super meget, men første gang at jeg har set skyggen af blod eller farvet udflåd i denne graviditet. Sidste gang havde jeg lidt rødbrunt udflåd i starten og i slutningen af uge 5 og mistede jo så i starten af uge 8.

Har været så glad for den totale mangel på blod denne gang indtil videre og håber bare at det er helt uden betydning. Heldigvis skal vi tilfældigvis til kønsscanning mandag aften, hvilket jeg er rigtig glad for lige nu. Er pt. helt bedøvende ligeglad med at få kønnet at vide, men vil meget gerne lige have bekræftet at alt stadig ser fint ud :goodluck

Årh ha :kram Har det på præcist samme måde med blod - kan slet ikke holde tanken ud :(

Håber det intet betyder og at du mandag ser en lækker beds svømme rundt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv.... Krydser fingre for at baby har det fantastisk og det bare er falsk alarm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ha :kram Har det på præcist samme måde med blod - kan slet ikke holde tanken ud :(

Håber det intet betyder og at du mandag ser en lækker beds svømme rundt :kuller

 

Øv øv.... Krydser fingre for at baby har det fantastisk og det bare er falsk alarm

 

Tusind tak I to :kram2 

 

Der har heldigvis ikke været mere siden, så jeg er ikke sådan voldsomt urolig. Men det er alligevel en stor lettelse, lige at have den scanning i baghånden i aften, synes jeg. Så håber jeg, at den forhåbentlig lige kan bekræfte, at alt fortsat ser fint ud derinde :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til scanning til aften og vigtigst af alt, så så alt fint ud og det var stadig en baby med masser af spræl i, som der lå derinde :loveshower Hun kunne ikke sige noget om, hvorfor blødningen var opstået, men det er egentlig også lige meget, så længe den bare er uden betydning. 

 

Sekundært, men også ganske hyggeligt, så ved vi nu, at vi venter en lille pige :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til scanning til aften og vigtigst af alt, så så alt fint ud og det var stadig en baby med masser af spræl i, som der lå derinde :loveshower Hun kunne ikke sige noget om, hvorfor blødningen var opstået, men det er egentlig også lige meget, så længe den bare er uden betydning.

Sekundært, men også ganske hyggeligt, så ved vi nu, at vi venter en lille pige :wub

Dejligt at det var falsk alarm og at jeres lille pige har det godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det var falsk alarm og at jeres lille pige har det godt

 

Tusind tak :kiss Ja det var en stor lettelse, at alt så fint ud. Nu var det jo ikke nogen stor og kraftig blødning, så vil ikke sige, at jeg på noget tidspunkt var sådan virkelig bange. Men man bliver da nervøs og usikker, synes jeg, især når man har oplevet at miste tidligere. Så den scanning kunne simpelthen ikke være faldet på et bedre tidspunkt end den gjorde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i øvrigt begyndt at opleve et ret træls fænomen <_< Når jeg nyser (og det sker desværre periodisk ret ofte, da jeg har alverdens allergier), så er jeg begyndt at være ved at tisse lidt i bukserne. Faktisk er det sket to gange nu, at jeg er kommet til at tisse en lille bitte smule. Det har aldrig nogensinde været et problem for mig før og undrer mig over, om graviditeten bare gør at det hele fungerer lidt anderledes end normalt dernede? Skal vist i gang med de der knibeøvelser snart :rolleyes Er der andre der har oplevet noget lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end metteploug, Engelsted, Sommer16 og jeg, der har fundet ud af hvad I venter efterhånden (hvis I altså vil vide det)? Synes at det er spændende, hvordan vi fordeler os med piger og drenge i gruppen :) Og indtil videre er der jo virkelig overvægt af piger, så er spændt på, om der er flere drenge på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER