Alura

Oversigt over scanninger.

27 indlæg i dette emne

Tænkte at det kunne være hyggeligt med en scanningsoversigt, så vi ved hvornår vi skal krydse fingre for hinanden :) Tænker at vi kan skrive dato og type af scanning.

 

Tråden kan også bruges til efterfølgende at skrive om vores oplevelser med scanningerne, så vi får lidt samling på det :)

 

Fredag den 12. februar:

  • Carry Lax - Gennemscanning

Tirsdag den 5. januar:

  • Alura - MD scanning (eller den svenske pendant til det i hvert fald)

Onsdag den 23. december:

  • Sommer16 - Ekstra scanning, tjek grundet blodansamling

Onsdag den 9. december:

  • Sommer16 - Nakkefoldsscanning

Mandag den 7. december:

  • Alura - Kønsscanning ved 14+3

Lørdag den 21. november:

  • Alura - Nakkefoldsscanning, ved 11+6/12+0

Onsdag den 11. november:

  • Alura - tidlig scanning (+ bp til doubletest inden NF), ved 10+4/10+5

Onsdag den 28. oktober:

  • metteploug - tidlig scanning, ved 7+5

Lørdag den 17. oktober:

  • Alura - tidlig scanning, ved 7+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har allerede fået bestilt tid til første tryghedsscanning. I sidste graviditet var vi til en tidlig scanning på 6+0 og det blev desværre alt andet end den gode oplevelse, som jeg havde drømt om. For det første var der ingen blommesæk at se til scanningen, hvilket der burde have været på pågældende tidspunkt og åbenlyst heller ikke noget hjerteblink. Vi fik at vide at jeg lignende en, der kun var 4+2 og scanningsdamen insisterede på, at jeg måtte have regnet forkert i forhold til hvor langt jeg var henne. Det var jeg helt sikker på at jeg ikke havde, i stedet bekræftede scanningen bare den dårlige følelse, som jeg hele tiden havde haft af graviditeten. At hende der scannede var bedrevidende og nedladende og talte hen over hovedet på mig, hjalp ikke på den gode oplevelse.

 

Da vi skulle have bekræftet at jeg faktisk havde aborteret ved en scanning, bestilte vi derfor tid et andet sted. Denne gang hos Ultralydklinikken i København. Vi fik her en helt anden og meget professionel og behagelig oplevelse, så vi vil gerne have foretaget alle scanninger i denne graviditet hos dem. Derfor har jeg også været lidt tidligt ude, da jeg ville være sikker på at vi kunne få en tid det pågældende sted.

 

Der er stadig tre uger til og jeg synes at det er længe :rolleyes Men det var den eneste dag i den uge, hvor det kunne passe ind i vores respektive skemaer herhjemme. Og når vi venter helt til 7+0 så bør vi også være garanterede at kunne se hjerteblink, såfremt alt er som det skal være selvfølgelig, og så er vi ligesom ude over usikkerhedsmomentet, hvor man kan risikere at blive bedt om at komme igen senere og så skal gå en hel uge eller mere med tvivl.

 

Håber at jeg når helt til 7+0 og at vi denne gang får lov at se en helt normalt udviklet graviditet og et fint lille blinkende hjerte :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne nævne at cyklus scanningsklinik i København ved Trianglen er SÅ super søde og gode til at fortælle mm. Og hvis der mod forventning ikke er hjerteblink fordi det er for tidligt eller de ikke kan se kønnet så får man en ny tid gratis.

Var derinde med oskar og skal helt klart derind hvis jeg er gravid 6+0 .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne nævne at cyklus scanningsklinik i København ved Trianglen er SÅ super søde og gode til at fortælle mm. Og hvis der mod forventning ikke er hjerteblink fordi det er for tidligt eller de ikke kan se kønnet så får man en ny tid gratis.

Var derinde med oskar og skal helt klart derind hvis jeg er gravid 6+0 .

 

Dejligt at høre, at du havde en god oplevelse :yay Er det den der ligger på Slagelsesgade? :chin: For vi var hos noget der hed Cyklusklinik til første tryghedsscanning sidste gang og jeg havde desværre en rigtig dårlig oplevelse der. 

 

Vi havde blandt andet også valgt den, grundet det med gratis genscanning, hvis man ikke kunne se hjerteblink. Det kunne man ikke, for jeg så kun ud til at være 4+2, selvom jeg reelt set var 6+0. Men det ville hende der scannede slet ikke høre på. Min opfattelse af hende var ret arrogant og bedrevidende og jeg følte mig meget talt ned til og 'i vejen' med mine spørgsmål. Hun holdt hårdnakket på, at det var fordi jeg havde regnet forkert og antydede, at det skyldtes at jeg ikke havde styr på min cyklus (hvilket jeg om nogen har!), for "det oplevede hun hver eneste dag folk der ikke havde" :blink Så hvis det er dem, så jeg kan desværre personligt ikke anbefale dem.

 

Da vi gik derfra var jeg både usikker, ked af det, sur og frustreret! Og vi fik intet tilbud om gratis genscanning i øvrigt. Vi fik tilbud om at komme til genscanning en uge senere til halv pris. Det valgte vi ikke at tage imod og fik i stedet en scanning for at bekræfte SA'en en uges tid senere på Ultralydklinikken i Ny Østergade. Der fik vi den helt modsatte oplevelse: super professionel, empatisk, imødekommende og venlig service! Så der har vi bestilt tid igen næste gang.

 

Det er muligt at jeg havde været fuldt tilfreds med behandlingen hos Cyklusklinik, hvis det havde været en helt normalt udviklet graviditet og der ikke havde været nogle problemer. Men det kan jeg af gode grunde ikke vide. Jeg tænker at vi satser på at holde os til Ultralydklinikken fremover, det føler jeg mig i hvert fald tryg ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre, at du havde en god oplevelse :yay Er det den der ligger på Slagelsesgade? :chin: For vi var hos noget der hed Cyklusklinik til første tryghedsscanning sidste gang og jeg havde desværre en rigtig dårlig oplevelse der. 

 

Vi havde blandt andet også valgt den, grundet det med gratis genscanning, hvis man ikke kunne se hjerteblink. Det kunne man ikke, for jeg så kun ud til at være 4+2, selvom jeg reelt set var 6+0. Men det ville hende der scannede slet ikke høre på. Min opfattelse af hende var ret arrogant og bedrevidende og jeg følte mig meget talt ned til og 'i vejen' med mine spørgsmål. Hun holdt hårdnakket på, at det var fordi jeg havde regnet forkert og antydede, at det skyldtes at jeg ikke havde styr på min cyklus (hvilket jeg om nogen har!), for "det oplevede hun hver eneste dag folk der ikke havde"  :blink Så hvis det er dem, så jeg kan desværre personligt ikke anbefale dem.

 

Da vi gik derfra var jeg både usikker, ked af det, sur og frustreret! Og vi fik intet tilbud om gratis genscanning i øvrigt. Vi fik tilbud om at komme til genscanning en uge senere til halv pris. Det valgte vi ikke at tage imod og fik i stedet en scanning for at bekræfte SA'en en uges tid senere på Ultralydklinikken i Ny Østergade. Der fik vi den helt modsatte oplevelse: super professionel, empatisk, imødekommende og venlig service! Så der har vi bestilt tid igen næste gang.

 

Det er muligt at jeg havde været fuldt tilfreds med behandlingen hos Cyklusklinik, hvis det havde været en helt normalt udviklet graviditet og der ikke havde været nogle problemer. Men det kan jeg af gode grunde ikke vide. Jeg tænker at vi satser på at holde os til Ultralydklinikken fremover, det føler jeg mig i hvert fald tryg ved :)

Åh det er jeg da ked af at læse, jeg bor tæt ved Slagelsegade så havde overvejet Cyklus men nu synes jeg ikke det lyder så tiltalende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er jeg da ked af at læse, jeg bor tæt ved Slagelsegade så havde overvejet Cyklus men nu synes jeg ikke det lyder så tiltalende!

 

Min mand og jeg blev i hvert fald enige om, at vi ikke ville have udsat os selv for den behandling igen, selv hvis det havde været gratis. Så ville vi stadig have valgt at betale fuld pris et nyt sted i stedet. Det er simpelthen en for sårbar situation at stå i, når noget er galt (og det vidste jeg at det var og at det ikke var et spørgsmål om at jeg havde regnet forkert) og så føle sig bemødt på den måde. Det gjorde kun en trist oplevelse endnu mere dårlig :(

 

Som sagt; hvis alt havde været fint og vi ikke havde skullet ud i den situation, hvor jeg blev ked af det og usikker og forsøgte at få svar på om der så var noget galt og hun ikke bare konsekvent havde nægtet at gå ind i den diskussion, men i stedet lidt arrogant holdt på, at det da var mig der tog fejl og ikke havde styr på min krop og cyklus... ja, så havde jeg muligvis endt med at være ganske tilfreds, det kan jeg ikke afvise. Men anbefale dem nu, det synes jeg i hvert fald ikke at jeg kan. 

 

Det er jo ikke ensbetydende med, at du ikke sagtens kunne få en god oplevelse der, sådan som Helle blandt andet også har haft tidligere, men jeg ville personligt vælge at tage det ekstra stykke vej til en af de andre klinikker. Jordemoderhuset har jeg også hørt rigtig mange gode ting om. Vores valg anden gang stod mellem dem og Ultralydklinikken og det eneste der afgjorde valget, var at sidstnævnte havde den tid med kort varsel, som passede bedst ind i vores program, da vi jo kun er i Kbh. i forbindelse med arbejde. Så denne gang har jeg bestilt i god tid, der er rift om tiderne de forskellige steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg blev i hvert fald enige om, at vi ikke ville have udsat os selv for den behandling igen, selv hvis det havde været gratis. Så ville vi stadig have valgt at betale fuld pris et nyt sted i stedet. Det er simpelthen en for sårbar situation at stå i, når noget er galt (og det vidste jeg at det var og at det ikke var et spørgsmål om at jeg havde regnet forkert) og så føle sig bemødt på den måde. Det gjorde kun en trist oplevelse endnu mere dårlig :(

 

Som sagt; hvis alt havde været fint og vi ikke havde skullet ud i den situation, hvor jeg blev ked af det og usikker og forsøgte at få svar på om der så var noget galt og hun ikke bare konsekvent havde nægtet at gå ind i den diskussion, men i stedet lidt arrogant holdt på, at det da var mig der tog fejl og ikke havde styr på min krop og cyklus... ja, så havde jeg muligvis endt med at være ganske tilfreds, det kan jeg ikke afvise. Men anbefale dem nu, det synes jeg i hvert fald ikke at jeg kan. 

 

Det er jo ikke ensbetydende med, at du ikke sagtens kunne få en god oplevelse der, sådan som Helle blandt andet også har haft tidligere, men jeg ville personligt vælge at tage det ekstra stykke vej til en af de andre klinikker. Jordemoderhuset har jeg også hørt rigtig mange gode ting om. Vores valg andet gang stod mellem dem og Ultralydklinikken og det eneste der afgjorde valget, var at sidstnævnte havde den tid med kort varsel, som passede bedst ind i vores program, da vi jo kun er i Kbh. i forbindelse med arbejde. Så denne gang har jeg bestilt i god tid, der er rift om tiderne de forskellige steder :)

Sådan et sted har den fornemste opgave i at være omsorgsfulde og menneskelige - er selv sygeplejerske, og kunne ved min grød aldrig finde på at diskutere sådan med en "patient" - hvad bilder hun sig ind :blink  Det er meget uprofessionelt det du har været udsat for, og selvfølgelig er damerne derinde forskellige osv, men jeg kan godt forstå jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan et sted har den fornemste opgave i at være omsorgsfulde og menneskelige - er selv sygeplejerske, og kunne ved min grød aldrig finde på at diskutere sådan med en "patient" - hvad bilder hun sig ind :blink  Det er meget uprofessionelt det du har været udsat for, og selvfølgelig er damerne derinde forskellige osv, men jeg kan godt forstå jer :)

 

Ja, det var sådan set også det eneste jeg havde ønsket mig. Det var jo ikke fordi jeg ikke var rationel nok til både at vide og forstå, at hun ikke med nogen som helst form for sikkerhed kunne fortælle mig, hvorfor jeg kun så ud til at være 4+2 og ikke 6+0 som jeg burde være. Men jeg tænker at hun kunne have oplyst mig om de forskellige muligheder det måske kunne skyldes, så jeg ikke bare skulle have gået helt uvidende og tomhændet hjem. For der var altså flere muligheder, kunne jeg selv, ved en hurtig internetsøgning da jeg kom hjem, konstatere, end at jeg bare havde regnet forkert. For det første var der ingen blommesæk at se på scanningen og det burde der have været på det pågældende tidspunkt. Det tog mig fem minutter at finde ud af, at det kan være et tegn på en anembryonisk graviditet, som jeg så også er sikker på, var tilfældet for mig. Det kunne hun have oplyst om som en mulig forklaring, sammen med at jeg jo kunne have regnet forkert osv. Så ville jeg faktisk have været tilfreds med behandlingen. I stedet nærmest sukkede og rullede hun med øjnene af mig, fordi jeg ikke ville godtage den eneste forklaring hun ville give mig. 

 

Nå, puha, det fylder stadig lidt, kan jeg mærke, for sidder og bliver helt irriteret over det igen nu :rolleyes Håber på en bedre oplevelse næste gang! Og på det samme til alle jer andre, uanset hvor I bliver scannet henne :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii, vi var til tidlig scanning i går og der var hjerteblink :loveshower Har skrevet mere om det i min egen tråd her, men ville lige give et pip herinde også, om at det er gået godt. Vi var igen hos Ultralydklinikken på Ny Østergade og endnu engang fik vi en super god og professionel behandling. Jeg kan virkelig anbefale dem, de er så søde og dygtige :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, så har jeg fået bestilt tid til NF. Kom så tid, gå hurtigt indtil den 21/11 tak :glad

 

Og da jeg alligevel skulle ind inden for at få taget en blodprøve og vi får 50% rabat på yderligere tidlige scanninger, så kunne vi jo lige så godt snuppe sådan en i samme forbindelse. Så får vi lige konstateret, at der forhåbentlig stadig er liv og at alt er vel, en lille uges tid inden NF. Så skal jeg mest bare bekymre mig om risikoberegningen til NF og ikke om hvorvidt, der nu også stadig er liv derinde. Glæder mig til at se, hvordan den lille ser ud næste gang :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Metteploug: Rigtig meget held og lykke med scanningen senere i dag. Jeg håber at det bliver en fantastisk oplevelse :kuller :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke fået skrevet herinde, jeg lider utrolig meget af kvalme og opkast så jeg er noget sølle for tiden. Men vi fik set en lille fin "baby" jah det ligner jo ikke helt. Desuden så vi et fint hjerte slå. Det var en skøn oplevelse der gav os begge våde øjne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke fået skrevet herinde, jeg lider utrolig meget af kvalme og opkast så jeg er noget sølle for tiden. Men vi fik set en lille fin "baby" jah det ligner jo ikke helt. Desuden så vi et fint hjerte slå. Det var en skøn oplevelse der gav os begge våde øjne.

 

Åh hvor dejligt med veloverstået scanning, stort tillykke med det :loveshower Vi syntes også at det var en rigtig god og speciel oplevelse og dejligt at se hjerteblink :kuller

 

Øv at du døjer med kvalme og opkast, kan godt forstå at man ikke har så meget overskud i den situation. Håber at det snart letter for dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi den endelige risikovurdering fra NF (de havde smidt min blodprøve væk i første omgang, så måtte have taget en ny og vente yderligere på det endelige resultat). Det første tal er baggrundsrisikoen (baseret på min alder), mens det sidste tal er den såkaldt 'justerede risiko' (altså den reelle risiko, baseret på nakkefold og doubletesten):

 

 

Trisomi 21:     1: 449     1: 8980

 

Trisomi 18:     1: 1064     1: 5906

 

Trisomi 13:     1: 3348     <1: 20000

 


Er super glad og lettet over, at det nu er overstået og endda med sådan et fint resultat :yay :loveshower :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå og så har vi i øvrigt fået bestilt tid til kønsscanning den 7. december. Føler mig ret meget som scannings-misbruger, når det nærmest kun er mit navn, der figurerer på listen :lol

 

Det bliver så vist også den sidste, inden MD scanningen omkring 20+0.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det fine resultat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura du må gerne skrive mig på til NF skanning d 9/12-15 samt ekstra skanning d 23/12-15 -ekstra skanningen er pga jeg har en blodansamling udenfor fosterhinden samt at der med stor sandsynlighed sidder det man kalder et jordbærmærke på moderkagen som gør at de gerne vil holde øje med at moderkagen fortsætter med at fungere optimalt så baby bliver ved med at vokse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det fine resultat

 

Tusind tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alura du må gerne skrive mig på til NF skanning d 9/12-15 samt ekstra skanning d 23/12-15 -ekstra skanningen er pga jeg har en blodansamling udenfor fosterhinden samt at der med stor sandsynlighed sidder det man kalder et jordbærmærke på moderkagen som gør at de gerne vil holde øje med at moderkagen fortsætter med at fungere optimalt så baby bliver ved med at vokse.

 

Så er du på :) Uha, der er ikke lang tid til NF for dig nu så :goodluck :yay 

 

Og dejligt at de lige vil holde øje med både blodansamling og eventuelt jordbærmærke på moderkagen :super Håber ikke at noget af det ender med at volde problemer :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Nakkefoldsskanning igår gik så fint, baby har det godt, vi fik "tallet" 1: 6670 og vi blev sat en dag frem så nu hedder terminen 16/6-16 i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores Nakkefoldsskanning igår gik så fint, baby har det godt, vi fik "tallet" 1: 6670 og vi blev sat en dag frem så nu hedder terminen 16/6-16 i stedet.

 

Yay for god nakkefoldsscanning :yay :loveshower :yay Tillykke med det :) Håber at baby hyggede sig derinde.

 

Jeg retter lige din terminsdato til på terminslisten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yay for god nakkefoldsscanning :yay :loveshower :yay Tillykke med det :) Håber at baby hyggede sig derinde.

Jeg retter lige din terminsdato til på terminslisten :)

Baby var en drillenisse der hele tiden vendte ryggen til så det tog lige lidt længere tid end forventet men til gengæld fik vi lov at se ekstra meget af baby i "ventetiden"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby var en drillenisse der hele tiden vendte ryggen til så det tog lige lidt længere tid end forventet men til gengæld fik vi lov at se ekstra meget af baby i "ventetiden"

 

Hehe, ja de makker bare ikke altid ret, det gjorde vores heller ikke til kønsscanningen. Det kan vi vel lige så godt vænne os til først som sidst, for sådan bliver det sikkert også, når de kommer ud :lol

 

Men dejligt at I lige fik lidt ekstra tid til at kigge på baby. Det bliver man aldrig træt af, synes jeg :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bag jul til alle

Vi var til kontrolskanning d 23/12 for at se om baby stadig voksede trods blodansamling og jordbærmærke på moderkagen Baby som de mener bliver en lille prinsesse havde det så fint, blodansamlingen var væk og jordbærmærket var blevet mindre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God bag jul til alle

Vi var til kontrolskanning d 23/12 for at se om baby stadig voksede trods blodansamling og jordbærmærke på moderkagen Baby som de mener bliver en lille prinsesse havde det så fint, blodansamlingen var væk og jordbærmærket var blevet mindre så nu er vi blevet fritaget for ekstra kontroller og skal blot forsætte som ved en normal graviditet så det er bare dejligt

Næste skanning er derfor gennemskanning d 27/1-15

 

Nej hvor dejligt at alt bare ser ud til at skulle forløbe helt normalt fremadrettet :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER