Alura

Præsentation - hvem er vi?

17 indlæg i dette emne

Her tænker jeg at vi kan fortælle lidt om os selv og lære hinanden lidt at kende. Man fortæller kun så meget eller så lidt, som man har lyst til :) Her følger lidt punkter til inspiration til at komme i gang, så er I velkomne til at tilføje yderligere, hvis der er mere I gerne vil fortælle:

 

 

Lidt om dig/jer selv:

 

Navn:

 

Alder:

 

Beskæftigelse:

 

Partners alder:

 

Partners beskæftigelse:

 

Vi er kærester/samboende/gift og har været det så længe:

 

Bor i:

 

 

Omkring graviditeten:

 

Har prøvet siden:

 

Graviditetsgener: 

 

Andre børn:

 

Vil I kende kønnet?:

 

Venter dreng/pige:

 

Idéer til navne:

 

 

Omkring fødslen:

 

Termin:

 

Fødested:

 

Ønsket fødselsform: 

 

Hvem skal med til fødslen?:

 

Evt. frygt/nervøsitet for fødsel:

 

 

Andet:

 

Eventuelt andet, som du har lyst til at dele:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lidt om dig/jer selv:

 

Navn: Forbliver lidt anonym indtil videre :)

 

Alder: 32 år

 

Beskæftigelse: Arbejder som nattevagt indenfor plejesektoren. Samtidig arbejder min mand og jeg på, at realisere vores drøm om, at kunne forsørge os selv som forfattere og selvstændige.

 

Partners alder: 35, tæt på de 36

 

Partners beskæftigelse: Ligeledes nattevagt og arbejder på at realisere vores drøm om, at kunne forsørge os selv som forfattere og selvstændige.

 

Vi er kærester/samboende/gift og har været det så længe: Vi er gift på 2. år, samlevende på 12. 

 

Bor i: Sverige, langt ude på landet.

 

 

Omkring graviditeten:

 

Har prøvet siden: september 2014, dog med to pause cyklusser og tre med kun halvhjertede forsøg. Drømmen om at blive mor, har dog levet lige siden jeg blev gravid som 16-årig, så ønsket har været der meget længere. Men enten har omstændighederne ikke været til det, jeg skulle vente på at min mand blev klar osv.

 

Graviditetsgener: Kun lidt træthed indtil videre og så bliver jeg åbenbart super distræt af at være gravid.

 

Andre børn: Ingen, dette bliver vores første :kuller

 

Vil I kende kønnet?: En del af mig er fristet til ikke at vide det, men tror at nysgerrigheden bliver for stor. Og mit planlægningsgen vil også gerne vide det :rolleyes

 

Venter dreng/pige: Det bliver en lille pige, fandt vi ud af til kønsscanning i starten af december.

 

Idéer til navne: Har en liste med navne, der vist går 10 år eller mere tilbage i tiden. Så mange idéer, intet konkret bud endnu :)

 

 

Omkring fødslen:

 

Termin: Indtil videre den 4. juni, efter egen udregning.

 

Fødested: Min store drøm er at føde hjemme, men eftersom man selv skal betale gildet her i Sverige (ca. 20.000), så bliver det desværre nok på hospitalet :( Hvilket ved jeg ikke endnu, det kan afhænge af, om der er plads på selve dagen, men jeg håber på Ystad.

 

Ønsket fødselsform: Så naturligt som muligt og uden unødige indgreb. Vaginal fødsel, gerne i vand og gerne uden smertestillende.

 

Hvem skal med til fødslen?: Min mand skal i hvert fald. Har endnu ikke besluttet om der skal andre med. Vil nok også afhænge af, om det bliver på hospital eller derhjemme.

 

Evt. frygt/nervøsitet for fødsel: Vil ikke sige at det er en decideret frygt, men føler et stort ubehag, ved tanken om at skulle føde på hospitalet. For det første fordi vi har min. 40 minutter i bil til det nærmeste hospital og jeg er bange for ikke at nå frem i tide. Og fordi jeg er bange for at blive presset til noget, som jeg egentlig ikke har lyst til, fordi det skal være effektivt og gå hurtigt. Jeg er decideret bange for tanken om kejsersnit. Har aldrig kunnet fordrage tanken om operationer generelt. Og så er jeg selvfølgelig helt almindeligt nervøs for, at der skal opstå komplikationer under fødslen for enten mig eller vores barn.

 

Andet:

 

Eventuelt andet, som du har lyst til at dele: Ikke lige pt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt om dig/jer selv:


 


Navn: Karolines mor :D


 


Alder: 31


 


Beskæftigelse: Studerende


 


Partners alder: 35


 


Partners beskæftigelse: ingeniør


 

Vi er kærester/samboende/gift og har været det så længe: kærester i ca 2,5 år.. boet sammen i snart 2


 


Bor i: Fredericia


 


 


Omkring graviditeten:


 


Har prøvet siden: VI har ikke for alvor prøvet endnu, men smed pillerne i December sidste år, så kroppen kunne blive klar inden vi skulle prøve for alvor..


 


Graviditetsgener:  7-9-13 - ingen so far ... har lidt ømme babser og nogle små jag i underlivet, men ellers intet..


 


Andre børn: Vi har en pige hver fra tidligere forhold ...


 


Vil I kende kønnet?: absolut ! .. (Vi håber lidt på en dreng :wub )


 


Venter dreng/pige:


 


Idéer til navne:


 


 


Omkring fødslen:


 


Termin: 12 juni 2016


 


Fødested: tror det bliver kolding


 


Ønsket fødselsform: Fik PKS sidst, men satster på at jeg selv kan klare det denne gang ..


 


Hvem skal med til fødslen?: manden min :loveshower


 


Evt. frygt/nervøsitet for fødsel: lidt for at arret i KS springer op, men det sker heldigvis sjældent...


 


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt om dig/jer selv:

Navn: Mette

Alder: 34 år

Beskæftigelse: pædagog i en vuggestue

Partners alder: 35

Partners beskæftigelse: smed

Vi er kærester/samboende/gift og har været det så længe: kærester på 7. År, håber på at skulle giftes inden baby kommer.

Bor i: Midtjylland

Omkring graviditeten:

Har prøvet siden: 2010, vi har været igennem 3 inseminations forsøg, 2 ivf, 2 fryseforsøg. Baby er lavet i 3. Fryseforsøg. Første forsøg efter at der kom styr på mit D vitamin.

Graviditetsgener: skærpet lugte sans, mange "mens-smerter" de er nu nok lidt på vej væk igen, men en gang i mellem får jeg nogle voldsomme jag i underlivet. Nys og host giver stik i underlivet. Og så er mine bryster noget tunge om aftenen.

Andre børn: nej

Vil I kende kønnet?: det tror jeg.

Venter dreng/pige: er kun 4+6 i dag.

Idéer til navne: vi har snakket lidt om navne.

Omkring fødslen:

Termin: indtil videre 10. Juni

Fødested: Randers

Ønsket fødselsform: det ved jeg ikke.

Hvem skal med til fødslen?: min kæreste

Evt. frygt/nervøsitet for fødsel:

Andet:

Eventuelt andet, som du har lyst til at dele: jeg har svært ved at tror på at jeg er gravid. Tiden har bare at gå hurtigt. Jeg skal skannes D. 28. Oktober.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

 

Lidt om dig/jer selv:

 

Navn: Louise

 

Alder: 20

 

Beskæftigelse: Butiksmedarbejder 

 

Partners alder: 23

 

Partners beskæftigelse: Kurér

 

Vi er kærester/samboende/gift og har været det så længe: Vi har været kærester i 15 måneder

 

Bor i: Rødding

 

 

Omkring graviditeten:

 

Har prøvet siden: Maj 2015

 

Graviditetsgener: Ømme bryster og små jag i underlivet

 

Andre børn: Nej

 

Vil I kende kønnet?: Ja

 

Venter dreng/pige: Er kun i 4+3 (men håber på en dreng)

 

Idéer til navne: Noah, William 

 

 

Omkring fødslen:

 

Termin: 20. juni 2015 - selvberegnet

 

Fødested: håber på Aabenraa eller Kolding 

 

Ønsket fødselsform: 

 

Hvem skal med til fødslen?: Min dejligste kæreste og min mor og hans mor

 

Evt. frygt/nervøsitet for fødsel: evt. komplikationer

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til Louise og stort tillykke :loveshower Jeg sætter dig på terminslisten til den (foreløbigt) 20. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt om dig/jer selv:

Navn: holder det hemmeligt lidt endnu

Alder: 34 år

Beskæftigelse: sosu assistent

Partners alder: 29 år

Partners beskæftigelse: freelance skribent + arbejdssøgende

Vi er kærester/samboende/gift og har været det så længe: kærester + samboende

Bor i: Nordsjælland

Omkring graviditeten:

Har prøvet siden: August 2015

Graviditetsgener: træt, ømme bryster og skal tisse hver halve time.....

Andre børn: pige på 8 år og dreng på 4 år

Vil I kende kønnet?: ja

Venter dreng/pige: det lignede en pige til sidste skanning

Idéer til navne:

Omkring fødslen:

Termin: 16/6-2016

Fødested: Hillerød

Ønsket fødselsform:

Hvem skal med til fødslen?: Faren

Evt. frygt/nervøsitet for fødsel:

Andet:

Eventuelt andet, som du har lyst til at dele: har lidt svært ved at tro der virkelig er gevinst nu det er sket så hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til Sommer16 :) Spændende med gevinst så hurtigt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navn: Indtil videre er det AOlsson

 

Alder: 24 år

 

Beskæftigelse: Kandidatstuderende

 

Partners alder: 24 år

 

Partners beskæftigelse: Bachelorstuderende

 

Vi er kærester/samboende/gift og har været det så længe: Vi er kærester og har været det halvanden år ca.

 

Bor i: Nordjylland

 

 

Omkring graviditeten:

 

Har prøvet siden: Vi prøvede ikke - det skete lidt af sig selv.

 

Graviditetsgener: Er pt. 7+4 og har kæmpet meget med ligament smerter, træthed og forstoppelse. Dog er det nu kun en smule kvalme og træthed.

 

Andre børn: Nej.

 

Vil I kende kønnet?: Ja bestemt.

 

Venter dreng/pige: Det ved vi ikke endnu.

 

Idéer til navne: Vi har ikke snakket om navne endnu - da jeg ikke er længere henne. :-)

 

 

Omkring fødslen:

 

Termin: ca. d. 5 juni.

 

Fødested: Aalborg hospital

 

Ønsket fødselsform: kejsersnit

 

Hvem skal med til fødslen?: Min kæreste.

 

Evt. frygt/nervøsitet for fødsel: Kun det åbenlyse, at det sikkert kommer til at gøre ondt.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til AOlsson og tillykke med graviditeten :loveshower 

 

Det ser ud til at vi får termin nogenlunde samtidig så :) Jeg regnede mig selv frem til den 4/6, men blev ved første tidlige scanning sat til 5/6. Nu må vi se hvad der holder stik til NF engang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak og i lige måde.

Ja det ser sådan ud :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥


Lidt om dig/jer selv:


 


Navn: Anonym


 


Alder: 39år


 


Beskæftigelse: Kandidatstud. ved Aarhus universitet


 


Partners alder: 31år


 


Partners beskæftigelse:Bachelorstud. ved Syddansk universitet


 

Vi er kærester/samboende/gift og har været det så længe: 11år


 


Omkring graviditeten:


 


Har prøvet siden: juni 2015, spontant abort august 2015, gravid igen september 2015


 


Graviditetsgener: p.t. kun træthed


 


Andre børn: 2 (dreng og pige)


 


Venter dreng/pige: pige har fået en moderkagebiopsi og valgte at vide kønnet i den forbindelse


 


Idéer til navne: hemmeligt


 


 


Omkring fødslen:


 


Termin: 14 juni 2016


 


Fødested: OUH


 


 


 



Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Engelsted: spændende at I kender kønnet allerede :) Her bliver det også en lille pige, så det står 2-0 til pigerne her i juni terminen indtil videre.

 

Har I så fået delt nyheden med storebror og storesøster? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Engelsted: spændende at I kender kønnet allerede :) Her bliver det også en lille pige, så det står 2-0 til pigerne her i juni terminen indtil videre.

 

Har I så fået delt nyheden med storebror og storesøster? :)

Ja, det er skønt med en pige ;-) men jeg ville sikkert også juble hvis det var en dreng ;-) og vi har delt nyheden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt om dig/jer selv:

Navn: Ann

Alder: 28

Beskæftigelse: Hjemmesygeplejerske

Partners alder: 31

Partners beskæftigelse: Teknisk designer

Vi er kærester/samboende/gift og har været det så længe: Sammen siden 2009 men gift i august 2015

Bor i: En lille landsby lidt uden for Aalborg

Omkring graviditeten:

Har prøvet siden: Septemer 2015 - én cyklus

Graviditetsgener: Træthed, ømme bryster, lændesmerter og tidligt var der også mens-smerter som heldigvis er væk nu.

Andre børn: Nej

Vil I kende kønnet?: Nej :-)

Venter dreng/pige: Enten eller ;-)

Idéer til navne: Indtil videre har vi en lang liste vi skriver lidt navne på og streger lidt ud igen

Omkring fødslen:

Termin: 25/6-16

Fødested: Aalborg

Ønsket fødselsform: Vaginal/naturlig, men med alt det smertestillende jeg kan få :-D

Hvem skal med til fødslen?: Min mand

Evt. frygt/nervøsitet for fødsel: Som alle andre - frygter komplikationer for mig og baby

Andet:

Eventuelt andet, som du har lyst til at dele: Selvom jeg i dag er 17+5, og vi har været til scanning, læge og JM, så har jeg svært ved at tro på at det er rigtigt. Jeg tror det er fordi jeg er overvægtig, og derfor endnu ikke kan se så meget på maven.. Og så nok også fordi det gik så nemt - første forsøg. Nåede kun én mens efter jeg droppede P-pillerne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til Carry Lax  :balloons

Stort tillykke med graviditeten og at det er lykkedes så hurtigt :) Kan sagtens følge dig i det med, ikke rigtig at kunne tro på det/forholde sig til graviditeten.

 

Jeg er selv 21+0 nu og jeg har stadig svært ved at forholde mig til at jeg er gravid, på trods af at vi nu har været til fire scanninger og hver gang set en fin baby. Jeg har endnu ikke mærket liv og jeg vejer selv for meget (har taget voldsomt meget på under graviditeten, samt en graviditet lige umiddelbart inden, som gik til i uge 8 - har lige haft rundet de 30+ kilo og vejede i forvejen 10 kilo for meget), så jeg ser heller ikke gravid ud, synes jeg, bare tyk. Jeg har (heldigvis) heller ikke haft nogle gener i graviditeten, udover ekstrem træthed og sult i hele første trimester og meget af andet trimester med, og så ondt i bækken, lænd, bagdel osv. her i andet trimester hovedsageligt. Så føler mig faktisk bare træt, tyk og besværet - men ikke på den gravide måde :p Mon ikke det kommer på et tidspunkt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER